خمام - گفتگو با “جلال مصفا”، مربی و پیشکسوت تکواندو
ویژه

گفتگو با “جلال مصفا”، مربی و پیشکسوت تکواندو

جلال مصفای خمامی هستم، متولد سال 1356 که در یکی از خانواده های اصیل خمام به‌دنیا آمده‌ام و هم‌اکنون در خمام زندگی می‌کنم …

دوشنبه، ۳۱ تیر ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۴ KHNA3826

coverخودتان را معرفی نموده و بگویید از چه سالی به ورزش تکواندو روی آوردید؟
– جلال مصفای خمامی هستم، متولد سال 1356 که در یکی از خانواده های اصیل خمام به‌دنیا آمده‌ام و هم‌اکنون در خمام زندگی می‌کنم. تکواندو را از سن 13 سالگی، یعنی حدوداً سال 1369 زیر نظر آقای مجید الهی شروع کرده و حدود 23 سال است که در این رشته‌ی ورزشی فعالیت داشته و موفق گشته‌ام دان 5 را از فدراسیون تکواندوی جمهوری اسلامی ایران دریافت نمایم.

از تحصیلات، مشاغل و فعالیت‌های خود برایمان بگویید
– در حال حاضر دانشجوی رشته مدیریت هستم و در کنار تحصیل به شغل خطاطی، نقاشی، طراحی و تابلوسازی مشغول هستم. البته من عاشق ورزش هستم و در کنار تکواندو به تنیس روی میز، شنا و شطرنج هم می‌پردازم.

از موفقیتهای ورزشی خود در تکواندو برایمان بگویید
– سال 1373 در سطح جوانان استان گیلان مقام سوم را از بین 72 شرکت کننده کسب کرده‌ام. در سال 1374 مقام سوم استان را در سطح جوانان کسب کرده و در سال 1375 قهرمان استان گیلان شدم و فنی ترین مبارز شناخته شدم. در سال 1376 به خدمت سربازی رفته و به‌دلیل دوره‌ی آموزشی نتوانستم به مسابقات اعزام شوم، اما در سال 1377 نفر سوم ارتش‌های ایران شده و به اردوی قهرمانی کشور دعوت شدم، اما به دلیل آسیب دیدگی زانو بعد از 2 ماه نام مرا خط زدند. لازم به ذکر است در حال حاضر سمت دبیری هیئت تکواندوی خمام را بر عهده داشته و از داوران فعال هیئت تکواندو استان می‌باشم و در اکثر مسابقات بعنوان داور حضور دارم.

آیا برای فعالیت‌های ورزشی خود الگو داشته‌اید ؟
– در ورزش تکواندو، در سطح استان استاد عاشورزاده، در شطرنج آقای اردلان اسکوئی و در شنا  آقای رضا خلیلی فر الگوهای ورزشی من بوده‌اند.

پیشنهادتان به جوانان علی الخصوص جوانان خمام چیست ؟
– از وقت و زمان به نحو احسن استفاده نمایند، زیرا زمانی که از دست رفت دیگر بدست نمی‌آید. من پشیمانم که چرا در دوران جوانی درس نخواندم و این اشتباه را سعی می‌کنم با تحصیل دوباره جبران کنم. برای داوری درجه یک به مدرک تحصیلی بالاتری نیاز داشتم و با علاقه‌‌ای زیاد به تحصیل روی آوردم و هیچ‌وقت با حرف دیگران مایوس نشدم. بارها به من گفته شد که تو به درد این رشته نمی‌خوری، ولی من با تعصب و علاقه‌ی زیاد تمرین نمودم تا به این مرحله و درجه برسم.

آیا پیشنهاد یا انتقادی از هیئت تکواندو دارید ؟
– چند سالی بود که تکواندوی خمام قهرمان جدیدی را تحویل استان نداده بود و به سکون رسیده بود که باید تحولی داده میشد تا نام خمام و خمامی دوباره بر سر زبان‌ها بیاید، و این امر انجام شد ولی هیئت با کمی عجله انتخاب شد و نواقصی داشته که کم کم با سعی و تلاش داریم از بین می‌بریم. خیلی از اساتید و پیشکسوتان به فکر قدرت طلبی هستند و خواهش من از این اساتید این است که خصومت را کنار بگذارند و دست در دست هم دهند و اگر عرقی نسبت به خمام دارند، سطح تکواندوی خمام را بالا بکشند و به فکر تیشه به ریشه‌ی هم زدن نباشند، که این کار لایق شخصیت یک ورزشکار نیست، و ما در این ورزش قسم خورده ایم.

از اهداف آینده خود برایمان بگویید و سخن پایانی …
– هنوز علاقه زیادی به مسابقات دارم، اما به‌دلیل پاره شدن رباط و یک عمل رباط صلیبی نمی‌توانم شرکت داشته باشم، به این جهت فقط به داوری و مربیگری فکر می‌کنم تا به بالاترین درجه در تکواندو برسم. در پایان از عزیزانی که در طول این مدت از من حمایت داشتند کمال تشکر را دارم.


موضوع : تکواندو، مصاحبه‌ها
http://khna.ir/3826

۱ دیدگاه

  • مهندس نوروزی در مورخ 1392/06/26 - 00:16 می‌نویسد :

    سلام به مدیریت و دست اندرکاران وب سایت و مخصوصا به خدمت دوست عزیزم جلال مصفا
    . تلاش شما دوست گرامی ستودنی و افتخارات شما افتخار ماست . همیشه در تمام سطوح و فصول زندگی پاینده و موفق باشی .