خمام - اقدام عجولانه شبکه باران در مصاحبه با شهردار
ویژه
چند روز پس‌از معارفه صورت گرفت ؛

اقدام عجولانه شبکه باران در مصاحبه با شهردار

آوردن موسی فکور چند روز پس از معارفه بر روی آنتن زنده برای پاسخگویی در خصوص مشکلات شهر چیزی جز اقدامی عجولانه و البته حساب نشده توسط شبکه باران به نظر نمی‌رسد!

سه شنبه، ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۸ KHNA60423

مشکلات آسفالت، آب آشامیدنی، ترافیک شهری، آبگرفتگی معابر، وضعیت نامطلوب امنیت و حضور معتادان در پارک‌ها، ایستگاه‌های مسافربری، پارک خودروها، حادثه‌خیز بودن میدان ولیعصر (عج) و … بخشی از مشکلات شهر خمام است که به آنها توسط شهروندان در برنامه‌ی لوجنک که امشب از طریق شبکه باران به روی آنتن رفت اشاره گردید ؛ مسائلی که مربوط به امروز و دیروز نبوده و البته حل آنها در روزهای آتی شدنی به نظر نمی‌رسد.

تماس مجری برنامه‌ی لوجنک با موسی فکور «شهردار جدید خمام» که حدود ۹ روز از معارفه‌ی وی و در دست گرفتن سکان شهرداری خمام سپری شده موضوعی است که جالب توجه بوده و فارغ از آنکه فکور به عنوان یکی از گزینه‌های تصدی بر سمت شهرداری قطعاً مستلزم آشنایی نسبی با شهر خمام، به خصوص مشکلات آن بوده و انتظار می‌رود برنامه‌های خود را به صورت مدون برای برون‌رفت از مشکلات و هدایت شهر ارائه کرده باشد، اما آوردن تنها یک مسئول روی آنتن پخش زنده، آن‌هم شهردار جدید برای پاسخگویی در خصوص مشکلات شهر چیزی جز اقدامی عجولانه و البته حساب نشده به نظر نمی‌رسد!

با وجود آنکه پاسخ‌های شهردار جدید خمام به انجام بازدیدهای میدانی آتی، برگزاری جلسات آینده و لزوم پیگیری‌های بعدی منوط گردید و پاسخ‌های دریافتی گره‌ای از مشکلات باز ننمود، اما عدم آمادگی وی برای پاسخگویی و دفاع از عملکرد مجموعه‌ی شهرداری شاید موضوعی نباشد که چند روز پس‌از معارفه از وی انتظار رفته و بی‌شک شهروندان خمامی ابتدا فرصت لازم برای انجام پیگیری‌ها و اقدامات مربوطه را داده و سپس از حقوق شهروندی خود برای دریافت گزارش عملکرد استفاده خواهند نمود، که می‌بایست این موضوع توسط شبکه باران برای تهیه گزارش شهری مدنظر قرار می‌گرفت.

فارغ از این مسئله، تاکید و اهمیت مقام معظم رهبری به «اقتصاد مقاومتی» موضوعی است که در نام‌گذاری سال‌های اخیر روشن و مبرهن بوده و در همین راستا از شهردار جدید خمام انتظار می‌رود در اولین قدم با چکانیدن قلم بر روی برگه دستوری اتخاذ نموده تا شهر خمام را از وجود بنرها و پرده‌های انتصاب وی که سیمای شهری را نامطلوب جلوه داده و خمام را به شهر بنرها و پرده‌های انتصاب بدل نموده رهایی بخشیده و ادامه دهنده‌ی راهی باشد که در آن افرادی چون ریاست فعلی اداره آموزش و پرورش خمام در هنگام انتصاب خود پیش‌قدم بوده و طی اطلاعیه‌ای خواستار عدم اسراف و عدم نصب بنر و پرده‌های تبریک شده بود. آری، جامعه‌ای را می‌توان به سرعت به سرمنزل مقصود رساند که سردمداران آن به دور از هرگونه تشریفات و هزینه‌های غیرضروری مستقیماً در جهت رفع مشکلات و معضلات مردم و جامعه گام بردارند ؛ باشد که این تصمیم هرچند کوچک، نقطه‌ی پایانی بر افزایش شمار پرده‌های انتصاب و صرف هزینه‌های اضافه توسط برخی شهروندان نهاده و با بهره‌گیری از همین نیروهای مردمی بر روی پیگیری مطالبات مردم و رفع مشکلات متعدد شهر خمام تمرکز گردد.


