خمام - طرح اتلاف سگ‌های ولگرد متوقف مانده!
ویژه

طرح اتلاف سگ‌های ولگرد متوقف مانده!

برای اتلاف سگ‌های ولگرد یا حتی زنده‌گیری آنها تاکنون با توجه به نامه‌نگاری‌های متعدد صورت گرفته، مجوزی دریافت نشده است.

دوشنبه، ۸ مهر ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۷ KHNA5439

افزایش سگ‌های ولگرد و تجمع هرچه بیشتر آنها (خصوصاً در خیابان فرهنگ خمام) موجبات سلب آرامش مردم را فراهم آورده و در برخی از ساعات شب تجمع سگ‌های ولگرد به گونه‌ای است که به علت تعداد بالای آنها در ورودی یک کوچه یا خیابان فرعی (بعنوان مثال ورودی مسکن مهر) موجبات ترس و دلهره‌ی ساکنین را ایجاد می‌نماید.

محمدرضا اکبرپور (مسئول خدمات شهری شهرداری خمام) در گفتگو با خبرنگار خمام‌نیوز، عنوان کرد : اتلاف سگ‌های ولگرد با دریافت مجوز از سوی فرمانداری صورت می‌پذیرد و برای این منظور 2 میرشکار بومی ماهر به فرمانداری معرفی می‍شوند تا با توجه به درخواست‌های متعدد مردمی که معمولاً به صورت حضوری صورت می‌گیرد، اقدامات لازم برای کشتار سگ‌های ولگرد صورت پذیرد. وی افزود : تا 2 سال گذشته این مجوز از سوی فرمانداری صادر می‌شد، اما به دلیل اینکه شلیک معمولاً کمانه کردن تیر، احتمال آسیب دیدن اموال (بعنوان مثال سوراخ شدن کرکره‌‌ی مغازه‌ها) و احتمال صدمات جانی را به همراه دارد، و با توجه به ارسال گزارش‌ به وزارت کشور و لزوم اندیشیده شدن فکر اساسی برای انهدام سگ‌های ولگرد در وضعیتی که مسائل مذکور اتفاق نیفتد، کارگروهی توسط فرمانداری رشت و دستگاه‌های مرتبط  از جمله وزارت کشور و محیط زیست تشکیل گشت که با استفاده از اسلحه‌ای حاوی گلوله‌ی بیهوش کننده به زنده‌گیری این حیوانات ولگرد که علاوه بر ایجاد ترس و دلهره، می‌توانند ناقل بیماری از قبیل هاری باشند پرداخته شود، اما با توجه به اینکه چنین سلاحی در اختیار شهرداری خمام قرار ندارد و باید توسط شهرداری رشت تهیه گردد، و لزوم برنامه‌ریزی برای حضور آنان در خمام و شهرهای دیگر، تاکنون این امر محقق نشده است.

DSCF0005

اکبرپور در ادامه یادآور شد : در سال 90 یکبار اتلاف سگ‌های ولگرد توسط شهرداری صورت پذیرفته است، اما در سال گذشته و سال جاری با توجه به پیگیری‌های مستقیم شهرداری، نتیجه‌ای در بر نداشته و مجوزی دریافت نشده است. همچنین در همین راستا رونوشت مکاتبات به بخشداری خمام ارسال شده و از جانب بخشداری برای رسیدگی به مسئله‌ی سگ‌های ولگرد با فرمانداری مکاتبه صورت گرفته است. وی افزود : اجساد سگ‌های ولگرد پس از جمع‌آوری در سراوان تخلیه می‌شوند و برای اتلاف سگ‌های ولگرد یا حتی زنده‌گیری آنها تاکنون با توجه به نامه‌نگاری‌های متعدد صورت گرفته، مجوزی دریافت نشده است. محمدرضا اکبرپور خاطرنشان کرد : همچنان برای حل مشکل سگ‌های ولگرد در خمام پیگیری‌های لازم صورت خواهد پذیرفت.

DSC_0056[ توضیح تصویر: کشته شدن یک گربه توسط چندین سگ در یکی از کوچه‌های خمام ]


موضوع : شهرداری
http://khna.ir/5439

۳ دیدگاه

  • مهدیه در مورخ 1392/07/08 - 16:41 می‌نویسد :

    من دیدم که یکی از سگ ها خانومی را که بچه ای در بغل داشت را دنبال کرده بود و خانوم از ترس به من پناه برده بود.لطفا رسیدگی کنید یک شهر علاوه بر زیبایی باید دارای امنیت باشد واگرنه زیبا بودن به درد هیچکس نمی خورد. ممنونم….

  • احمد در مورخ 1392/07/08 - 16:50 می‌نویسد :

    خوبه که خودتونم می دونین این سگها وحشین
    این عکسی که آخر خبرتون گذاشتین یه دلیلش …

  • یوسف در مورخ 1392/07/08 - 21:39 می‌نویسد :

    معمولاً این سگ ها بی‌آزارن, اما همینکه شبها گله‌ای می‌گردن و صداهای وحشتناکی ازشون در میاد واقعاً آرامش رو ازمون میگیره 

    انقدر هم مورد الطاف مردم قرار گرفتن که اکثراً  آسیب دیده هستن و پاشون می‌لنگه

    با اینحال, امیدوارم عزیزان به فکر کشتن نیفتن و یه‌جایی ببرن رهاشون کنن