خمام - از دانش آموزان حائز رتبه برتر کنکور سراسری سال 94 تجلیل شد

از دانش آموزان حائز رتبه برتر کنکور سراسری سال 94 تجلیل شد

میثم حمداوی و شمیسا کاسپور از خمام به ترتیب موفق به کسب رتبه‌ی 22 و 84 در کنکور سراسری سال 94 شدند.

سه شنبه، ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۵ KHNA29906

مهدی حاجتی ظهر امروز در مراسم تجلیل از دانش آموزان حائز رتبه یک و دو رقمی گیلان در کنکور سراسری سال 94 اظهار کرد : سال 93 دانش‌آموزان گیلان رتبه بسیار خوبی در کشور کسب کردند. وی شرکت در آزمون کنکور را بسیار سخت و نفس‌گیر عنوان کرد و افزود : امسال با تعداد بیشتری در کسب رتبه‌های دو رقمی آزمون کنکور در گیلان مواجه هستیم.
حاجتی با بیان اینکه پنج دانش‌آموز تک‌رقمی در کنکور سراسری سال گذشته از گیلان داشتیم، تصریح کرد: امسال سه نفر از دانش‌آموزان در استان حائز رتبه تک‌رقمی در کشور شدند. مدیرکل آموزش و پرورش گیلان تعداد دانش‌آموزان تک و دو رقمی حائز رتبه در کنکور سراسری در سال گذشته از استان را 29 نفر خواند و بیان کرد: امسال 38 نفر از دانش‌آموزان در گیلان حائز رتبه نخست و دوم کنکور سراسری شدند.
وی به رشد بین رشته‌ای در دانش‌آموزان گیلانی اشاره کرد و گفت: امسال دانش‌آموزان «کیانا تدبیر»، «زهره بابایی» و «غزاله خیری» رتبه‌های تک‌رقمی در کنکور سراسری را کسب کردند. حاجتی با اشاره به اینکه تعداد 14 نفر در رشته تجربی کنکور سراسری از گیلان حائز رتبه دو رقمی شدند، خاطرنشان کرد: هشت نفر در رشته ریاضی، هشت نفر در رشته انسانی و چهار نفر در رشته زبان انگلیسی رتبه‌های تک‌رقمی در کنکور سراسری را کسب کردند.
مدیرکل آموزش و پرورش گیلان از برگزاری مراسم تجلیل ویژه دانش‌آموزان رتبه‌های تک‌رقمی، دو رقمی و سه رقمی کنکور سراسری در سالن همایش دهکده ساحلی بندر انزلی خبر داد و یادآور شد: سال گذشته طرح جهاد علمی توسط معلمان بسیجی در نقاط مختلف استان اجرایی شده است.
وی با بیان اینکه معلمان با شناسایی دانش‌آموزان مستعد کلاس‌های کنکور را در گیلان برگزار کردند، اظهار کرد: سال گذشته جشن ستارگان در استان برگزار شده است. حاجتی به برگزاری طرح پیش‌آزمون امتحان‌های نهایی پایه سوم در گیلان اشاره کرد و افزود: طرح مذکور در ارتقای آموزشی دانش‌آموزان بسیار تاثیرگذار بود.
مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به اینکه پیش‌آزمون امتحان نهایی در سه مرحله در استان برگزار شده است، بیان کرد: 25 درصد از معدل دانش‌آموزان سال سوم در کنکور تاثیرگذار است بنابراین ارتقای معدل برای اجرای سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش انجام شده است. وی برگزاری پیش‌آزمون امتحان نهایی را بسیار سخت‌گیرانه دانست و تصریح کرد : برخی مواقع گلایه‌هایی به ما می‌رسید اما تاثیر آن را در موفقیت دانش‌آموزان در کنکور سراسری سال جاری دیدیم.
حاجتی از اجرای برنامه‌های اعتکاف علمی، پیک علمی و اردوی درسی برای شرکت دانش‌آموزان در کنکور سراسری سال 95 خبر داد و گفت: آزمون‌های پیشرفت تحصیلی دوره دوم متوسطه از دیگر برنامه‌های آموزش و پرورش گیلان است. مدیرکل آموزش و پرورش گیلان دانش‌آموزان این استان را دین‌مدار و اخلاق‌مدار ذکر کرد و یادآور شد: بسیاری از دانش‌آموزان حائز رتبه در کنکور سراسری از مدارس دولتی، تیزهوشان و … در استان هستند.
در مراسم مذکور، از غزاله خیری، پارسا اشرفی، هدیه سلیمانی، شیدا علیپور، علی رهبر، محمدرضا عباس‌زاده، یاسمن شورمئج، فاطمه رشیدی، محمدحسین اخلاق‌پسند و محمد فدایی از ناحیه یک رشت و فاطمه کهن‌پور از ناحیه دو رشت تجلیل شد. کیانا تدبیر، امیر پرتفوی، هومن کاس‌پور، حسین سالم‌کار و محمدرضا رهنما دانش‌آموزان حائز رتبه دو رقمی کنکور از شهرستان لنگرود در مراسم مذکور تجلیل شدند.
زهره بابایی، فاطمه بکتاش، زهرا احمدپور، آرمیتا صفا، سنا فدایی و احسان صفری از لاهیجان، فرزاد مهری، صدرا امیرپور و محمدصادق جوادزاده از تالش، میثم حمداوی و شمیسا کاسپور از خمام، علیرضا ضیاء از رودبار، مریم نادری از خشکبیجار، فائزه حسین‌زاده از رودسر، مختار سیاهکل‌رودی از چابکسر، علی قاسمی از سیاهکل، طاهره نعمتی از صومعه‌سرا، رضا علیپور از فومن، آراد نصیری، پدرام حسین‌پور، علیرضا مهربان، داریوش کاظمی و حمید علیپور از ناحیه دو رشت و مرضیه نژادعلی از رودبنه حائز رتبه در کنکور سراسری سال 94 در مراسم مذکور تجلیل شدند.


موضوع : آموزش و پرورش، افتخارات، دانش آموزان
منبع : فارس
http://khna.ir/29906

دیدگاه شما چیست ؟!