خمام - شهید جاویدالاثر دانش هوشیار به صورت نمادین تشییع شد
در روستای شیجان ؛

شهید جاویدالاثر دانش هوشیار به صورت نمادین تشییع شد

تشییع نمادین شهید جاویدالاثر دانش هوشیار در مسجد جامع شیجان برگزار شد.

پنج شنبه، ۱۷ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۱ KHNA51709

تشییع نمادین شهید جاویدالاثر دانش هوشیار پیش‌از ظهر امروز «۱۷ فروردین» در مسجد جامع شیجان برگزار شد.

حجت‌الاسلام مهدی صادقی «نویسنده‌ی کتاب در دست انتشار شهدای خمام» از مردم و مسئولین، به ویژه پدر و مادر شهید دانش هوشیار به منظور اجازه‌ای که برای تشییع نمادین و ایجاد مزار این‌شهید در روستا داده شد، تشکر کرده و به اهمیت زنده نگاه داشتن نام و یاد شهدا تاکید کرد.
این محقق خمامی با بیان اینکه باید قدردان ایثارگری شهدا و خانواده‌های آنان باشیم، عنوان کرد : جوانان ما در ایران اسلامی آن زمان که آرزوهای خود را پشت سرر گذاشته، لباس رزم بر تن کرده و برای دفاع از کشور، انقلاب و دین خود وارد میدان نبرد شدند، ایثار و از خودگذشتگی باشکوهی از خود نشان دادند.
به گفته‌ی وی، شهدای ما با آگاهی، اعتقاد و آزادی به سوی میدان نبرد رفته و از جان و دل برای دفاع از خاک کشور، ناموس و انقلاب گام برداشته‌اند. امروز نیز ثمره‌اشش را شاهد هستیم، چرا که دشمنان تا دندان مسلح هرچه تلاش می‌کنند نمی‌توانند به کشور ما آسیبی وارد نمایند.

این روایتگر پیام‌آوران ایثار به نقل خاطره‌ای از زبان پدر شهید دانش هوشیار پرداخت و گفت : پدر این شهید می‌گوید دانش با پسر عمویش بسیار نزدیک و دوست بود، به نوعی که همانند دو برادر بودند. زمانی که بهمن شهید شد، پسرم برای تشییع پیکر مطهر پسر عمویش حضور داشت و بسیار ناراحتی می‌کرد. وی، گفت : این‌بار که به جبهه اعزام شوم تا انتقام خون او را نگیرم باز نمی‌گردم، و همینطور شد و ۵۱ روز بعد به شهادت رسید. بعد از پایان جنگ به برادران شهید گفتم به منطقه بروید شاید اثری از برادرتان پیدا کنید ؛ آنها رفتند ولی اثری پیدا نکردند. بعد از مدتی یکی از همرزمان شهید هوشیار به منزل ما آمد و گفت : شهید هوشیار آن شب تیربارچی بود و تا آنجا که توان داشت در مقابل دشمن ایستادگی کرد، اما بر اثر بمباران شدید دشمن به شهادت رسید و جاویدالاثر شد.
نویسنده‌ی کتاب در دست انتشار شهدای خمام همچنین خاطره‌ای از آخرین دیدار مادر شهید علیرضا وطن‌دوست با فرزندش نقل کرده و از قول این مادر شهید می‌گوید : به فرزند شهیدم گفتم «علی‌جان، اگر به تو آسیبی برسد من طاقت ندارم»، اما وی در پاسخ گفت «مادرم! به مادر شهید هوشیار نگاه کن که چگونه با توکل بر خدا تحمل نمود».

صادقی با اشاره به کلامی از مقام معظم رهبری مبنی بر آنکه «اقتدار و عزت این کشور مدیون ایثار و فداکارای ملت ایران است»، تصریح کرد : ملت ما حسینی و طرفدار ولایت فقیه است و تا وقتی ملت ایران چنین مشتاق دفاع از کشور و انقلاب هستند، دشمن هیچوقت نمی‌تواند بر ما غالب گردد، چرا که ما سلاح ایمان و شهادت را داریم.

به گزارش خمام‌نیوز، مراسم تشییع نمادین شهید جاویدالاثر دانش هوشیار از آستان مقدس امامزاده حسن (ع) در مسجد جامع شهر خمام آغاز شد و تابوت شهید هوشیار پس از انتقال به منزل مادری وی در روستای شیجان، با حضور مردم و مسئولین در مسجد جامع این روستا به خاک سپرده شد.


موضوع : گزارش تصویری، یادواره‌ی شهدا
http://khna.ir/51709

دیدگاه شما چیست ؟!