خمام - وضعیت نامناسب روشنایی پارک‌های خمام
ویژه
نگاهی به پارک سردار جنگل ؛

وضعیت نامناسب روشنایی پارک‌های خمام

وضعیت نامناسب روشنایی پارک سردار جنگل از جمله مشکلات جدی آن به شمار می‌رود.

شنبه، ۲۱ تیر ۱۳۹۳ - ۰:۰۴ KHNA18751

پارک سردار جنگل در محدوده‌ی تنها کتابخانه‌ی عمومی شهر خمام واقع شده است.
پس از وضعیتی که برای پارک آفتاب واقع در مرکز این‌شهر و راکد ماندن ساخت پارک کشاورز در ورودی خمام از مسیر رشت به وجود آمد، سردار جنگل تنها پارک قابل توجه ​خمام به شمار می‌رود، اما شواهد عینی از عدم توجه کافی به آن حکایت دارد.
وضعیت نامناسب روشنایی پارک سردار جنگل از جمله مشکلات جدی آن به شمار می‌رود که با توجه به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، ایام گرم سال، تعطیلات تابستانی، حضور مسافران و مردم بخش در خیابان‌ها تا پاسی از شب، بر لزوم توجه هرچه بیشتر آن دلالت دارد.
در بازدیدی که شب گذشته از پارک مذکور به‌عمل آمد، خاموشی و سوختگی بیش از 12 چراغ روشنایی پارک سردار جنگل، از جمله یکی از پروژکتورهای آن ​موجب شد تا علت عدم رسیدگی را از نگهبان پارک جویا شویم. وی ضمن تایید این موضوع، عنوان کرد : در دفعات مختلف عنوان شده که به وضعیت ​روشنایی پارک رسیدگی می‌شود، اما این امر محقق نشده است.
عدم وجود روشنایی در آلاچیق‌های تعبیه شده در انتهای پارک نیز مسافران را مجبور به پهن کردن زیر انداز در بخش ورودی سردار جنگل نموده که علاوه بر ایجاد چهره‌ای ناخوشایند، موجب حضور معتادان در انتهای پارک مذکور و اختفای ​آنان گردیده است.
در بخشی از زمین انتهایی پارک مذکور محلی برای فوتبال گل کوچک در نظر گرفته شده که محوطه‌ی مذکور تنها از یک پروژکتور برای روشنایی برخوردار است و عدم وجود روشنایی کافی خود از علل مصدومیت برای علاقمندان به این ورزش شده و وجود انبوهی از گیاهان و علف‌های هرز در پشت زمین مذکور مشکلاتی را ایجاد کرده است.
علاوه بر این، عدم روشنایی استفاده از میز پینگ پنگ را در شب غیر ممکن نموده است.
تمیز بودن سرویس بهداشتی پارک سردار جنگل خمام از نکات مثبتی به شمار رفته که این تغییرات نسبت به گذشته قابل توجه و محسوس است، اما راهروی این سرویس بهداشتی با سوختگی چراغ روشنایی مواجه است.
پارک سردار جنگل در حال حاضر تنها پارک خمام است که می‌توان به معنای واقعی کلمه آن را پارک نامید و از ​محوطه ای زیبایی ​در روز ​برخوردار است، اما عدم توجه به روشنایی و تعویض نشدن آب حوض از زیبای آن کاسته است.

از توزیع مواد تا درگیری فیزیکی!

لزوم نظارت بر وضعیت پارک آفتاب خمام


موضوع : پارک‌ها، گزارش تصویری
http://khna.ir/18751

۳ دیدگاه

  • روابط عمومی در مورخ 1393/04/21 - 01:00 می‌نویسد :

    در فارس نیوز :
    http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930420000622

  • چه فرقی میکنه! در مورخ 1393/05/05 - 04:24 می‌نویسد :

    امیدوارم مسئولین محترم یه فکری به حال روشنایی پارک کنن, بخصوص اون زمین گل کوچیک که موقع بازی علاوه بر تیم حریف با سایه ها و اشباح سرگردان هم بایستی دست و پنجه نرم کنیم.
    +
    روشنایی کافی باعث میشه خانواده‌هایی که به پارک میان از جَو سالم تری استفاده کنن و بخاطر لحظاتی استفاده از آلاچیق و سرویس بهداشتی هفت خان رستم (منطقه‌ی اعتیاد خیز) رو رد نکنن.

  • me در مورخ 1393/05/05 - 21:20 می‌نویسد :

    همونطور که دوستمون گفتن واقعا وضعیت بدی داره ، امیدوارم که هر چه زودتر رسیدگی کنن…

    البته یه چند سالیه تو راه درست کردن و سالم سازیش هستن ولی هنوز نرسیدن.