خمام - خمام به‌عنوان پایلوت طرح خانه‌ی ورزش روستا در گیلان انتخاب شد
رئیس هیئت ورزش روستایی رشت خبر داد :

خمام به‌عنوان پایلوت طرح خانه‌ی ورزش روستا در گیلان انتخاب شد

به گفته‌ی ایمان سهیلی، تعداد ۳ خانه‌ی ورزش روستا و جایگاهی مخصوص کشتی گیله‌مردی در جهت حفظ و توسعه‌ی این ورزش اصیل گیلانی برای بخش خمام پیش‌بینی و درخواست گردید.

چهارشنبه، ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۵ KHNA55820

رئیس هیئت ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی شهرستان رشت در گفتگو با خمام‌نیوز از بازدید روز گذشته‌ی غلامرضا جعفری «رئیس فدراسیون ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی محلی کشور» با همراهی قدیر سعیدی‌خواه «رئیس هیئت ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی گیلان» از روستای مرزدشت خبر داد.
ایمان سهیلی با بیان اینکه این بازدید در راستای درخواست ایجاد ۱۸ خانه‌ی ورزش روستا توسط هیئت ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی رشت که چندی پیش به جبار کوچکی‌نژاد «نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس» داده شده بود صورت پذیرفت، افزود : از این تعداد ۳ خانه‌ی ورزش روستا و جایگاهی مخصوص کشتی گیله‌مردی در جهت حفظ و توسعه‌ی این ورزش اصیل گیلانی برای بخش خمام پیش‌بینی و درخواست گردیده بود.
به گفته‌ی این مسئول، بخش خمام در راستای این بازدید به‌عنوان بخش پایلوت در ایجاد اولین خانه‌ی ورزش روستایی استان گیلان انتخاب گردید.
سهیلی با بیان اینکه ۳ نقطه از بخش خمام در مرزدشت، چوکام و للـه‌کاء درخواست خود را برای احداث خانه‌ی ورزش روستا به هیئت ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی شهرستان رشت ارسال نموده‌اند، خاطرنشان کرد : این امیدواری وجود دارد که تعدادی از خانه‌های ورزش روستا در جریان برگزاری جشنواره بازی‌های بومی محلی در ساحل جفرود در اواسط شهریورماه سال جاری افتتاح گردد.


موضوع : بومی محلی، در روستا
http://khna.ir/55820

دیدگاه شما چیست ؟!