خمام - پیشرفت بخش خمام در بحث جذب و ساماندهی افراد بی‌سواد
طی دیداری به مناسبت هفته سواد آموزی مطرح شد ؛

پیشرفت بخش خمام در بحث جذب و ساماندهی افراد بی‌سواد

به گفته‌ی رئیس آموزش و پرورش خمام، بخش خمام امسال جهش خوبی در مقوله‌ی سوادآموزی در مقایسه با سال ۹۴ داشته است.

چهارشنبه، ۸ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۰ KHNA46446

اعضای شورای کمیته بهبود کیفیت سواد آموزی بخش خمام با حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا عاشوری دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار که روز گذشته با همراهی شهردار خمام و جمعی از مربیان و سواد آموزان در بیت امام جمعه خمام برگزار شد، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا عاشوری با اشاره به جایگاه دانش و علم آموزی در دین اسلام، گفت : اولین آیه‌هایی که بر قلب پاک و رئوف پیامبر مکرم اسلام (ص) نازل شد با مفهوم علم و دانش همراه بود.
عاشوری با بیان اینکه امامان و بزرگان دین به کرات در احادیث به این اهم اشاره نموده‌اند، به اظهار نظر برخی افراد در خصوص هزینه‌ای بودن نهاد آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود : این نگاه که آموزش و پرورش یک نهاد هزینه‌ای است نگاه کاملاً غلطی است، چرا که این ارگان بزرگ و با اهمیت آینده سازان این جامعه را تربیت نموده و هر اندازه در این نهاد هزینه شود در واقع سرمایه گذاری شده است.

محمود کنعانی نیز با تبریک هفته‌ی سواد آموزی، تاسیس نهضت سواد آموزی را در بحبوحه‌ی پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی نشان از تیزبینی و آینده نگری امام خمینی (ره) دانست و جمله‌ی «ایران را سراسر مدرسه کنیم» امام (ره) را نشان دهنده‌ی اهمیت سواد آموزی برشمرد.
به گفته‌ی وی، هر ایرانی باید آموزش دهنده یا آموزش گیرنده باشد، به این معنا که فردی که بی‌سواد است باید با سواد شده و فرد باسواد نیز باید به نشر سواد خود مبادرت ورزیده و برای باسواد کردن افراد بی‌سواد اقدام نماید.
ریاست آموزش و پرورش خمام ضمن تقدیر از امام جمعه‌ی خمام بابت اهتمام ایشان به مقوله‌ی سواد آموزی و ریشه کن کردن بی‌سوادی در بخش خمام، ادامه داد : حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا عاشوری در چندین ختبه از نماز جمعه‌ی خمام به مقوله‌ی سواد آموزی اشاره داشته‌اند، که از مولفه‌های یک جامعه‌ی پیشرفته ریشه کردن بی‌سوادی محسوب می‌گردد.
این مسئول، یادآور شد : میزان جرایم، بد اخلاقی‌ها و ناهنجاری‌ها در جامعه‌ای که به سواد و دانش اهتمام داشته باشد کاهش می‌باید.
کنعانی همچنین به ارائه‌ی گزارشی از آخرین وضعیت جذب و ساماندهی افراد بی‌سواد در بخش خمام اشاره نموده و اذعان داشت : بخش خمام امسال جهش خوبی در مقوله‌ی سوادآموزی در مقایسه با سال ۹۴ داشته است.
به گفته‌ی وی، خمام در سال ۹۳ رتبه‌ی ۳۰، در سال ۹۴ رتبه‌ی ۲۰ و در سال جاری رتبه‌ی ۱۱ استان گیلان را بر اساس آمارهای منتشر شده در خصوص تحت پوشش قراردادن افراد بی‌سواد به منظور سواد آموزی کسب نموده که از بسیاری از شهرستان‌های این استان بیشتر بوده است.
رئیس اداره آموزش و پرورش خمام، خاطرنشان کرد : در سال گذشته می‌بایست ۷۶ نفر را تحت پوشش قرار داده، که این مهم انجام شد و این آمار به ۱۱۰ نفر برای سال جاری افزایش یافت، که آموزش و پرورش خمام علاوه بر ۱۱۰ نفر، ۲۰ نفر را به صورت مازاد تحت پوشش قرار داد، که این مسئله با موفقیت ۱۱۵ درصد تحقق یافت و امیدواریم شاهد ریشه کن شدن بی‌سوادی در بخش خمام باشیم.


موضوع : سواد آموزی، گزارش تصویری
http://khna.ir/46446

دیدگاه شما چیست ؟!