خمام - حسين کشته شده‌ي امر به معروف و نهي از منکر است / او شهيد جهل امت است
ویژه
حسین ذاکر استقامتی :

حسين کشته شده‌ي امر به معروف و نهي از منکر است / او شهيد جهل امت است

يکي از بزرگترين آسيب‌ها آن است که چيزي را که خودمان به آن عمل نمي‌کنيم به مردم بياموزيم.

چهارشنبه، ۱۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۸ KHNA7512

حسین ذاکر استقامتی در جریان سخنرانی در مراسم افتتاحیه‌ی پايگاه مقاومت بسیج شهداي گمنام خمام، عنوان کرد : اگر نگاهي به تاريخ بیندازیم، مردم مطيع اوامر مولاي خويش بوده و هر آنچه را امامشان تاييد مي‌کند، تاييد کرده و با هر آنچه که او مبارزه مي‌کند، مبارزه مي‌کنند ؛ اما برخي از خواص جامعه مطيع هواي نفس خود مي‌شوند و به دنبال مسائل دنيوي مي‌روند.
وی با طرح این سوال که “آيا آنان امام زمان خويش را نمي‌شناسند ؟”، تصریح کرد : واقعه‌ی کربلا و تعاريفش حاکی از آن است که حسين را منتظرانش کشتند، آنان که او را به قيام دعوت مي‌کردند.
بخشدار خمام با اشاره به فرموده‌ی امام حسین (ع) که “اگر دين نداريد و اگر به معاد اعتقادي نداريد، حداقل آزاد مرد باشيد و حريت را برگزينيد”، افزود : آنچه که عاشورا و پايداري عاشورا را مي‌طلبد، فرهنگ عاشورايي بوده و اعتقاد به اين فرهنگ در جامعه به چندين قرن پيش باز می‌گردد و ادامه خواهد داشت تا ظهور حضرت حجت (عج) ؛ و کساني که اين فرهنگ را درک کرده و مولاي خويش را برگزيدند، افراد بسيجي هستند و بسيجي مي‌مانند. اين بسيجيان در برابر خواصي که مفاهيم دنيا را بر خود پذيرفتند و بر هواي نفس خود مغلوب شدند سکوت اختيار نمي‌کنند.

IMG_1118

نماینده‌ی عالی دولت در خمام با اشاره بر لزوم توجه به وضعیت جامعه‌ی امروز و ارزيابي و تجزیه تحليل مسائل، گفت : پايگاه‌هاي بسيج بايد قطب فرهنگي يک منطقه باشند. وی، افزود : پایگاه مقاومت شهدای گمنام دومين پايگاه شهري است که در خمام افتتاح مي‌شود و در دومين روز از ماه محرم به نام شهداي گمنام مزین شده است.
ذاکر استقامتی با اشاره بر اینکه می‌بایست خط و ربط‌ها با هم و در کنار هم چیده شوند، یادآور شد : افتتاح پایگاهی در ماه محرم با نام شهداي گمنام برای کساني که اربابشان حسين (ع) است باید از توجهات ویژه‌ای برخوردار شده و اين پايگاه قطب فرهنگي شهر گردد و فرهنگ حسين (ع) را در جامعه ترويج دهد.
بخشدار خمام ضمن تاکید بر مطالعه، يکي از بزرگترين آسيب‌ها را مبحث آگاهي مردم دانسته و می‌گوید : چقدر در مورد عاشورا و اباعبدالله الحسين فکر کرده‌ايم ؟ چه قدر فرهنگ او را مي‌دانيم و مي‌شناسيم ؟ چقدر روح آزادي او را درک کرده‌ايم ؟ هرآنچه که از آن درک کرده‌ايم و بر آن عالم بوده‌ايم را ميتوانيم در جامعه جامع سازيم.
استقامتی با بیان اینکه يکي از بزرگترين آسيب‌ها آن است که چيزي را که خودمان به آن عمل نمي‌کنيم به مردم بياموزيم ، افزود : حسين کشته شده‌ي امر به معروف و نهي از منکر است ؛ “کسي نيست به من کمک کند که مردم را امر به معروف کنم و از جهالت نجات دهم ؟”، حسين کشته شده‌ی جهل امت خویش است، او شهيد جهل ماست. ما در رکاب او مي‌جنگيم و اين يعني شور، اما اگر اين شور – شعور – را به همراه نداشته باشد، ما ضرر کرده‌ايم و وقتي شعور آمد، اين گريه‌ انسان را بالا مي‌برد ؛ اما ما باید براي اين گريه کنيم که فرسنگ‌ها نه، بلکه سال‌هاي نوري از حسين دوريم و اما اگر از من و شما بپرسند که شب تا صبح و تا دير وقت سينه مي‌زنيد، يک حديث از امام حسين مي‌توانيد نقل کنید، آيا ميتوانيم ؟ آيا ميتوانيم يک حديث از حسين که دوستش داريم بازگو نماییم ؟
نماینده‌ی عالی دولت در خمام، عنوان کرد : چرخ گردون و تاريخ آنقدر چرخيد و گردش کرد و عوامل بسياری نقش ايفا کردند تا اين خواص جامعه در برابر امام خود ايستادند و باطل را حق جلوه کردند، تا آنجا که عمر بن سعد به لشکر خود مي‌گويد : اي لشکر خدا، برويد و حسين را بکشيد و به بهشت برويد ؛ او حسين را ميشناخت، اما چه چيزي باعث شد اين اتفاق بيفتد ؟ هواي نفس و حب دنيا.
حسین ذاکر استقامتی، در پایان خاطرنشان کرد : الحمدالله که خداوند اين منت را بر ما گذاشت که در نظامي که متبرک است به نام اهل بيت و زير سايه‌ي نائب بر حقش حضرت امام خامنه‌اي زندگي مي‌کنيم و از خدا مي‌خواهيم که ما را عالم و آگاه دين خود کند تا ما منتظران زمينه‌ساز ظهور حضرت مهدی باشيم، نه اينکه واقعه‌ي کربلا را تکرار کنيم.


موضوع : بخشداری، بسیج، محرم
http://khna.ir/7512

دیدگاه شما چیست ؟!