موضوع : انتخاب سردبیر، شهرداری، ویدئو، یادداشت
نویسنده : نیما صابری
http://khna.ir/60423

۳ دیدگاه

  • داود در مورخ 1396/08/17 - 01:40 می‌نویسد :

    با سلام. مصاحبه امشب رو دیدم. از یک نظر درست می فرمایید ولی …
    ۱- با توجه به تمجید شما و دوستان از شهردار منتخب، ایشان باید با شناخت و برنامه ریزی، این مسئولیت رو می پذیرفتند در حالی که در هیچ یک از موارد نتوانستند حتی به یک برنامه اشاره کنند. البته به موضوع نگهبان پارک اشاره کردند. اینکه در فلان مورد به دوستان (کارکنان شهرداری) گفتم بررسی کنند؛ اصلا جواب درستی نیست. خود این فرد منتخب چه برنامه ای دارد؟

    ۲- روش مکالمه ایشان در ابتدا بسیار غیر حرفه ای بود. مسئولیت پذیری و پاسخگویی یکی از مولفه های اصلی قبول مسئولیت هست. این روش مکالمه در زمانی که باید خادم ملت باشند، اصلا شایسته نیست.
    بنده به عنوان یکی از افرادی که این مصاحبه رو دیدم، احساس بسیار بدی رو لمس کردم.

    پیشنهاد می کنم کتاب مدیریت دولتی نوین آون هیوز رو مطالعه کنند. باید این واقعیت رو پذیرفت که دنیا سالها پیش به این نتیجه رسیده که تمامی بخش های حکومتی، حتی در بخش سازمان های محلی باید خادم ملت باشند
    مجموعه محترم خمام نیوز و جناب شهردار عزیز، صداقت با ملت بهترین راه ماندگاری واقعی است. اقدام صدا و سیما نشان داد که این فرد، برنامه ریزی چندانی ندارد و در نتیجه روش انتخاب ایشان نیز جای بحث دارد.

    موفق باشید

  • افزایش فالوور اینستاگرام در مورخ 1396/08/18 - 23:46 می‌نویسد :

    تو زمینه ای که فعالیت میکنید جزو بهترین سایت ها هستید.

  • اميد در مورخ 1396/09/07 - 08:34 می‌نویسد :

    با سلام ! در جواب آقای داود باید عرض کنم آقای آون هیوز که کتاب مدیریت دولتی نوین را نوشته ، هم اگر شهردار خمام شود !! باید برای اجرای برنامه های خود زمان داشته باشد.. اگر بگویید چنین نیست باید به صدق گفتار شما شک کرد… آقای فکور قطعا آدم بی تجربه ای نیست و مسلما برای اجرای برنامه های شهری خود نیاز به زمان و البته همدلی و همکاری مردم فهیم شهرخمام و مسئولین اجرایی را دارد .همانطور که فرمودید صداقت بهترین راه ماندگاری واقعی است پس بیایید با هم صادق باشیم … بدون اتحاد و وحدت کلمه که امام رحمه الله از اوایل انقلاب اسلمی ندای آن را سر دادند نمی توان خدمت صادقانه و موثری داشت. به مسئولین محترم شهرداری پیشنهاد می کنم ؛ از جمله ابزار مدیران برای ارتقای کیفیت خدمات «ارزیابی عملکرد» و نیاز سنجی شهر و شهروندان است .ارزیابی عملکرد بعنوان یک ابزار شناخت توانمندی های سازمانی و فردی ، می تواند با مشخص نمودن زمینه های قابل اصلاح ، نقاط ضعف و قوت ،تهدیدات و فرصت ها ، روند عملکرد شهرداری را به سمت رشد و تحقق اهداف منجمله رضایتمندی شهروندان را فراهم کند.با افزایش سطح توقعات و الزامات شهروندان، و لزوم پاسخگویی مسئولین و مدیران اجرایی دستگاه های دولتی ، باعث می شود تا توجه و اهمیت بیشتری به خواسته ها و الزامات شهروندان لحاظ شود… رضایت شهروندان باعث می شود ،که آنها در انجام امور و مسؤولیت ها شون حضور فعال در صحنه جامعه داشته باشند.عدم رضایت اجتماعی اکثریت شهروندان و یا قشر قابل توجهی از آنها برای هر نوع نظام اجتماعی و ایدئولوژیکی خطرناک است. تداوم و گسترش نارضایتی شهروندان باعث کمرنگ شدن تعهد شهروندان نسبت به نظام ارزشی حاکم و افراد آن را فراهم می کند، و چه بسا منشاء بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی را در جامعه شهری فراهم می کند. افزایش رضایتمندی شهروندان ، ضمن افزایش اعتماد و مشارکت عمومی ، همگرایی جامعه و اقتدار ملی را سبب شده ، روند توسعه همه جانبه را ساده می کند. افزایش اعتماد عمومی به حکمرانان ، در هر جامعه ای ، سبب استحکام نظام سیاسی و ارزشی حاکم برآن جامعه فراهم می کند. کار وتلاش ، برای شهرداری ها، هدف ایده آل بسیار بزرگی است که بخش عمده ای از آن از طریق ارائه خدمات به شهروندان محقق می شود. بنابراین، ارزیابی کیفیت خدماتی که توسط شهرداری ارائه می شود ، بسیار مهم و حائز اهمیت است..انشاالله ضمن فرصتی که نمایندگان فهیم مردم خمام در شهرداری به آقای فکور داده اند. زمان اجرای برنامه های مدیریت شهری را نیز به وی خواهند داد. پس نتیجه گیری این مطلب که« انتخاب ایشان جای بحث دارد» هنوز زود است.


بازنشر یادداشت‌ها و انتشار جوابیه‌های دریافتی به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.