خمام - گلایه شهروندان خمامی از وضعیت نامطلوب آب شهر و هزینه‌های مندرج روی قبض
ویژه
آب‌بها ۱۰ هزار تومان، مبلغ کل ۳۲ هزار تومان !

گلایه شهروندان خمامی از وضعیت نامطلوب آب شهر و هزینه‌های مندرج روی قبض

به گفته‌ی شهروند خمامی، مبالغ ذکر شده روی قبض تحت عنوان آبونمان، دفع فاضلاب و تبصره‌ها چند برابر بیشتر از هزینه آب بها بوده و البته وضعیت آب شهر نیز از نظر کدورت و افت فشار با مشکل جدی مواجه است.

جمعه، ۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۲ KHNA52058

کدورت رنگ آب آشامیدنی در شهر خمام موضوع تازه‌ای نیست. بارها شائبه‌های متعددی در خصوص آلودگی آب آشامیدنی که به کدورت رنگ آن باز می‌گردد مطرح گردیده، اما طی مصاحبه‌های مختلف با آبفا این موضوع رد شده و عنوان گردیده «آب آشامیدنی شهر خمام آلودگی ندارد».

رئیس اداره آبفا خمام در آخرین مصاحبه خود با خمام‌نیوز، عنوان کرده بود : همه روزه وضعیت آب شرب خمام توسط ناظرین کنترل کیفی آبفا استان و همچنین شبکه بهداشت بررسی می‌گردد و آلودگی در آب شرب خمام وجود ندارد.
به گفته‌ی وی، گاهاً مشاهده می‌گردد که آب شهر به رنگ زرد یا قهوه‌ای متمایل می‌گردد، که این مسئله به دلیل فیزیک آب و همچنین آهن و منگنز محلول در آب است.
حمید بامدادی با بیان اینکه نگرانی در خصوص آلودگی آب شهر خمام بی‌مورد است، افزوده بود : علت کدورت رنگ آب، کلرزنی و گندزدایی است، که اگر کلرزنی صورت نپذیرد، آب با شفافیت کامل به دست مشترکین می‌رسد، اما مخاطرات بهداشتی به همراه خواهد داشت.

اما آنچه همچنان پرونده نگرانی شهروندان از وضعیت نامطلوب آب شهر را باز نگاه داشته، عدم رفع مشکل کدورت رنگ آب آشامیدنی در شهر خمام است که با وجود پیگیری‌های متعدد برای شستشوی شیرهای تخلیه توسط آبفا، همچنان مقطعی بوده و پس از مدتی به وضعیت نامطلوب سابق خود باز گشته و چاره‌ای برای آن اندیشیده نشده است.

علاوه بر مشکل کدورت رنگ آب، افت فشار آب در تابستان و تداوم یافتن آن در فصل‌های دیگر همچون پاییز، زمستان و هم‌اکنون بهار، مشکلاتی را برای شهروندان متصور نموده است. این در حالی است که آبفا به بهره برداری از مخزن هوایی ذخیره آب شهر خمام «واقع در انتهای خیابان فرهنگ» در سال ۹۵ وعده داده بود، اما این موضوع نیز با آغاز سال ۹۶ همچنان محقق نگردیده، که بنابر شنیده‌ها به عدم تامین بودجه‌ی لازم برای تکمیل پروژه باز می‌گردد.

یکی از شهروندان خمامی در گفتگو با تحریریه خمام‌نیوز با بیان اینکه وضعیت ظاهری و رنگ آب شهر خمام از آب رودخانه نامناسب‌تر است، به وضعیت هزینه‌های مندرج در قبض آب اشاره نموده و گفت : در قبض مصرفی این دوره تنها ۱۰ هزار تومان مصرف آب وجود داشته، اما مبلغ قابل پرداخت بیش‌از ۳۲ هزار تومان بوده است!
وی با بیان اینکه حدود ۲ هزار تومان آبونمان آب، حدود ۲ هزار تومان آبونمان فاضلاب، حدود ۷ هزار تومان مبلغ دفع فاضلاب و همچنین حدود ۸ هزار تومان بابت موضوعی تحت عنوان تبصره بر روی هزینه‌ها اضافه شده است، تصریح کرد : مبالغ مذکور چند برابر بیشتر از هزینه آب بها بوده و البته وضعیت آب شهر نیز از نظر کدورت و افت فشار با مشکل جدی مواجه است.
به گفته‌ی این شهروند، مسئولین آبفا با توجه به کیفیت نامطلوب آب شرب باید جوابگوی هزینه‌های اضافه روی قبض باشند.


۳ دیدگاه

  • سینا در مورخ 1396/02/01 - 16:57 می‌نویسد :

    وقتی رییس اداره [!] وضع آب ازاین بهتره نمیشه

  • ناشناس در مورخ 1396/02/02 - 17:42 می‌نویسد :

    این اب رواگه [!] استفاده کنند فکر کنم فکری بحال اب خمام کنه این رییس اداره اب [!] اگه اب شهر خمام هرروزه داره ازمایش میشه پس چطور وضعش بهتر نمیشه من خودم ساکن مسکن مهر فرهنگم در طول این چند سال ندیدم اداره اب بیاد هواگیری کنه اخه اینقدرم [!]

  • محمد ساجدی در مورخ 1396/05/31 - 21:05 می‌نویسد :

    تا زمانی که خمام شهرستان نشه و سرنوشتش دست رشتیهای عزیزه . وضعیت آب و برقش بهتر از این نمیشه .. فقط وعده های پوچ .. باید یک کاری کرد…….