خمام - گزارش عملکرد شورای شهر خمام ارائه شد
توسط شورای دوره‌ی چهارم ؛

گزارش عملکرد شورای شهر خمام ارائه شد

از قهرمانان ملی در رشته‌های مختلف ورزشی و مدافعین حرم حضرت زینب (س) در جریان این مراسم تجلیل به عمل آمد.

یکشنبه، ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۵ KHNA42320

در جنگ شادی تحت عنوان «جشن بزرگ گنبد طلایی» که با گزارش عملکرد شورای اسلامی شهر خمام همراه بود، ۳ تن از اعضای شورا به ارائه‌ی گزارش عملکرد سومین سال از فعالیت شورای چهارم و مجموعه‌ی شهرداری خمام پرداختند.

جلیل غیاثی : خمام باید تاکنون شهرستان میشد / نمایندگان پاسخگو باشند

ریاست شورای شهر خمام در بخشی از سخنان خود در این مراسم با اشاره به اینکه تاکنون کارهای مختلفی به همت اعضای شورا و پرسنل شهرداری در خمام صورت گرفته، عنوان کرد : هدف تنها خدمت رسانی و باز کردن گره‌ای از مشکلات شهر بوده، اما هنوز امور مختلفی برای انجام دادن وجود دارد که به عدم وجود اعتبارات کافی باز می‌گردد و از این بابت متاسف هستیم.
جلیل غیاثی با بیان اینکه حمایت بسیار ناچیزی از جانب دولت صورت می‌گیرد، به پرونده‌ی شهرستان شدن خمام اشاره کرد و گفت : موضوع شهرستان شدن خمام در دولت قبل بر روی میز هیئت وزیران قرار گرفت و اگر ۲۰ روز بیشتر از عمر دولت احمدی‌نژاد باقی مانده بود، خمام در حال حاضر شهرستان گردیده بود.
این مسئول با شهرستان قلمداد کردن خمام، اذعان کرد : چه دولت مردان بخواهند، چه نخواهند، ما از همینجا خمام را شهرستان خطاب می‌کنیم ؛ البته نمایندگان مجلس باید در این خصوص پاسخگو باشند، چرا که می‌گویند دولت تصمیمش را عوض کرده و در دولت تدبیر و امید مقرر گردیده هیچ بخشی به شهرستان تبدیل نشود، که این مسئله را ما و مردم خمام نمی‌پذیریم.
غیاثی با بیان اینکه در خصوص شهرستان شدن خمام طرح توجیهی ارائه شده و پیگیری و مکاتباتی صورت گرفته، ادامه داد : در این خصوص نامه‌ای به حسن روحانی «رئیس جمهور» ارسال شده و ایشان نیز باید به مردم خمام پاسخگو باشند.
وی با بیان اینکه شهرستان شدن مطالبه‌ی به حق و مشروع مردم خمام است، به مصوب شدن احداث میدان خروجی شهر خمام در کمیته برنامه ریزی شهرستان رشت اشاره کرد و یادآور شد : البته تاکنون در این خصوص تامین اعتبار صورت نگرفته و به عنوان نماینده‌ی مردم در شورای شهر خواستار تحقق وعده‌های داده شده از مسئولین در این خصوص هستیم.

سیدمجتبی حسینی‌نسب : دلایلی که برای شهرستان نشدن مطرح شده، قابل قبول نیست

نائب رئیس شورای شهر خمام نیز ضمن تشکر از حضور مردم در این مراسم به موقعیت استثنائی خمام اشاره کرد و گفت : خمام در سال ۱۳۲۰ به همراه خشکبیجار تبدیل به بخش شد و در سال ۷۵ خمام و خشکبیجار از یکدیگر جدا شدند.
سیدمجتبی حسینی‌نسب، ادامه داد : یکی از عوامل توسعه این است که به بنادر، فرودگاه و راه آهن نزدیک باشیم و ما یک موقعیت استثنایی داریم که آن ۱۸ کیلومتر از مسیر ترانزیتی رشت به انزلی و همچنین نزدیکی به مرکز استان است.
به گفته‌ی وی، خمام از لحاظ جمعیت شهری، آمار بالایی دارد که از بسیاری از شهرستان‌های استان گیلان بیشتر می‌باشد.
این مسئول همچنین به فاکتورهای تاریخی و زیارتی و مفاخر علمی، فرهنگی، مذهبی، هنری، ورزشی، پزشکی و …، همچنین دارا بودن چندصد هکتار جنگل و ۱.۵ کیلومتر نوار ساحلی اشاره کرد و یادآور شد : دلایلی که برای شهرستان نشدن خمام از سوی دولت مطرح شده، بهانه‌ی خوبی نیست و وزیر کشور باید در این خصوص پاسخگو باشد، چرا که ما این مسئله را نمی‌پذیریم.
وی به حل شدن بسیاری از مشکلات در بخش خمام با شهرستان شدن این بخش تاکید کرد.

اسماعیل احمدنیا : لزوم حضور نمایندگانی از خمام در مجلس به منظور توجه بیشتر به این‌شهر

سخنگوی شورای شهر خمام نیز به دریافت مجوز از راه و شهرسازی برای ساخت پل ۳۵ متری خیابان ابراهیم‌نژاد اشاره کرد و اذعان داشت : این پل خیابان فرهنگ را به خیابان تختی متصل کرده و تردد ساکنین مسکن مهر را از طریق خیابان تختی سهولت می‌بخشد.
اسماعیل احمدنیا، با بیان اینکه منتظر تامین اعتبار برای طرح مذکور هستیم، ادامه داد : احداث ساختمان دادگستری در زمینی که توسط شهرداری در نظر گرفته شده در حال انجام است و این ساختمان تا عید سال آینده تکمیل خواهد شد.
وی همچنین ضمن ابراز امیدواری از آنکه نمایندگانی در مجلس از شهر خمام داشته باشیم تا توجه بیشتری به این‌شهر صورت پذیرد، خاطرنشان کرد : خمام از وسعت و جمعیت بالایی برخوردار است، اما از بودجه‌ی بخشی برخوردار است که اعتبارات فعلی کافی نیستند.


بنابر این‌گزارش، در این جنگ شادی که از ساعت ۲۱ روز چهارشنبه ۲۷ مرداد توسط گروه هنری دایره شادی به تهیه‌کنندگی رشید زیبانگار و کارگردانی مهرزاد فکری در محوطه‌ی بازار هفتگی «جنب شهرداری خمام» اجرا شد، هنرمندانی همچون محمد هندی، محمد جواد ذهنی، ارشد امیر اسکندری، رخشانه اصغری، محمد آزموده و سعید ترکاشوند نقش‌آفرینی کرده و رشید زیبانگار، بنیامین اصغری و پیمان منوچهری در گروه موسیقی حضور داشتند.

از جمله حواشی این مراسم می‌توان به عدم حضور برخی از اعضای شورای شهر در ارائه‌ی گزارش عملکرد، قطعی مکرر برق و همچنین تاخیر در شروع مراسم و خاتمه یافتن آن در ساعت ۳:۳۰ بامداد اشاره نمود.

گفتنی‌است، در پایان از قهرمانان ملی در رشته‌های مختلف ورزشی و مدافعین حرم حضرت زینب (س) تجلیل شد.


دیدگاه شما چیست ؟!