خمام - اجرای عملیات بازیافت آسفالت به روش هوای گرم به مسافت 5 کیلومتر
در کمربندی خمام ؛

اجرای عملیات بازیافت آسفالت به روش هوای گرم به مسافت 5 کیلومتر

این فناوری جدیدترین نسل بازیافت آسفالت در جهان است.

پنج شنبه، ۳۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۰:۱۱ KHNA26724

مسئول فنی پروژه تحت پیمان اداره کل راه و شهرسازی گیلان، گفت : 10 کیلومتر از محور رشت به انزلی در قالب این طرح مورد بهسازی آسفالت قرار می‌گیرد. ایمان سندیانی با اشاره به اینکه بخش اول طرح از کمربندی خمام به مسافت 5 کیلومتر آغاز شده، تصریح کرد : در این روش آسفالت قدیمی برداشت شده و به همراه حدود 20 درصد آسفالت جدید مخلوط و در سطح جاده استفاده می‌شود. وی از جمله مزایای این روش را دوستدار محیط زیست بودن، جلوگیری از انباشت آسفالت ضایعاتی، کاهش 95 درصدی آلودگی، کاهش قیمت تمام شده به میزان حداقل 40 درصد کمتر از سیستم سنتی، کاهش تردد خودروهای حمل آسفالت و کاهش ترافیک و به تبع آن سوانح رانندگی، سازگاری با وضعیت هندسی راهها و حفظ مقادیر قابل توجهی از منابع تجدید ناپذیر مانند انرژی، قیر و مصالح سنگی عنوان کرد.
وی با اشاره به تجربه انجام این روش در سایر نقاط کشور، تصریح کرد : تجربه به ما نشان داده که سرعت اجرای کار در این روش بسیار بیشتر از شیوه قدیمی است. سندیانی، متذکر شد : این فناوری جدیدترین نسل بازیافت آسفالت در جهان است. این مسئول، در توضیح این شیوه گفت : 4 دستگاه پشت سر هم کار می‌کند، 2 دستگاه پری هیتر یا پیش گرمایشی سطح آسفالت را گرم می‌کنند، میلر یا دستگاه تراش آسفالت را می‌تراشد، سپس با دستگاه میکسر اقدام به مخلوط آسفالت برداشته شده با مقادیر آسفالت جدید می‌نماییم و در خاتمه آسفالت استحصال شده را توسط دستگاه فینیشر روی سطح محور پخش می‌کنیم.
وی با اشاره به اینکه فناوری جدید استفاده شده از سال 84 به ایران آمده، خاطرنشان کرد : کارها به صورت آزمایشگاهی است و قبل، حین انجام و پس از اجرا نمونه برداری از آسفالت صورت می‌گیرد.


موضوع : آسفالت
منبع : ایرنا
http://khna.ir/26724

دیدگاه شما چیست ؟!