خمام - چاره اندیشی برای کارتن خواب‌ها می‌تواند از تکرار مرگ بهزادها جلوگیری کند!
ویژه
لزوم توجه مسئولین و خیرین /

چاره اندیشی برای کارتن خواب‌ها می‌تواند از تکرار مرگ بهزادها جلوگیری کند!

کوچکترین کمک‌ها می‌تواند زندگی بهزاد و امثال بهزادها که آنان را کارتن خواب می‌نامیم تحت تاثیر قرار داده و شاید از مرگ آنان به علت گرسنگی یا سپری کردن شب در سرما جلوگیری کند.

چهارشنبه، ۳۰ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۱ KHNA51969

پاییز سال ۹۳ بود که خبری تحت عنوان «کارتن خوابی و سرپناهی از چند متر پلاستیک» از طریق خمام‌نیوز منتشر شد، که به بهزاد «فرد کارتن خواب» اشاره داشت که شب را در زیر پلاستیک به روز می‌رساند و در نهایت جسد وی در پشت بازار شهر خمام پیدا شد …

این در حالی بود که علاوه بر اشاره به خبر مرگ بهزاد، عنوان شده بود که خمام کارتن خواب‌های دیگری نیز دارد که روزهای سختی را گذرانده و گاهی برای نان شب یا گذران زمستان سرد با مشکل تهیه نفت مواجه‌اند، اما به نظر میرسد نه برای بهزاد و بهزادهای شهرمان چاره‌ای اندیشیده شده، نه کسی از حال آنان خبر دارد ؛ به گونه‌ای که همچنان کارتن‌خوابی در خمام ادامه داشته و متاسفانه شخص دیگری در پشت بازار خمام زندگی خود را در زیر پلاستیک و با جمع آوری زباله می‌گذراند!

آمارها نشان می‌دهند ۸۰ درصد از کارتن خواب‌ها معتاد بوده و فقر، اختلافات و مشکلات خانوادگی نیز از دیگر عوامل شایع در بی‌خانمان شدن این افراد است. در همین راستا رئیس انجمن علمی مددکاران اجتماعی ایران معتقد است کارتن خوابی معلولی از علت‌هاست، علت‌هایی که مهمترین آنها را باید در فقر و بیکاری عنوان کرد و بر همین اساس می‌گوید : کارتن خواب مجرم نیست ؛ همانطور که حتماً شنیده‌ایم : معتاد مجرم نیست!

به گزارش خمام‌نیوز، توجه بیشتر مسئولین و خیرین به مسائلی از این دست و چاره اندیشی برای تهیه مکانی برای ساماندهی کارتن خواب‌ها می‌تواند زندگی بهزاد و امثال بهزادها را تحت تاثیر قرار داده و شاید از مرگ آنان به علت گرسنگی یا سپری کردن شب در سرما جلوگیری کند.


موضوع : انتخاب سردبیر، در شهر، گزارش تصویری
http://khna.ir/51969

دیدگاه شما چیست ؟!