خمام - برطرف کردن مشکل کتابخانه عمومی خمام نیازمند 100 میلیون تومان اعتبار است
۱۳ هزار عنوان کتاب و ۷۰۰ نفر عضو ؛

برطرف کردن مشکل کتابخانه عمومی خمام نیازمند 100 میلیون تومان اعتبار است

فرهنگ کتابخوانی باید در جامعه ترویج پیدا کند.

پنج شنبه، ۳۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۱ KHNA26729

غلامعلی جعفرزاده «نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی» پیش‌ازظهر امروز در جلسه بررسی مشکلات کتابخانه‌های عمومی شهرستان رشت با بیان اینکه مقام معظم رهبری امسال را «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» نام‌گذاری کردند، تصریح کرد : رهبر معظم انقلاب اقتصاد را در ذیل فرهنگ عنوان کردند. این نماینده فعالیت‌های فرهنگی را از جمله وظایف شهرداری‌ها دانست و خاطرنشان کرد : فعالیت شهرداری‌ها تنها در عرصه عمرانی نیست و امر کتابخوانی باید با برنامه‌ریزی مدیران شهری توسعه پیدا کند. وی خواستار در اختیار گذاشتن فضای مناسب برای مطالعه جوانان و نوجوانان در جامعه شد و بیان کرد : فرهنگ کتابخوانی باید در جامعه ترویج پیدا کند.

حسین ذاکر استقامتی «بخشدار خمام» نیز در جلسه مذکور وجود کتابخانه‌های عمومی را نشان‌دهنده فرهنگ و تمدن جامعه عنوان کرد و گفت : کتابخانه‌های عمومی پایگاه فرهنگی محسوب می‌شوند. استقامتی به جمعیت 57 هزار نفری خمام اشاره کرد و افزود : یک کتابخانه عمومی با 13 هزار و 250 عنوان کتاب و 700 نفر عضو در خمام فعال است.
وی برطرف کردن مشکل کتابخانه عمومی خمام را نیازمند 100 میلیون تومان اعتبار دانست و بیان کرد : تجهیز کتابخانه عمومی خمام در اولویت برنامه‌ها است. ذاکر استقامتی از ایجاد کتابخانه‌های عمومی در مرکز دهستان‌های خمام خبر داد و تصریح کرد: کتابخانه‌های عمومی روستایی خمام تجهیز می‌شوند.


موضوع : کتابخانه
منبع : فارس
http://khna.ir/26729

دیدگاه شما چیست ؟!