خمام - طرح تعریض خیابان اصلی ادامه می‌یابد
ویژه
شهردار خمام خبر داد :

طرح تعریض خیابان اصلی ادامه می‌یابد

شهردار خمام از ادامه‌یافتن طرح تعریض خیابان امام خمینی (ره) به‌منظور کاهش بار ترافیکی خبر داد.

سه شنبه، ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۲ KHNA79118

شهردار خمام از ادامه‌یافتن طرح تعریض خیابان امام خمینی (ره) به‌منظور کاهش بار ترافیکی خبر داد.
موسی فکور با بیان اینکه عرض کم خیابان اصلی و بار ترافیکی آن به‌عنوان یکی‌از مشکلات شهر خمام به شمار می‌رود، اذعان داشت : تعریض اصولی نیازمند عقب‌نشینی تعدادی از مغازه‌ها می‌باشد، که این‌امر تاکنون به دلیل عدم وجود بودجه‌ی کافی برای خریداری مغازه‌ها عملی نشده است.
وی در گفتگو با خمام‌نیوز با اشاره بر اینکه تعریض بخشی‌از خیابان اصلی در کنار امر مرمت و تعویض کف‌‌پوش پیاده‌روها با استانداردسازی پیاده‌روهایی که عرض زیادی داشته‌اند درحال انجام است، تصریح کرد : تا جایی‌که فضا اجازه دهد به تعریض خیابان مبادرت می‌ورزیم،‌ که قطعاً در بحث ترافیکی ثمرات مثبتی را به همراه خواهد داشت.
فکور با تاکید بر اینکه امر تعریض با پیشرفت پروژه کف‌پوش پیاده‌روها درحال ادامه یافتن بوده و برآورد دقیقی از مسافت و هزینه پروژه وجود ندارد، ادامه داد : طرح پیاده‌روسازی شهر خمام از سال قبل آغاز شده و با توجه به اعتباراتی که سالانه به شهرداری اختصاص می‌یابد مرحله به مرحله در شهر پیش می‌رود.
به گفته‌ی وی، تاکنون پیاده‌روسازی بخشی‌از مرکز شهر و همچنین بلوار معلم اجرایی شده و ضمن ادامه یافتن در لاین‌های باقیمانده و تداوم آن تا ایستگاه خشکبیجار، خیابان‌های بوعلی و بهشتی را در سال ۹۸ مشمول می‌گردد.

شهردار خمام در بخش دیگری از گفتگوی خود با خمام‌نیوز به موضوع سدمعبر پرداخته و تصریح کرد : پیاده‌رو به‌عنوان حقوق عمومی و در مالکیت شهرداری قرار داشته و کسی حق تصرف آن‌را ندارد.
وی با بیان اینکه شهرداری برای حمایت از کسب و کارها این اجازه را به کاسبان داده تا محدوده‌ای از پیاده‌رو را استفاده کنند، یادآور شد : این‌موضوع نباید موجب سدمعبر یا ایجاد مشکلاتی برای عبور و مرور شهروندان گردد، که در این‌خصوص تذکرهای لازم داده شده است.
این‌مسوول همچنین چاره‌اندیشی برای تیرهای برق را از جمله موارد ضروری در راستای تعریض خیابان برشمرده و گفت : برخی تیرهای برق و تلفن در جریان کاهش عرض پیاده‌رو در محدوده‌ی خیابان قرار گرفته است، که این‌امیدواری وجود دارد تا جابجایی آنها طی تعامل با اداره‌های برق و مخابرات صورت پذیرد.
موسی فکور در پایان با ابراز امیدواری از اینکه زیرسازی و بتن‌ریزی مسیرهای تعریض شده تا پایان سال عملیاتی شود، خاطرنشان کرد : در تلاش هستیم که آسفالت نقاط مذکور در سال جاری عملیاتی گردد، تا در ایام عید مشکلی برای شهروندان و مسافران ایجاد نشود.


موضوع : در شهر، شهرداری
http://khna.ir/79118

دیدگاه شما چیست ؟!