خمام - درخشش امیررضا پوررمضانعلی در مسابقات بین‌المللی شطرنج جام ستارگان
ضمن کسب ۴.۵ امتیاز برای ایران ؛

درخشش امیررضا پوررمضانعلی در مسابقات بین‌المللی شطرنج جام ستارگان

دومین دوره از مسابقات بین‌المللی شطرنج جام ستارگان بین تیم‌های منتخب ایران و منتخب جهان در منطقه آزاد انزلی در حال برگزاری است.

چهارشنبه، ۲۱ تیر ۱۳۹۶ - ۰:۰۴ KHNA54378

دومین دوره از مسابقات بین‌المللی شطرنج جام ستارگان بین تیم‌های منتخب ایران و منتخب جهان «رقابت ۷ نفر از برترین‌های جهان با برترین‌های ایران» به همراه نخستین دوره از رقابت‌های ستارگان شطرنج نوجوانان در منطقه آزاد انزلی در حال برگزاری است.
استادبزرگ امیررضا پوررمضانعلی از خمام در ادامه موفقیت‌های خود در جام ستارگان و در بخش مسابقه رعدآسا، در دور اول یانگ ون «استادبزرگ کشور چین، با درجه بین‌المللی ۲۵۸۷» را با شکست مواجه کرد. در دور دوم با اقتدار ایوان سوکولوف «شطرنجباز هلندی، مربی تیم ملی ایران، با درجه بین‌المللی ۲۶۲۱» را پشت سر گذاشت. در دور سوم مقابل الکسی شیروف «یکی از بهترین شطرنجبازان دنیا» مغلوب شد، اما در دور چهارم لازارو بروزون «استادبزرگ کوبا، با درجه بین‌المللی ۲۷۰۶» را شکست داد. در دور پنجم با التاج صفارلی «استادبزرگ کشور آذربایجان، با درجه بین‌المللی ۲۷۱۱» مساوی کرد، اما اوج کار پوررمضانعلی غلبه بر بادورجو باوا «یکی از سوپر استادبزرگان جهان از گرجستان، با درجه بین‌المللی ۲۷۳۴» در دور ششم بود.
هرچند تیم ستارگان ایران در مجموع عملکرد تیمی از ستارگان جهان شکست خورد، اما پوررمضانعلی بهترین عملکرد را بین تمامی شطرنجبازان در بخش رعدآسا داشت و ضمن کسب ۴.۵ امتیاز برای ایران، ۶۱ واحد به درجه بین‌المللی خود افزود و عملکرد خیره کننده ۲۸۶۱ را از خود برجای گذاشت.
گفتنی‌است، از عصر فردا نیز مسابقات در بخش استاندارد در منطقه آزادانزلی پیگیری می‌شود.


موضوع : شطرنج
http://khna.ir/54378

دیدگاه شما چیست ؟!