خمام - سگ ولگرد به شهروند خمامی حمله کرد
ویژه
در محدوده پل سینما ؛

سگ ولگرد به شهروند خمامی حمله کرد

پیرمرد خمامی صبح امروز مورد حمله‌ی سگی ولگرد قرار گرفت و از ناحیه پا دچار گاز گرفتگی شد.

شنبه، ۱۲ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۱ KHNA51623

پیرمرد خمامی صبح امروز مورد حمله‌ی سگ ولگرد قرار گرفت و از ناحیه پا دچار گاز گرفتگی شد.
یکی از شهروندان خمامی حاضر در صحنه با اعلام این خبر به خبرنگار خمام‌نیوز گفت : این سومین موردی است که به صورت عینی شاهد چنین حادثه‌ای در محدوده‌ی پل سینما هستم، که البته در مدت اخیر بیش‌از ۵ مورد گاز گرفتگی پا توسط این‌سگ در محدوده مذکور به وقوع پیوسته است.
به گفته‌ی این شهروند، پیرمرد مصدوم در حادثه‌ی امروز برای مداوا و زدن واکسن محل حادثه را ترک نمود.

سگ‌های ولگرد علاوه بر پارس کردن در نیمه‌های شب، سلب آرامش و آسایش مردم و حمله به شهروندان، خطر گازگرفتگی و ایجاد جو روانی منفی، عامل سرایت بیش از هفت نوع بیماری مشترک انسان و حیوان هستند که از مهم‌ترین آنها می‌توان به بیماری هاری و کیست هیداتیک اشاره کرد.
ویروس هاری ۱۰۰ درصد کشنده بوده و احتمال بهبودی انسان در صورت ابتلا به بیماری هاری تقریبا صفر است. بیماری‌هایی که میان انسان و سگ مشترک هستند به شدت خطرناک‌اند و در بسیاری از موارد به مرگ منتهی می‌شوند. سگ‌ها دارای قابلیت تولید مثلی بسیار بالا بوده و به همین علت جمعیت سگ‌های ولگرد در صورت اجرا نشدن برنامه‌های کنترل و مبارزه، سریعاً افزایش یافته که مخاطرات فراوانی برای شهروندان به دنبال خواهد داشت.
بر اساس بند ۱۵ ماده ۵۵ قانون شهرداری جلوگیری از شیوع امراض ساریه انسانی، حیوانی و …، و جمع‌آوری حیوانات بلاصاحب و دفع حیوانات مریض، مزاحم و ولگرد از وظایف شهرداری‌ها است. در این دستورالعمل بر روش زنده‌گیری برای کنترل جمعیت سگ‌های ولگرد تأکید شده است، زیرا این روش به دلایل رعایت استانداردهای بهداشتی، ممنوعیت در استفاده از سلاح گرم، جایگزین نمودن سلاح بیهوشی، حفظ سلامت روانی شهروندان و رعایت هرچه بیشتر موازین اسلامی در خصوص رعایت حقوق حیوانات مناسب‌ترین روش با امکانات موجود است.

به گزارش خمام‌نیوز، طی خبرهای متعدد به وضعیت نگران کننده‌ی سگ‌های ولگرد و لزوم کنترل جمعیت آنان در این خبرگزاری اشاره شده و با وجود آنکه اقدامات مرتبط در این خصوص صورت پذیرفته، اما همچنان شاهد حضور سگ‌های ولگرد در محدوده شهری و مشکلاتی از قبیل حادثه‌ی صبح امروز هستیم ؛ که امید می‌رود هرچه زودتر در خصوص رفع کامل این مشکل (نه به صورت مقطعی) چاره‌ای اندیشیده شود.


موضوع : حوادث، حیوانات، در شهر
http://khna.ir/51623

دیدگاه شما چیست ؟!