خمام - کار سیمایی در این‌شهر به‌اتمام نرسیده / سرپرست فرمانداری بعضاً عجولانه یا بی‌تجربه عمل نمود
ویژه
رییس شورای شهر خمام:

کار سیمایی در این‌شهر به‌اتمام نرسیده / سرپرست فرمانداری بعضاً عجولانه یا بی‌تجربه عمل نمود

رییس شورای اسلامی شهر خمام ظهر امروز در جلسه فوق‌العاده این‌شورا با موضوع انتخاب سرپرست شهرداری، عنوان کرد: سرپرست فرمانداری درخصوص موضوع اخیر درمواردی عجولانه، از روی بی‌تجربگی یا بی‌اطلاعی عمل نموده، اما می‌توانست در راستای حفظ آرامش این‌شهر کمک نماید.

دوشنبه، ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۹ KHNA107881

رییس شورای اسلامی شهر خمام ظهر امروز در جلسه فوق‌العاده این‌شورا با موضوع انتخاب سرپرست شهرداری، عنوان کرد: سرپرست فرمانداری درخصوص موضوع اخیر درمواردی عجولانه، از روی بی‌تجربگی یا بی‌اطلاعی عمل نموده، اما می‌توانست در راستای حفظ آرامش این‌شهر کمک نماید.
ایمان سهیلی با بیان اینکه ما نماینده مردم بوده و درخصوص موضوعات شهر و بهبود خدمات‌رسانی به شهروندان دغدغه داریم، تصریح کرد: درخواست سرپرست فرمانداری را برای برگزاری جلسه فوق‌العاده با وجود آنکه گفته‌شد یکی‌از همکارانمان کسالت دارد یا … اجابت نموده، اما به‌فاصله ۲ ساعت بعد از اولین‌جلسه درخواست تشکیل جلسه‌ای دیگر مطرح شد، که شرایط و ضوابط اطلاع‌رسانی مناسب در آن رعایت نشده بود.
وی با اشاره به تلاش دست‌های پشت‌پرده برای خارج‌شدن آرامش از شهر، گفت: طی نامه‌ای به سرپرست فرمانداری موضوع اطلاع‌رسانی نامناسب را اطلاع داده و در نامه دیگری اعلام گردید که برای دوشنبه جلسه‌ای با حضور همه اعضا برگزار خواهیم نمود، اما ایشان مجدداً برای روز گذشته درخواست برگزاری یک‌جلسه را مطرح‌نمود، که اگر تصویر این‌نامه در فضای رسانه‌ای منتشر گردد، قطعاً برای استان، شهرستان خمام و البته وزارت کشور خواهند خندید.
این‌عضو شورا با بیان اینکه جلسه روز گذشته نیز به حدنصاب نرسید و ساعت ۱۳ امروز بار دیگر نامه‌ای برای برگزاری جلسه در روز جاری دریافت نموده‌ایم، اذعان داشت: مجدداً به این‌نامه که خارج‌از چارچوب قانونی‌است ایراد وارد بوده و قطعاً نسخه‌ای از آن‌را برای شورای استان ارسال خواهیم کرد.
سهیلی با تاکید بر آنکه با ابوالحسن سیمایی عقد اخوت نبسته و قرار نبوده که برای یک‌دهه شهردار خمام بماند، افزود: صحبت و تعهدمان از روز اول کار کردن برای مردم با تمام توان بوده، که سعی نموده‌ایم با همین‌روال امور را پیش ببریم. کمترین توقع از سرپرست فرمانداری نیز به‌عنوان نفر اول شهرستان این‌بود که برای خمام پدرانه عمل می‌نمود.
رییس شورا با بیان آنکه تا به امروز سکوت نموده تا آرامشی‌که در شهر وجود دارد را به‌خاطر بعضاً موضوعات شخصی برخی‌از افراد برهم نزنیم، ادامه داد: یک‌جایی کاری غیرقانونی انجام‌شده و قانون فصل‌الخطاب است. یک‌جایی حقی‌از شهر خمام در دوره‌ای ضایع‌شده و شهردار آن‌حق را گرفته؛ نباید از این‌مساله ناراحت شویم. تعهدی بر سر موضوعی در یک‌بازه زمانی اجرا نشده، به اتفاقاتی‌که پشت‌پرده افتاده کاری نداشته، اما ما نماینده مردم بوده و باید آن تعهد را امروز اجرا می‌کردیم، که انجام داده‌ایم.
