خمام - جلسه شورای شهر با پزشکان خمام برگزار شد
ویژه
در دفتر شورای اسلامی ؛

جلسه شورای شهر با پزشکان خمام برگزار شد

​شورای اسلامی شهر خمام به برگزاری جلسه‌ای مشترک با جامعه پزشکی خمام مبادرت ورزید.

پنج شنبه، ۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۷ KHNA32684

​شورای اسلامی شهر خمام به برگزاری جلسه‌ای مشترک با جامعه پزشکی خمام مبادرت ورزید.
جلیل غیاثی در این جلسه با بیان اینکه یکی از شعارهای شورای ‌چهارم علم محور بودن و بهره‌گیری از متخصصین رشته‌های مختلف در قالب خرد جمعی می‌باشد، گفت : بر این باوریم که باید از توان حداکثری متخصصین شهر استفاده‌ی لازم و ‌بهینه را نموده و از این رو در سال اول جلسات متعددی با متخصصین رشته‌های مختلف برگزار گردیده است.
ریاست شورای شهر خمام، ادامه داد : در همین راستا بهره‌گیری از پیشنهادات و راهکارهای پزشکان حاذق و محترم شهر خمام در دستور کار شورای اسلامی شهر قرار گرفت و امروز خوشحالیم که در خدمت شما عزیزان هستیم تا بتوانیم در کنار یکدیگر و با همکاری متقابل گامی موثر در ایجاد فضایی مناسب جهت ارتقای سطح سلامت جامعه و بهداشت فردی و شهری و روانی شهروندان عزیز برداریم.
به گفته‌ی وی، شورای شهر و ‌شهرداری خمام برای تمامی ابعاد سلامت شهروندان اهمیت ویژه‌ای قائل است و مطمئناً از نظرات و پیشنهادات پزشکان استقبال کرده و‌ در اجرایی کردن آنها از هیچ‌ کوششی دریغ نمی‌کند.
غیاثی با بیان اینکه اگر این شورا از میان پیشنهادات و‌ نظرات حاضرین در جلسه بتواند 20 درصد را عملی کند، به جرات میتوان گفت گام‌ی بزرگ و موثر بوده و ما از این جلسه بازخورد مثبتی گرفته‌ایم، خاطرنشان کرد : امیدوارم‌ برپایی چنین هم اندیشی‌هایی تداوم ‌داشته و‌ متخصصین رشته‌های مختلف، شورای اسلامی دوره چهارم را از پیشنهادات سازنده‌ی خود محروم ننمایند.

سیدمجتبی حسینی‌نسب نیز با بیان اینکه سنجش میزان سلامت و بهداشت یک کشور از شاخصه‌های توسعه‌ی آن به شمار می‌رود، گفت : اگر در چشم انداز 20 ساله نگاه کنیم می‌بینیم بحث بهداشت و درمان به عنوان یکی از شاخصه‌های اصلی مطرح شده و بسیار حائز اهمیت و ارزشمند است.
نائب رئیس شورای شهر خمام خواستار بررسی عوامل توسعه بهداشت و درمان در خمام شد.

دکتر ندا آخوندزاده با اشاره به اینکه مرکز بهداشت شماره 1 خمام همانطور که از نامش پیداست به ارائه خدمات بهداشتی و درمانی مبادرت می‌ورزد، گفت : از نظر ارائه امکانات بهداشتی مشکل خاصی وجود ندارد، اما از لحاظ درمانی واقعاً با مشکل مواجه هستیم.
وی با اشاره بر لزوم توجه به مسئله اورژانس، ادامه داد : به‌عنوان مثال در خمام مریض اورژانسی که فشار خون بالایی دارد رجوع می‌کند و ما تا حدی این فشار را کنترل می‌کنیم، اما برای اعزام به بیمارستان آمبولانس در اختیار نداریم و یکی از مشکلات مهم و اساسی بخش خمام نبود آمبولانس در داخل واحد درمانگاه بوده و با توجه به جمعیت بالای خمام امری مهم تلقی می‌گردد.
رئیس مرکز بهداشت شماره 1 خمام همچنین به نبود دستگاه شوک اشاره کرد و گفت : متاسفانه این دستگاه در بخش خمام وجود ندارد و این درحالی است که دستگاه مذکور برای احیای بیماران بدحال مهم و ضروری می‌باشد، به خصوص که برای استفاده از آن هم زمان مشخصی وجود دارد.

