خمام - داعش با حمایت کشورهای استکباری بلای جان مسلمانان شده است
امام جمعه خمام :

داعش با حمایت کشورهای استکباری بلای جان مسلمانان شده است

میرزا کوچک‌خان جنگلی از مشروطه خواهان واقعی براساس مبانی دینی بود.

شنبه، ۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۹ KHNA25163

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا عاشوری روز گذشته در نماز جمعه آستان مقدس امامزاده حسن (ع) خمام با اشاره به سالروز عملیات غرورآفرین مروارید و حماسه جاودان ناوچه موشک انداز پیکان و نام گذاری این روز به نام «نیروی دریایی ارتش»، گفت : این عزیزان در همان روزهای نخست جنگ تحمیلی توانستند نیروی دریایی دشمن بعثی را برای همیشه از کار بیندازند و دست آنها را از سواحل شهرهای جنوبی کشور همچون آبادان و خرمشهر و خلیج فارس و دریای عمان کوتاه کنند.
به گفته‌ی وی، پس از آن میزان جریان صدور نفت عراق از طریق‏خلیج فارس عملاً به صفر رسید و در طول دوران جنگ تحمیلی رشادت‌های زیادی از نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران صادر شد و حتی در برخی از موارد همچون جنگ نفتکش‌ها به مواجهه با نیروی دریایی آمریکا پرداخت و رزمناو موشک انداز آمریکایی را با یکی از مینهای خود مورد اصابت قرار داد.
امام جمعه خمام با بیان اینکه اکنون نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران تقریباً تمام خلیج فارس و دریای عمان را تحت پوشش خود دارد، تصریح کرد : با راه اندازی خط تولید ناوشکن در بندر عباس و بندر انزلی در حال افزایش تعداد ناوچه‌های خود است که حاصل آن افزایش قدرت دفاعی کشور خواهد بود.
عاشوری در بخش دیگری از سخنان خود به سالروز شهادت میرزا کوچک خان جنگلی اشاره کرده و اذعان داشت : او از مشروطه خواهان واقعی براساس مبانی دینی بود و تنها با یارانی اندک و امکاناتی محدود به جنگ با متجاوزان روس و انگلیس برخاست.
خطیب جمعه خمام، ادامه داد : اگر او موفق می‌شد تا با رهبران دینی در پایتخت همچون شهید مدرس متحد شود، قطعاً می‌توانست دست اجانب را از سرزمین ایران کوتاه و استقلال و امنیت و حاکمیت دین را به کشور باز گرداند، اما استعمار پیر انگلیس با نفوذ دادن جاسوسان خود در دل نهضت جنگل، یاران میرزا را از هم جدا کرد و با تقویت چپ گرایان و بهائیان این نهضت بزرگ را از درون با بحران مواجه ساخت، ولی سردار تنهای جنگل‌های گیلان در مقابل سازش دوستان، خیانت نفوذی‌ها و هجوم دشمنان داخلی و خارجی همچنان مقاومت کرد تا اینکه نفس‌های گرمش در کوه های برفی خلخال به سردی گرایید و شب‌پرستان روبه صفت، سر سرو قامتش را از تن جدا کرده و برای رضا خان فرستادند.
حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا عاشوری با بیان اینکه «کنگره جهانی جریان‏های تکفیری و افراطی از دیدگاه علمای اسلام» پس از چهارده ماه کار تحقیقاتی و پژوهشی و دو روز سخنرانی‏های فشرده شخصیت‏ها و علمای مطرح جهان اسلام در قم برگزار شد، یادآور شد : این اجلاس با حضور بیش از 300 شخصیت خارجی از 83 کشور جهان با موضوع بررسی خطر تکفیر، نقطه عطفی در جهان اسلام بود برای برون رفت از چالشهای به ‏وجود آمده و رسیدن به وحدتی فراگیر در سراسر کشورهای اسلامی.
به گفته‌ی وی، گروه داعش که امروزه با حمایت کشورهای استکباری بلای جان مسلمانان در عراق و سوریه شده است، همچون وهابیت سعودی است که حدود 80 سال پیش با حمایت همین کشورهای استکباری دامنگیر عربستان شد، اما در آن زمان هیچ مانعی سر راه آنها وجود نداشت که ماهیت خبیثشان را برای مردم دنیا آشکار کند ؛ البته اینک مرجعیت حوزه علمیه قم در سایه حاکمیت نظام جمهوری اسلامی ایران توانسته است رهبری افکار عمومی مسلمین جهان را با برگزاری چنین اجلاس عظیمی بر عهده بگیرد که امیدواریم هرچه سریعتر زمینه اضمحلال این دژخیمان خون‏آشام را فراهم آورد.
عاشوری، خاطرنشان کرد : رهبر معظم انقلاب در دیدار اعضای مجمع عالی بسیج با اشاره به سخنان مقامات آمریکایی درباره ضرورت حفظ امنیت اسرائیل در سایه مذاکرات هسته‌ای، فرمودند : «این را بدانید که چه توافق هسته ای بشود و چه نشود، اسرائیل روز بروز ناامن تر خواهد شد. البته آنها در همین ادعای خودشان هم دروغ می‌گویند که به فکر منافع اسرائیل هستند ؛ دولت مردان آمریکا در واقع دنبال منافع و امنیت فردی خودشان هستند نه امنیت اسرائیل، منتهی می‌خواهند شبکه جهانی سرمایه داران صهیونیست را از خود راضی نگه دارند، چرا که این شبکه هم به آنها رشوه و پول و مقام می‌دهد و هم در صورت مخالفت آنها را تهدید، رسوا و یا حتی ترور می‌کنند. ما اصلاً به اعتماد کردن آمریکا هیچ احتیاجی نداریم و نمی‌خواهیم اعتماد او را جلب کنیم، چرا که برای ما اهمیتی ندارد. ما به همان دلیلی که با اصل مذاکرات مخالف نبودیم با تمدید مذاکرات هم مخالف نیستیم و اگر این مذاکرات در نهایت نیز به نتیجه نرسد، آنکه بیش از همه ضرر می‌کند آمریکایی‌ها هستند نه ما، چون ما یک راه حلی به نام اقتصاد مقاومتی داریم. مقامات آمریکایی با توجه به مشکلات روز افزون نیاز به یک موفقیت و پیروزی بزرگ دارند. قصد واقعی استکبار جلوگیری از رشد و عزت و اقتدار روز افزون ملت ایران است».


موضوع : روحانیون، نماز جمعه
http://khna.ir/25163

دیدگاه شما چیست ؟!