خمام - احتمال آلودگی آب آشامیدنی شهر خمام رد شد
بر اساس آزمایش صورت گرفته ؛

احتمال آلودگی آب آشامیدنی شهر خمام رد شد

نتیجه آزمایش باکتریولوژیکی آب شهر خمام عدم آلودگی آب آشامیدنی را نشان می‌دهد.

پنج شنبه، ۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۳ KHNA53584

در جریان حواشی پیش آمده مبنی بر احتمال آلودگی آب آشامیدنی شهر خمام به دلیل کدورت رنگ آن بود که رئیس آبفا طی مصاحبه‌ی اخیر خود احتمال آلودگی آب آشامیدنی شهر خمام را به طور قاطعانه رد نموده و کدورت رنگ آن را به دلیل وجود مقادیر آهن و منگنز برشمرد. در ادامه این مسئول ضمن پوزش از همشهریان، مهلتی ۲ هفته‌ای تقاضا نمود تا در کوتاه مدت مشکل کدورت رنگ آب تا حدی برطرف گردیده و در بلندمدت مخزن هوایی ذخیره آب خمام که تکمیل آن نیازمند اعتباری بالغ بر ۱ میلیارد تومان است، بهره‌برداری گردد.

اما در این بین، یکی از همشهریان خمامی که با مشکل کدورت رنگ آب شهر مواجه بود اقدام به نمونه برداری از آن نموده و به منظور آزمایش باکتریولوژیکی در اختیار اداره کنترل کیفی و امور آزمایشگاه‌های شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان قرار داد، که نتیجه‌ی آزمایش در اختیار خمام‌نیوز قرار گرفته و عدم آلودگی آب شهر خمام را نشان می‌دهد.
این درحالی است که طبق اظهارات ریاست آبفا، واحد نظارت و کنترل کیفی آبفا به‌صورت هفتگی و شبکه‌ی بهداشت به صورت دوره‌ای در حال نمونه‌برداری میکروبی از آب شهر خمام بوده و تاکنون مشکلی تحت عنوان آلوده بودن آب شرب خمام رویت نشده است.

به گزارش خمام‌نیوز، منظور از کلی‌فرم همان کلی‌فرم مدفوعی است که شاخص آب شرب بوده و در صورتی که این عدد کمتر از ۵ باشد، آب قابل شرب و فاقد میکروب است.


موضوع : اداره‌ی آب و فاضلاب
http://khna.ir/53584

دیدگاه شما چیست ؟!