خمام - بسیج الگویی مناسب برای کشورهای آزادی‌خواه جهان است
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان :

بسیج الگویی مناسب برای کشورهای آزادی‌خواه جهان است

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان گیلان با بیان اینکه بسیج دارای یک فرهنگ انقلابی است، گفت : امام با هوشمندی و دوراندیشی خود بسیج را تشکیل داد تا یک الگوی مناسب برای دیگر کشورهای آزادی‌خواه برای مبارزه با استکبار باشد.

چهارشنبه، ۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۹ KHNA76585

عباس بایرامی روز گذشته در جلسه مجمع عالی بسیج در کانون شهید حق‌شناس خمام با بیان اینکه استکبار در آستانه ۴۰ سالگی بسیج به دنبال نابودی آن است، اظهار کرد : بسیج به یک کارکرد مناسب در انقلاب رسیده و می‌تواند در جامعه مؤثر باشد، لذا دشمن از هر روشی برای نابودی بسیج استفاده خواهد کرد.
وی با تأکید بر اینکه نگاه مردم به مکتب امام راحل باید یک نگاه الهی باشد، گفت : امام (ره) با تشکیل بسیج شخصیت هوشمند، باهوش و دوراندیش خود را نشان داد تا از این طریق به تواند به حفظ انقلاب کمک کند.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان بسیج را یک الگوی مناسب برای دیگر ملت‌ها دانست و افزود : امام راحل با تشکیل بسیج یک الگوی انقلابی به دیگر کشورها نشان داد تا از طریق ملت‌های مسلمان بتوانند با استکبار مبارزه کنند.
بایرامی با اذعان به اینکه انقلاب اسلامی نمونه بارز مردم‌سالاری دینی است، گفت : نوع حکومت در انقلاب اسلامی در دنیا بی‌نظیر است، زیرا در این نوع حکومت مردم می‌توانند سرنوشت خود را خودشان تعیین کنند.
وی یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های بسیج را مردمی بودن آن دانست و بیان کرد : امام راحل برای حفظ وحدت مردم با انقلاب یک نیرویی از میان خودشان با نام بسیج تأسیس کردند تا بتوانند مردم را در همه رویدادها به صحنه بکشانند.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان با اشاره به اینکه بسیج ابتدا توسط نیروهای باتجربه ساماندهی شد، تصریح کرد : تمامی اقشار مردم در دهه‌های ۴۰ و ۵۰ که به بیانات امام اعتماد و با او برای پیروزی انقلاب تا پای جان مبارزه کردند حلقه نخست بسیج را تشکیل دادند تا این سازمان مردمی به یک سامان‌دهی برسد.
بایرامی با تأکید بر نقش مهم بسیج در دفاع مقدس، افزود : بسیج در سال ۵۸ به یک ساماندهی کامل رسیده و در هشت سال دفاع مقدس نقش مهم استراتژیک خود را در دفاع از آرمان‌های انقلاب نشان داد.
وی دلیل پیروزی حزب‌الله و مقاومت فلسطین را الگو گرفتن از فرهنگ بسیجی دانست و بیان کرد : رژیم صهیونیستی باآن‌همه نیرویی که دارد نتوانست دو روز بیشتر در برابر نیروهای مقاومت دوام بیاورد زیرا حزب‌الله و مقاومت فلسطین و حماس از فرهنگ بسیج و انقلاب اسلامی ایران پیروی می‌کنند.


موضوع : بسیج، سپاه، کانون حق‌شناس، هفته‌ی بسیج
منبع : فارس
http://khna.ir/76585

دیدگاه شما چیست ؟!