خمام - روند جذب نیرو در شهرداری خمام نادرست است / لزوم قانونمندی و رعایت اصل شایسته سالاری
ویژه
عضو شورای شهر مطرح کرد :

روند جذب نیرو در شهرداری خمام نادرست است / لزوم قانونمندی و رعایت اصل شایسته سالاری

بابک نیکو با ابراز امیدواری از آنکه روند نادرست جذب نیرو در شهرداری خمام اصلاح شود، عنوان کرد : باید اصل شایسته سالاری به معنای واقعی کلمه اجرا شود و بتوانیم در کمترین زمان ممکن این نابسامانی‌ها را پشت سر بگذاریم.

یکشنبه، ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۹ KHNA76857

عضو شورای اسلامی شهر خمام به روند نادرست جذب نیرو در شهرداری خمام واکنش نشان داد.
بابک نیکو در پیامی ویدئویی، خطاب به شهروندان گفت : اگر در شهرداری نیاز به نیروی کار باشد و شهرداری از نظر مالی قدرت پاسخگویی و پرداخت حقوق به پرسنل و نیروی کار جدید را داشته باشد، جذب نیروی بومی و اشتغال‌زایی کار بسیار صحیحی خواهد بود، اما روند نادرست جذب نیرو در شهرداری حقوق شهروندان را زیر پا قرار داده و متاسفانه این‌موضوع به شکل نادرستی در طی ماه‌های اخیر اتفاق افتاده و همچنان درحال وقوع است.
به گفته‌ی وی، در صورتی که برای واحدهای مختلفی همچون آتش‌نشانی، فنی، حسابداری، درآمد، روابط عمومی و … کمبود نیرو احساس گردد، این امر باید طی یک فراخوان عمومی در سطح شهر اطلاع‌رسانی شده و شهروندان واجد شرایط از این موضوع مطلع شده و فرصت شرکت در رقابتی یکسان و برابر را داشته باشند، تا در نهایت درخواست‌ها زیر نظر کمیسیون و هیاتی تخصصی بررسی شده و نفرات برگزیده پس‌از بررسی تحصیلات، تخصص‌ها، رزومه و … انتخاب گردند، که حاصل این پروسه افزایش اعتماد عمومی شهروندان به مجموعه شهرداری و شورا خواهد بود.
عضو شورای شهر خمام با ابراز امیدواری از آنکه روند نادرست جذب نیرو در شهرداری خمام اصلاح شود، عنوان کرد : باید اصل شایسته سالاری به معنای واقعی کلمه اجرا شود و بتوانیم در کمترین زمان ممکن این نابسامانی‌ها را پشت سر بگذاریم، به‌خصوص که استاندار گیلان چندی پیش از شهرداران شهرهای استان گیلان خواسته بود که به روند نادرست جذب نیرو در شهرداری‌ها خاتمه دهند.
این‌مسوول با تاکید بر اینکه برای احقاق حقوق شهروندی از هیچ تلاشی فروگذار نخواهم کرد، تصریح کرد : از شهروندان شایسته‌ی حضور در شهرداری انتظار می‌رود نارضایتی خود به روند نادرست جذب نیرو را در قالب گفتمان مدنی درست، به صورت مسالمت آمیز و بدون هتک حرمت اشخاص از طریق تشکیل کمپین در فضای مجازی، نوشتن نامه به مسوولین شهری یا مراجعه حضوری به شهرداری به گوش مسوولین مربوطه و مجموعه‌ی شهرداری برسانند.
وی در پایان خاطرنشان کرد : شورا نمی‌تواند در عزل و نصب نیروها در شهرداری دخالت کند و امر جذب نیرو بر عهده شهردار است، که امیدوارم ایشان این روند نادرست را به نحوی مدیریت نموده، تا روند مذکور به صورت قانونمند و شایسته سالار رقم بخورد.


موضوع : شهرداری، شورای شهر
http://khna.ir/76857

۵ دیدگاه

  • ناشناس در مورخ 1397/09/25 - 21:46 می‌نویسد :

    جناب اقای نیکو عزیز: در زمان یکی از اقایانی که طولانی ترین سابقه حضور در شورا را دارد افرادی که وارد شهرداری شدند ایا واجد شرایط بودند؟؟ ایا اطلاع رسانی شد؟ مگر نه اینکه این افراد فقط و فقط بدلیل حمایت هایی که در مرحله انتخابات از کاندیدای خاص کردند موفق به ورود به عرصه شهرداری شدند؟ بله شما همه این افراد را که با رانت و پارتی وارد این عرصه شده را اخراج و در یک فضای رقاتی و کاملا سالم مبادرت به جذب نیروهای لایق و شایسه کنید. نه اینکه الان گروهی در موضع اقلیت و گروهی در موضوع اکثریت هستند ژست اصولی و اصولگرایی گرفته و مبادرت به اصلاح ساختار کنیم.

  • ناشناس در مورخ 1397/09/26 - 23:44 می‌نویسد :

    هر شورایی به میل خودش نیرو میاورد بدون هیچ اصول وضابطه ای یعنی رفیق بازی -فامیل بازی بعد برای شانه خالی کردن مسولیت هر گروه دیگر گروه را متهم کند

  • ناشناس در مورخ 1397/09/28 - 08:33 می‌نویسد :

    شنیده ها حاکی از آن است کارمندی در شهرداری خمام مشغول بکار است بجهت حمایت از عضوی از شورا در زمان انتخابات نسبت به بکار گیری فرزندش در آن شهرداری نموده است پس آزمون استخدامی چرا برگذار میشود آزمون یعنی کشک

  • ناشناس در مورخ 1397/09/28 - 08:42 می‌نویسد :

    بکار گیری افرادی که بالای۳۲ سال سابقه کاری [!] و چهر ه منفور در میان مردم شهر دارندآیا این اشغال زایی است یا خدمت به خلق است یا معنی دیگری دارد؟؟؟؟؟

  • ناشناس در مورخ 1397/09/28 - 10:50 می‌نویسد :

    [!] عریز شما نماینده کل مردم خمام هستید یا نماینده اقلیتی خاص شما براساس کدام مجوز پسر [!] رو سرکار آوردید؟ بر چه اساسی یک غیر فنی رو که هیچ گونه آشنایی به موارد ساخت وساز ندارد [!] کردید مگر مهندس فنی کم دارید؟برای چه یک آدم [!] رو که دایما در حال فتنه گری ست ابقا نمودید …شما چه هدفی دارید؟اگر این پارتی بازی نیست پس نامش چیست؟