خمام - کسب مقام سوم دامداران خمامی در جشنواره گاو بومی استان گیلان
در ۲ گروه گاوهای نر ۲ الی ۴ سال و ۴ سال به بالا ؛

کسب مقام سوم دامداران خمامی در جشنواره گاو بومی استان گیلان

دام‌های برگزیده اول، دوم و سوم در گروه ماده به ترتیب از شهرهای تالش، شفت و انزلی، در گروه گاوهای نر ۲ الی ۴ سال به ترتیب از شهرهای کوچصفهان، رشت و خمام و در گروه ۴ سال به بالا به ترتیب از شهرهای سیاهکل، لشت نشاء و خمام بودند.

شنبه، ۱۸ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۶ KHNA56838

اولین جشنواره گاو بومی استان گیلان با هدف حفظ ذخایر ژنتیکی دامی و تشکیل انجمن نژادی گاو بومی گیلان با حضور ۳۲ شرکت کننده از شهرهای رودسر، چابکسر، ساهکل، لاهیجان، کوچصفهان، خمام، سنگر، صومعه سرا، فومن، شفت، انزلی، رضوانشهر، تالش، ماسال و آستارا در محل میدان دام پونل شهرستان رضوانشهر برگزار شد.
منتخبین این مرحله از بین ۱۵۰ داوطلب شرکت در جشنواره توسط کمیته علمی انتخاب و برای حضور در دومین مرحله رقابت دعوت شده و دام‌ها در سه گروه گاوهای نر ۲ الی ۴ سال، گاوهای نر ۴ سال به بالا و گاوهای ماده ۴ سال به بالا بر اساس ویژگی‌های ظاهری مورد قضاوت و ارزیابی قرار گرفتند و از هر گروه سه نفر و در مجموع ۹ نفر به عنوان برگزیده انتخاب شدند.
علاوه بر تندیس جشنواره، لوح تقدیر و به ازاء هر رأس دام ۱۲۰ کیلوگرم کنسانتره دامی، به نفرات اول، دوم و سوم به ترتیب ۳ میلیون تومان، ۲ میلیون تومان و ۱ میلیون تومان جایزه نقدی پرداخت شد.
برگزاری مراسم ویژه شامل رژه دام‌ها از مقابل جایگاه، موسیقی محلی، لافندبازی، مراسم عروس بران تالش از جمله برنامه‌های این جشنواره بود و دام‌های برگزیده اول، دوم و سوم در گروه ماده به ترتیب از شهرهای تالش، شفت و انزلی، در گروه گاوهای نر ۲ الی ۴ سال به ترتیب از شهرهای کوچصفهان، رشت و خمام و در گروه ۴ سال به بالا به ترتیب از شهرهای سیاهکل، لشت نشاء و خمام بودند.


موضوع : دامداری
منبع : ایسنا
http://khna.ir/56838

دیدگاه شما چیست ؟!