این‌مسوول با اشاره بر آنکه سیمایی زحمات مختلفی برای شهر کشیده و در کنار کارهای خوب و مثبت وی، نکات منفی و نارضایتی‌هایی نیز متصور است، گفت: مردم بهترین قاضی برای عملکرد شهرداری و شورا بوده و از آنان بابت اتفاقاتی‌که در یک‌هفته اخیر پیش‌آمده عذرخواهی می‌کنیم؛ اما ما نخواسته‌ایم این‌بازی‌های سیاسی، انتخاباتی و … رقم بخورد.
به گفته‌ی وی، به‌عنوان مثال مشکل نانوایی‌ها در خمام یک مشکل بزرگ است، که پیگیری نمی‌شود و در نهایت مشکلات پیش‌پا افتاده به یک ابرموضوع تبدیل می‌شوند. یا در مثالی دیگر، در دوره گذشته که موسی فکور عهده‌دار آن بوده و حالا در پست سرپرست معاونت استانداری است نیرو جذب شده و حالا به سیمایی می‌گویند نیروی شرکتی آورده‌ای. چوب موضوعات اینچنینی و اشتباهات گذشته را شهر خمام می‌خورد. یا وقتی شهردار یا عوامل شهرداری مقابل درخواست‌های شخصی افراد می‌ایستند، تا مدتی درگیر حواشی آن هستیم. اگر در این‌دوره حقوق پرسنل تقریباً سر موعد پرداخت می‌شود، پروژه‌های عمرانی مختلف اجرا می‌گردند و نظمی به شهرداری و شهر داده می‌شود، در واقع یک ریل‌گذاری از سوی اکثریت شورا صورت‌گرفته، اما درحال‌حاضر شهرداری درحال خارج‌شدن از این‌چارچوب است؛ تا جایی‌که برخی‌از مردم شهر -با احترام به نیروهای خدوم خدمات شهری- می‌گویند یک نیروی خدماتی‌را به‌عنوان سرپرست شهرداری انتخاب نمایید، که خود نشان می‌دهد مردم از وقایع اخیر و اهداف شخصی پشت آن ناراحت هستند.
ایمان سهیلی با تاکید بر آنکه عده‌ای مامور شده‌اند تا آرامش این‌شهر را برهم بزنند، یادآور شد: به‌عنوان مثال فردی می‌گوید فلان‌میلیون تومان هزینه کرده‌ام. ما به‌عنوان اعضای شورا اجازه نمی‌دهیم به‌راحتی این‌ماجراها رقم بخورند، اما از دستگاه‌های نظارتی نیز می‌خواهیم در این‌مقوله با جدیت ورود نمایند.
عضو شورای شهر خمام با بیان آنکه موظف بوده‌ایم تا روشن‌شدن وضعیت شهرداری فردی‌را به‌عنوان سرپرست شهرداری انتخاب نماییم،‌ اما کار سیمایی در شهر خمام به‌اتمام نرسیده، خاطرنشان ساخت: اگر او توانست به شهرداری بازگردد چه‌بهتر، درغیراینصورت باید در شورا مجدداً تصمیم‌گیری نماییم؛ علاوه‌برآنکه شورا پس‌از انتخاب علیرضا پورهادی به‌عنوان سرپرست روال عادی کار خود را دنبال خواهد کرد، تا شرمنده مردم این‌شهر نشویم.


موضوع : شهرداری، شورای شهر
گزارش : حبیب صابری
http://khna.ir/107881

۲ دیدگاه

  • یوسفی در مورخ 1402/09/13 - 23:09 می‌نویسد :

    انصافا بنظر شخصی بنده،این شهردار بااینکه غیربومی بوده،ولی بحق کارهای خوب عمرانی در شهرانجام داده است ومقابل یک سری از سواستفاده ها ایستاده وبا مقداری شیطنت از طرف کسانیکه منافعشان بخطر افتاده ومثل قبل نتوانستند بهره های مالی آنچنانی ببرند، وکمی حنایت خارجی شهردار وقت را به چالش کشاندند که انسا.. هرچه بنفع شهر وشهروندان است اتفاق بیفتد

  • ناشناس در مورخ 1402/09/14 - 12:42 می‌نویسد :

    😩😩😭😭