خمام - مدیریت دبستان غیردولتی یاس‌نو از هوشمندسازی سه کلاس دیگر خبر داد

مدیریت دبستان غیردولتی یاس‌نو از هوشمندسازی سه کلاس دیگر خبر داد

دبستان یاس نو در نظر دارد سه کلاس دیگر از مجموع کلاس‌های این دبستان را هوشمندسازی نماید.

یکشنبه، ۹ تیر ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۴ KHNA3439

در راستای هوشمند سازی مدارس، دبستان یاس نو در نظر دارد سه کلاس دیگر از مجموع کلاس‌های این دبستان را هوشمندسازی نماید. لازم به ذکر است پیش‌تر یک کلاس از این دبستان غیردولتی مجهز به برد و سیستم حضور و غیاب الکترنیکی شده است. همچنین کلاسهای اوقات فراغت تابستان با موضوعاتی همچون نجوم، کامپیوتر و قرآن با استفاده از امکانات الکترونیکی برگزار می‌گردد.

قرن 21 به سمتي مي‌رود كه اكثر مشاغل به دانش و مهارتهاي رايانه‌اى نياز خواهند داشت. ورود به اين عرصه به نوع جديدي از آموزش نياز دارد كه با آموزش سنتي كنوني بخصوص آنچه هم اكنون در مدارس ايران در جريان است همخواني ندارد. مدتي است برخي كشورهاي جهان به تاسيس مدارس الكترونيكى يا مدارس هوشمند دست زده اند. الگوى اوليه اين مدارس از كشور انگليس گرفته شده است و كشور مالزي يكي از پيشتازان ايجاد اين مدارس به شمار مي‌رود. با اين رويكرد کشور ما هم از سال 1383 طرحي را بصورت پايلوت در چندین مدرسه اجرا كرده است. دانشگاهها هم به نوع ديگري از آموزش تحت عنوان آموزش مجازي متمايل شده‌اند. در مدارس هوشمند رايانه در نحوه تدريس و ارزشيابي تاثير مي‌گذارد و برنامه‌هاي درسي را تا حدودي تغيير مي‌دهد ولي در عين حال كاركردهاي اجتماعي مدارس بر جاي خود باقي مي‌ماند، چون در روابط اجتماعي به دانش‌آموزان ياري مي‌رساند. در اين مدارس دانش‌آموزان مي‌آموزند انبوهي از اطلاعات را پردازش كنند و از اين اطلاعات در جهت يادگيري بيشتر استفاده كنند. دانش‌آموزان حتي مي‌توانند با منابع علمي جهان و معلمان و بچه‌هاي مدارس ديگر ارتباط برقرار كنند. در مدارس هوشمند معلمان مي‌توانند به جاي اينكه تلاش كنند خودشان پاسخي براى پرسشهاي دانش‌آموزان پيدا كنند، از آنها بخواهند پاسخ پرسش‌هايشان را در رايانه پيدا كنند و براى بقيه بازگو كنند. البته مدارس هوشمند اين كارايى را نيز دارند كه به دانش‌آموزان نشان دهند چه اطلاعاتي در وب موثق است تا كودكان و نوجوانان ضمن دريافت اطلاعات درست تحت تاثير تبليغات سوء اينترنت هم قرار نگيرند. در نهايت به كارگيري رايانه به معلمان خوش‌فكر كمك مي‌كند به دوره‌ی آموزش براساس كتاب محوري و سخنراني تك‌‌گويانه معلم در كلاس خاتمه دهند و سيستم آموزشى را به شكل سيستم مشاركتي، مبتني بر آموزش توانايى‌هاى پژوهش، جمع‌بندى، تحليل و نتيجه‌گيري دانش‌آموزان تبديل كنند. مدرسه‌ی هوشمند مدرسه‌اي فيزيكي است كه كنترل و مديريت آن، مبتني ‌بر فن‌آوري رايانه و شبكه انجام مي‌گيرد و محتواي اكثر دروس آن الكترونيكي و سيستم ارزشيابي و نظارت آن هوشمند است. در چنين مدرسه‌اي يك دانش‌آموز هوشمند، با صرف وقت بر روي موضوعات به ‌شكل مستمر، منابع و قابليت‌هاي اجرايي خود را توسعه و تغيير مي‌دهد و اين نكته‌اي است كه به مسئولان مدرسه اجازه مي‌دهد تا با توجه به تغييرات به وجود آمده و افزايش سطح اطلاعات دانش‌آموزان، آن‌ها را براي اخذ اطلاعات جديد آماده نمايند.


موضوع : مدارس غیردولتی
تصویر : سجاد روان‌نیا
http://khna.ir/3439

۲ دیدگاه

  • ستاره در مورخ 1392/07/15 - 15:20 می‌نویسد :

    واقعا خاطرات خوبی در مدرسه برامون باقی موند خیلی ممنونیم ازتون
    دانش اموزان پایه ششم سال اول

  • ممنونم در مورخ 1396/10/02 - 18:26 می‌نویسد :

    از پایه های دیگه بیشتر بذارین