خمام - دادستان رشت: موضوع آزار جنسی درحال بررسی است / پدر اهورا: همسر سابقم نمی‌توانست ازدواج موقت نماید
ادامه‌ی پیگیری‌ها در خصوص پرونده اهورا ؛

دادستان رشت: موضوع آزار جنسی درحال بررسی است / پدر اهورا: همسر سابقم نمی‌توانست ازدواج موقت نماید

دادستان عمومی و انقلاب رشت درخصوص اینکه آیا پزشکی قانونی موضوع آزار و اذیت جنسی در این پرونده را تایید کرده است، گفت: این موضوع از سوی پزشکی قانونی در حال بررسی است.

شنبه، ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۷ KHNA59369

حجت‌الاسلام علی مصطفوی‌نیا در خصوص پرونده اهورا با بیان اینکه متهم این پرونده دستگیر و با صدور قرار بازداشت موقت اکنون در زندان است، گفت : متهم اقرار و اعتراف کرده که بعد از آزار و اذیت کودک، مجبور شده کودک را به قتل برساند و اکنون اظهار ندامت و پشیمانی می‌‌کند.
دادستان رشت با بیان اینکه این پرونده از حساسیت بالایی برخوردار است، گفت : پرونده به سرعت رسیدگی می‌شود و ان‌شاءالله با پیگیری‌هایی که انجام میشود سریع‌تر به نتیجه رسیده و آن‌را به دادگاه کیفری یک گیلان ارسال می‌کنیم تا مانند پرونده های دیگر، رای آن صادر و اجرای حکم به سرعت انجام شود.
دادستان عمومی و انقلاب رشت درخصوص اینکه آیا پزشکی قانونی موضوع آزار و اذیت جنسی در این پرونده را تایید کرده است، گفت: این موضوع از سوی پزشکی قانونی در حال بررسی است ؛ نمونه برداری انجام شده و باید منتظر نظر این سازمان درباره موضوع تجاوز جنسی در این پرونده باشیم.
به گفته‌ی وی، پزشکی قانونی علت مرگ را خونریزی مغزی عنوان کرده و کودک آزاری شخص جانی در این پرونده به این صورت بوده که با آتش سیگار انگشت دست چپ کودک را سوزانده و سوختگی قدیمی هم در پای کودک وجود داشته است.
او درباره اینکه مطرح شده متهم مقابل مادر اهورا دست کودک را با آتش سیگار سوزانده است، گفت : مادر اهورا راجع به این موضوع اظهار بی‌اطلاعی کرده و گفته زمانی که علت سوختگی را جویا شدم، این فرد گفته که دست کودک به دیگ داغ خورده است.
این مسئول در خصوص صدور کیفرخواست در این پرونده، گفت : فعلاً منتظر نظر نهایی پزشکی قانونی هستیم، اما ناگفته نماند که بازسازی صحنه را به سرعت انجام داده و دغدغه‌مان این است که هرچه سریع‌تر پرونده در دادسرا نهایی شود و آن را به دادگاه کیفری ارسال کنیم.
دادستان رشت در پایان خاطرنشان کرد : برای این پرونده وقت زیادی گذاشته و می‌گذاریم؛ زیرا وظیفه‌مان این است و از این جهت جای نگرانی نیست، هرچند که از این اتفاق بسیار متاثر و ناراحت گشتیم.

پدر اهورا نیز در انتقاد از قضاوت‌های صورت گرفته توسط برخی از مردم و همچنین یکی از خوانندگان مطرح پاپ کشور، عنوان کرد : از روی هوس ازدواج نکرده و ۷ سال با همسر سابق خود زندگی کرده و در سال پنجم صاحب فرزند شدیم ؛ کسی چه می‌داند بر من چه گذشته است.
میلاد قاسمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سخنان همسر سابق خود در خصوص ازدواج با مجتبی «فرد قاتل»، گفت : اصلاً ازدواجی در کار نبوده و اگر ازدواج رسمی شده بود باید حضانت اهورا به من سپرده میشد. علاوه بر این، سوم تیرماه سال جاری از مادر اهورا به صورت قانونی جدا شده و طبق قانون ۳ ماه و ۱۰ روز بعد امکان ازدواج مجدد برای همسر سابقم وجود داشت، در حالی که اینچنین نبوده و ۱ ماه و نیم است که از مهلت ازدواج موقت آنها می‌گذرد.
به گفته‌ی وی، یک هفته پیش از حادثه مدیر ساختمان به مغازه‌ی من آمد و گفت که آقایی با همسر سابق شما در ارتباط است و در این مدت نیز یک‌بار صدای فریادهای اهورا را نیز شنیده‌اند اما زمانی که همسایه‌ها جلوی در رفته‌اند کسی پاسخ آنها را نداده، بنابراین تصمیم به شکایت گرفتم تا بتوانم اهورا را نزد خود نگاه‌دارم ؛ همسایه‌ها نیز به خاطر رفت و آمدها قصد شکایت داشتند، اما فرصتی نماند و اهورا قربانی نیت کثیف این مرد شد.
پدر اهورا با بیان اینکه همسر سابقم از زمانی که با فرد قاتل در ارتباط بود مانع دیدار من با اهورا گردید، تصریح کرد : تصور می‌کنم که آنها ترس از این داشتند که اهورا مرا ببیند و مطالبی بگوید که به نفع آنها نباشد.

گفتنی است، با مرگ اهورا ناگفته‌های این کودک ۲.۵ ساله برای همیشه در سینه‌اش پنهان ماند ؛ ناگفته‌هایی که شاید بخشی از آنها در اعترافات قاتل سنگدل فاش شود.


موضوع : قتل
منبع : ایسنا / رکنا
http://khna.ir/59369

دیدگاه شما چیست ؟!