خمام - «الیاس آستی» مقام سوم نخستین دوره از مسابقات قرآن مناطق آزاد کشور را کسب کرد
در رشته مفاهیم قرآن ؛

«الیاس آستی» مقام سوم نخستین دوره از مسابقات قرآن مناطق آزاد کشور را کسب کرد

الیاس آستی از خمام در مسابقات قرآن مناطق آزاد کشور به مقام سوم دست یافت.

پنج شنبه، ۳۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۱ KHNA26732

محمدرضا پورمعین «دبیر شورای راهبردی قرآن در مناطق آزاد تجاری-اقتصادی» با اشاره به برپایی آیین پایانی اولین دوره مسابقات سراسری قرآن مناطق آزاد کشور در مرکز همایش‌های بین‌المللی چابهار، از اعلام اسامی منتخبان این دوره از مسابقات خبر داد.
وی با اشاره به اینکه مسابقات فوق در 2 بخش بانوان و آقایان و در رشته‌های قرائت تحقیق، ترتیل، حفظ 10 و 15جزء، حفظ کل و مفاهیم قرآن، اذان و کتابت قرآن برگزار شد که با حضور 110 متسابق همراه بود، عنوان کرد : در بخش آقایان در رشته قرائت ترتیل به ترتیب رضا صفدری از چابهار، امان‌الله قره‌خانی از ماکو و عمران جدگال از چابهار رتبه‌های اول تا سوم را کسب کردند.
پورمعین، تصریح کرد : همچنین در رشته قرائت تحقیق هادی نگهدار از انزلی، محمدرضا عهدی از چابهار و ابوالفضل رضایی از ارس و در رشته حفظ 10 جزء مجتبی محمدرضایی از انزلی، معین قربانی از ارس و عبالجلیل جهان‌دیده از چابهار مقام اول تا سوم را بدست آوردند.
مسئول برگزاری اولین دوره مسابقات سراسری قرآن مناطق آزاد کشور، ادامه داد : همچنین در رشته حفظ 15 جزء عبدالصمد پورمند از چابهار، مهیار فلاح پاک‌ دامن از انزلی به ترتیت حائز رتبه اول و دوم و داوود سیما چوتازهی از چابهار و علی پاینده از قشم به صورت مشترکاً رتبه سوم را کسب کردند. وی عنوان کرد: در رشته حفظ کل قرآن کریم محسن حسن‌خواه از انزلی، محمد جوشق از قشم و ابومسلم تشر از چابهار و در رشته مفاهیم قرآنی نیز یحیی شمشیربند از چابهار، محمد عباسی‌قدیم از ارس و الیاس آستی «شرکت کننده خمامی» از انزلی به عنوان نفرات اول تا سوم شناخته شدند.
پورمعین، بیان کرد : در رشته اذان نیز علی فرج‌پور از ماکو به عنوان نفر اول، مرتضی خسروی از چابهار و حسن بغلانی از اروند به صورت مشترکاً به عنوان نفر دوم و علی صادقی از ارس نیز رتبه سوم کسب کردند ؛ همچنین در رشته کتابت قرآن نیز نعمت قره‌خانی، میثم دولتی و مجتبی حقیقتیان مقام اول تا سوم را بدست آوردند.
دبیر شورای راهبردی قرآن در مناطق آزاد تجاری-اقتصادی با تأکید بر اینکه اولین دوره این مسابقات طی 2 روز رقابت از 28 تا 29 بهمن‌ماه به میزبانی منطقه چابهار برگزار شد، اضافه کرد : همچنین در بخش بانوان نیز در رشته قرائت تحقیق نیز نجمه کارگر از ماکو، سیده محدثه موسوی از اروند و مریم سرمدی از قشم به عنوان مقام اول تا سوم معرفی شدند. پورمعین ادامه داد : در رشته حفظ 10 جزء نیز سیده عزرا جابری به عنوان رتبه سوم شناخته شد و هیئت داوران نیز در این رشته رتبه اول و دوم را حائز امتیاز لازم تشخیص ندادند. همچنین در رشته حفظ 15 جزء مریم جاسمی از اروند، زهره پیرنیا از چابهار و نسیم آقایی از ارس نیز رتبه‌های اول تا سوم کسب کرده‌اند.
مسئول برگزاری اولین دوره مسابقات سراسری قرآن مناطق آزاد کشور با اشاره به اینکه در رشته حفظ کل منتخب رتبه سوم از سوی هیئت داوران معرفی نشده است، گفت : در رشته حفظ کل قرآن نیز زهرا عساکره از اروند و راحله هادوی از چابهار رتبه اول و دوم را بدست آوردند. همچنین در رشته قرائت ترتیل نیز نجمه کریمی‌صدر از چابهار، خاتون غشافیلی از اروند و مریم مؤمن از چابهار مقام اول تا سوم را بدست آورند.
وی، عنوان کرد : همچنین در رشته مفاهیم قرآن نیز ربابه درخشانی از ارس، لیلا علیزاده از ماکو به ترتیب حائزین رتبه اول و دوم مشخص شدند و منیژه آقایی‌جوان از چابهار و فریده جمالی از قشم مشترکاً رتبه سوم را از آن خود کردند ؛ همچنین در رشته کتابت قرآن نیز فرناز اشتری از ارس، زهره پیرنیا از چابهار و نسیم آقایی از ارس به عنوان نفرات اول تا سوم معرفی شدند.


موضوع : مذهبی، مسابقات
منبع : iqna
http://khna.ir/26732

دیدگاه شما چیست ؟!