خمام - تاسیس بیمارستان در خمام فعلاً مقدور نمی‌باشد / صدور مجوز مرکز دیالیز امکان‌پذیر است / مولتی‌ویتامین در مراکز بهداشت توزیع نخواهد شد / به هر ۴۰ هزار نفر یک کد اورژانس تعلق می‌گیرد
ویژه
معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی گیلان :

تاسیس بیمارستان در خمام فعلاً مقدور نمی‌باشد / صدور مجوز مرکز دیالیز امکان‌پذیر است / مولتی‌ویتامین در مراکز بهداشت توزیع نخواهد شد / به هر ۴۰ هزار نفر یک کد اورژانس تعلق می‌گیرد

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی گیلان،‌ گفت : به ازای هر ۷ بیمار دیالیزی ۱ دستگاه دیالیز در اختیار قرار خواهد گرفت و وزارت بهداشت نیز کمک‌های لازم را انجام می‌دهد.

پنج شنبه، ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۲ KHNA79937

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی گیلان امروز در حاشیه جلسه شورای شهرستان در خمام با بیان اینکه امکان صدور مجوز راه‌اندازی مراکز دیالیز در صورت درخواست خیرین یا بخش خصوصی وجود دارد،‌ عنوان کرد : به ازای هر ۷ بیمار دیالیزی ۱ دستگاه دیالیز در اختیار قرار خواهد گرفت و وزارت بهداشت نیز کمک‌های لازم را انجام می‌دهد.
علی داودی در گفتگو با خمام‌نیوز، افزود : ایجاد یک بیمارستان در خمام با توجه به جمعیت این‌بخش و فاصله‌ی آن با شهر رشت فعلاً مقدور نبوده و این‌موضوع در آمایش سرزمینی دیده نشده است.
وی با بیان اینکه آمایش سرزمینی توسط سازمان برنامه ‌و بودجه انجام می‌شود، تصریح کرد : آمایش سرزمینی می‌گوید که خمام جزو شهرستان رشت است و زمانی که به شهرستان رشت تعداد مشخصی تخت بیمارستانی تعلق می‌گیرد، یعنی از این‌بین تعدادی نیز به بخش‌ها تعلق دارد و این به معنای ساخت بیمارستان مجزا در یک بخش نیست.

این‌مسوول با تأکید بر لزوم تشکیل مجمع خیرین بخش خمام، تصریح کرد : مجمع خیرین می‌توانند درخواست بدهند که زمینی برای ساخت یک درمان بستر ۶ تخته پیش‌بینی‌شده و مجوز آن را دریافت نمایند.
داودی با اشاره به اینکه در ساخت این درمان بستر دانشگاه علوم پزشکی تنها طرح و مجوز را می‌دهد، یادآور شد : مجمع خیرین می‌توانند به‌صورت جمعی این‌امر را محقق کنند.

این‌مسوول در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه به هر ۴۰ هزار نفر جمعیت یک کد اورژانس تعلق می‌گیرد، افزود : اگر جمعیت خمام بیش از این‌مقدار باشد باید درخواستی ارایه گردد تا کد دیگری به اورژانس این‌بخش تعلق گیرد.
به گفته‌ی علی داودی، در آینده نزدیک ۱۲ خودروی اورژانس به استان گیلان اختصاص خواهد یافت.

وی همچنین با اشاره به عدم عرضه مولتی‌ویتامین در مراکز بهداشت، اذعان داشت : این دارو در چرخه دارویی به بخش خصوصی رفته و طبق قوانین جدید باید از طریق داروخانه‌ها تهیه گردد.
معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، خاطرنشان کرد : مرکز درمانی خمام به‌عنوان یک مرکز درمانی مجهز در استان گیلان و متناسب با جمعیت بخش خمام در حال فعالیت و خدمات‌رسانی است.


دیدگاه شما چیست ؟!