دکتر حامد میری نیز با بیان اینکه تجهیزات پزشکی در خمام با مشکلاتی مواجه است، یادآور شد : بارها شنیده‌ام که بیماری در حین انتقال از خمام به بیمارستان فوت گردیده و اگر در این بخش حداقل یک پلی کلینیک تخصصی دایر گردد، می‌تواند برای مردم شهر خمام و روستاهای این بخش مفید واقع گردد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به لزوم توجه به بهداشت دهان و دندان تاکید کرد و گفت : رسیدگی به بهداشت دهان و دندان را باید از مدارس شروع کرد، که به شخصه میتوانم بصورت کاملاً رایگان به مدارس رجوع کنم و این آموزش‌ها را به دانش‌آموزان بدهم ؛ البتهنیازمند اعلام آمادگی و همکاری از سوی مسئولین مربوطه است.

دکتر محمدتقی مصفا توجه به بهداشت روانی در خمام را حائز اهمیت برشمرده و اذعان داشت : همه بر این مسئله که خمام از نظر زیبایی شهری و مسائل ورزشی کمبودهای بسیاری دارد، واقف هستند.
به گفته‌ی وی، به شخصه اکثر اوقات برای ورزش به رشت می‌روم، چرا که در خمام عملاً پیاده رویی وجود ندارد و پیاده‌روی مقابل مغازه‌ها به تصرف مغازه‌داران در آمده و از آن استفاده شخصی می‌شود، که چندان خوشایند نیست.

دکتر هادی معجری نیز با بیان اینکه به طور کلی سلامت به دو بخش بهداشت و درمان تقسیم می‌شود، عنوان کرد : از نظر من موضوع بهداشت برای بخش خمام از اولویت بالاتری برخوردار است.
این پزشک خمامی با اشاره به اینکه مشکل جمع آوری زباله در همه جای دنیا وجود دارد و این مشکل تنها مختص خمام نیست، افزود : متاسفانه عادات غلطی همچون قرار دادن کیسه زباله در کنار سطل زباله یا پرتاب کردن زباله از راه دور وجود دارد که بر لزوم فرهنگ سازی و آموزش از مدارس دلالت می‌کند.
به گفته‌ی وی، فرهنگ‌سازی عمومی امری زمان‌بر، اما دارای تاثیرات مثبت است.
وی با بیان اینکه ظاهر و چشم‌انداز یک شهر دارای اهمیت است، ادامه داد : خیابان مقابل خانه بهداشت مرکز 1 خمام تعریض گردیده، اما با آنکه تابلوی پارک ممنوع برایش تعبیه شده، اما به پارکینگ ماشین‌ها تبدیل شده و کسی به تابلوها توجهی نشان نداده و از فضای مذکور استفاده صحیح نمی‌شود. به گفته‌ی وی، برای بهداشت روانی می‌توان با گسترش مراکز ورزشی و احداث پارک‌ها قدم‌های موثری برداشت.

دکتر مهدی حیدری با بیان اینکه بحث بهداشت روانی از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت : زیباسازی شهر می‌تواند تاثیرات مثبتی داشته باشد.
وی با بیان اینکه بخشی از پارک آفتاب در مرکز شهر به پارکینگ عمومی تبدیل شده، ادامه داد : با توجه به وضعیت نامناسب پارک‌های خمام مکان مناسبی برای حضور خانواده‌ها وجود ندارد و این مسئله جای تاسف دارد. این پزشک به لزوم تخصیص بودجه برای گسترش فضاهای سبز و پارک‌ها اشاره کرد و یادآور شد : برگزاری جنگ‌های شادی در خمام می‌تواند از نظر روانی تاثیر مثبتی را بر مردم این منطقه بگذارد. وی همچنین تهیه تیزرهای بهداشتی و توزیع آن در بین مردم را توصیه کرد.

دکتر بابک غیاثی نیز در پایان با بیان اینکه اگر بتوانیم بر روی بهداشت روانی کودکانمان کار کنیم در آینده می‌توانیم شاهد تاثیرات مثبت آن باشیم، خاطرنشان کرد : متاسفانه مسئله بهداشت روانی و اعتیاد موضوعی نگران کننده در خمام به شمار می‌رود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم جدی گرفتن ویروس کرونا، ادامه داد : در این خصوص قصد داریم پیام‌های بهداشتی و آگهی دهنده در سطح شهر نصب کنیم.
این پزشک، اذعان داشت : برگزاری جنگ شادی و اجرای نمایش آموزشی می‌تواند تاثیرات مثبتی داشته باشد.


موضوع : شورای شهر، گزارش تصویری
http://khna.ir/32684

۲ دیدگاه

  • مهدی در مورخ 1394/07/18 - 15:16 می‌نویسد :

    خمام فقط همین چند تا دکتر رو داره ؟؟ فعالیت های نمادین تا کجا ؟

  • سروش در مورخ 1394/07/22 - 02:31 می‌نویسد :

    همین [!]  همیشه وقت دارن بیان تا شورای شهر