خمام - توافق مطلوب برای ایران حفظ ظرفیت موجود غنی‌سازی و لغو تحریم‌ها است
امام جمعه‌ی خمام :

توافق مطلوب برای ایران حفظ ظرفیت موجود غنی‌سازی و لغو تحریم‌ها است

همیشه حضور آمريکا همراه با وحشي‌گری‌، کشتار، گسترش تروريسم، مواد مخدر و ناهنجاری اجتماعي همراه بوده است.

شنبه، ۲۸ تیر ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۴ KHNA19457

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا عاشوری روز گذشته در نماز جمعه‌ی آستان مقدس امامزاده حسن (ع) خمام با اشاره به سالروز پذیرش قطعنامه‌ی 598 شورای امنیت سازمان ملل متحد از سوی جمهوری اسلامی ایران، گفت : حضرت امام خميني (ره) با پذيرفتن آن بهانه‌ی حضور بيگانگان در منطقه را از دست آنان گرفت.
به گفته‌ی وی، آنها مدعي بودند که به خاطر جنگ بين ايران و عراق بايد در منطقه حضور پيدا کنند تا به اصطلاح خودشان امنيت تجاري کشتي‌ها را بر قرار نمايند، در حاليکه همه‌ی ناامني‌ها به خاطر حضور آنها در منطقه بوده، زیرا هميشه حضور آمريکا در هر جايي، همراه با وحشي‌گري‌هاي بسيار، کشتار فراوان، گسترش تروريسم، مواد مخدر و ناهنجاري‌هاي اجتماعي بوده است.
خطیب نماز جمعه‌ی خمام اين روزها را روزهای اوج گفتگوهاي هسته اي جهت دست يابي به توافقي جامع دانست که از شش ماه قبل شروع شده بود.
به گفته‌ی عاشوری، در سوم آذر 1392 وزراى خارجه کشورهاي 1+5 و جمهورى اسلامى ايران در «ژنو سوئيس» توافق كرده بودند كه در 6 ماه آينده براى دستيابى به توافق نهايى و جامع، نشست‏هاى ديگرى را در «وين اتريش» برگزار كنند، که تاكنون 5 دور مذاكرات در وين برگزار شده و هم‌‏اکنون دور ششم آن در حال انجام است.
امام جمعه‌ی خمام با بیان اینکه توافق مطلوب براى ايران آن است كه ظرفيت موجود غنی‌سازى را حفظ کند و تحريم‌‏ها لغو شود، افزود : توافق مطلوب براي آمريكايى‌‏ها آن است که برنامه هسته‌‏اى ايران را متوقف کرده و در مقياس آزمايشگاهى کاهش دهند و تحريم‏ها را نيز حفظ كنند.
وی، ادامه داد : آنچه سيستم محاسباتى حريف را درهم ريخته و وزيران خارجه آمريكا، انگليس، فرانسه و آلمان را با عجله به «وين» كشانده، اعلام صريح خط قرمز نظام در مذاكرات هسته‌‏اى است كه از سوى رهبر معظم انقلاب در ديدار كارگزاران و مسؤولان نظام مطرح شد كه جمهورى اسلامى ايران به يكصد و نود هزار «سو» اورانيوم غنى‏‌شده نياز دارد و «طرف مقابل به مرگ گرفته كه به تب راضى شويد».
عاشوری با بیان اینکه مقام معظم رهبری با بیان اینکه «نياز ايران به اورانيوم غنی‌‏شده را خودمان تعيين مى‏‌کنيم و ميزان نياز ما 190 هزار «سو» اورانيوم غنى‏‌شده است، تصریح کرد : بدينوسيله خطوط قرمز نظام را در اين زمينه اعلام نموده و وقتى يك طرف تصميم مى‏گيرد خطوط قرمز خود را به‏طور رسمى و علنى آن هم در بالاترين سطح مطرح كند، هدفش مديريت محاسبات حريف است.
امام جمعه‌ی خمام آنچه سيستم محاسباتى حريف را درهم ريخته و وزيران خارجه آمريكا، انگليس، فرانسه و آلمان را با عجله به «وين» كشانده تا براى عبور از بن‌‏بست پديدآمده چاره‏‌جويى كنند، اعلام صريح خط قرمز نظام در مذاكرات هسته‌‏اى برشمرد كه از سوى رهبر معظم انقلاب در ديدار كارگزاران و مسؤولان نظام با ايشان مطرح شد.
وی همچنین با اشاره به سالروز تأسيس يکي از استوانه‌هاي مستحکم نظام اسلامي ايران، یادآور شد : علماء و فقهای اسلام از زمان مشروطيت به‌دنبال ايجاد شوراي نگهبان بودند تا فرايند قانون‌گذاري در کشور بر اساس شرع مقدس و قانون اساسي باشد.
به گفته‌ی عاشوری، این شورا وظايف ديگري همچون تفسير قانون اساسي، نظارت استصوابي بر انتخابات، بررسي و احراز صلاحيت داوطلبان انتخابات و از اين قبيل کارهايي که مايه اطمينان و آرامش مؤمنين و اضطراب و نگراني منافقين مي‌شود دارد.


موضوع : روحانیون، نماز جمعه
http://khna.ir/19457

دیدگاه شما چیست ؟!