خمام - همایش روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای در سالن تختی خمام برگزار شد

همایش روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای در سالن تختی خمام برگزار شد

پس از اجرای حرکات نمایشی توسط پهلوانان، کارگرنیا به سخنرانی پرداخته و لوحی به مناسبت یادبود به نادر قوی‌پنجه، پیشکسوت این ورزش باستانی اهدا شد.

دوشنبه، ۴ شهریور ۱۳۹۲ - ۹:۰۶ KHNA4534

همایش روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای با حضور علوی و کارگرنیا از اعضای شورای شهر رشت، سیدرضی مودب‌پور، سیدمجتبی حسینی‌نسب، جلیل غیاثی، اسماعیل احمدنیا و امیری از اعضای شورای شهر خمام، مهران احمدی (ریاست اداره‌ی ورزش و جوانان خمام)، نادر اسدی (ریاست اداره‌ی امور مالیات خمام)، پیشکسوتان و مسئولین ورزشی (سیدعباس کاظمی، حسین رهنما، سیدحسن هاشمی، سیدرضا هاشمی، حسین فتاحی، مهیار صفری، سیدعباس موسوی) و جمعی از ورزش دوستان در سالن تختی خمام برگزار شد. هرچند این مراسم با توجه به اطلاع رسانی‌ای که در سطح شهر انجام شد با استقبال زیادی همراه نشد، اما از کیفیت مطلوبی برخوردار بود. در طی مراسم پس از تلاوت قرآن و پخش سرود ملی، مهران احمدی به سخنرانی پرداخته، ضمن تشکر و خیرمقدم به حاضرین عنوان کرد: این ورزش پهلوانی میراثی فرهنگی بوده که می‌تواند باعث جلوگیری از تهاجم فرهنگی گردد. وی در ادامه اذعان داشت: تصمیم بر این گرفته شده است که به این ورزش در خمام اهمیت بیشتری داده شده و در صورت تامین اعتبارات در نظر داریم بخشی از محوطه‌ی سالن تختی خمام را به این ورزش باستانی اختصاص دهیم.

در ادامه پس از اجرای حرکات نمایشی توسط پهلوانان، حسین کارگرنیا به سخنرانی پرداخته و لوحی که توسط اداره‌ی ورزش و جوانان خمام به مناسبت یادبود تهیه شده بود را به نادر قوی‌پنجه، پیشکسوت این ورزش باستانی اهدا کرد. در پایان این همایش که میزبانی آن را اداره‌ی ورزش و جوانان خمام و هیئت زورخانه‌ای خمام برعهده داشتند، به خواندن دعای فرج برای سلامتی و تعجیل در ظهور امام زمان (عج) پرداخته شد.


موضوع : زورخانه‌ای
گزارش : محسن زیبانگار
تصویر : نیما صابری
http://khna.ir/4534

دیدگاه شما چیست ؟!