خمام - باید فرهنگ انفاق در جامعه تقویت شود
حجت‌الاسلام والمسلمین عاشوری :

باید فرهنگ انفاق در جامعه تقویت شود

بسیاری از آسیب‌‌ها و جرائم اجتماعی از قبیل سرقت، اعتیاد و دیگر مفاسد اجتماعی از پیامدهای فقر است.

پنج شنبه، ۱۹ تیر ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۴ KHNA18711

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا عاشوری عصر پنجشنبه در نشست با خیران و نیکوکاران منطقه، گفت : ریشه بسیاری از ناهنجارهای اجتماعی ناشی از فقر است. وی همچنین اظهار داشت : بسیاری از آسیب‌‌ها و جرائم اجتماعی از قبیل سرقت، اعتیاد و دیگر مفاسد اجتماعی از پیامدهای فقر است.
امام جمعه خمام به اهمیت انفاق در دین مبین اسلام اشاره کرد و گفت : خداوند متعال مظهر کرامت، برکت و انفاق است و به نیکوکاران و افراد خیر رحمت وافر عطا می‌کند. وی در ادامه ماه رمضان را ماه رحمت و مغفرت الهی توصیف کرد و افزود : این ماه فرصتی برای گسترش فرهنگ انفاق در جامعه است.
عاشوری، اظهار داشت : راه انفاق في سبيل الله از موثرترين راه‌هاي فقر زدايي، برقراري عدالت اقتصادي، توسعه و پيشرفت اقتصادي جامعه است. وی تصریح کرد : ماه رمضان را فرصتی برای خودسازی و تقرب به خداوند کریم دانست و گفت : بهره‌گیری از ظرفیت معنوی این ماه انسان را به خداوند متعال نزدیک تر می‌کند.
امام جمعه خمام در ادامه ماه رمضان را ماه ضیافت الهی و بهار قرآن معرفی کرد و از همگان خواست تا از این ایام مبارک برای تقویت فضائل اخلاقی و ترک محرمات بیشتر بهره برداری کنند. وی، افزود : بر اساس آیات و روایات دینی ترک محرمات، سعی در احیای ارزش های اخلاقی مانند صبر، تقوا، اخلاص، بصیرت و امر به معروف و نهی از منکر از جمله ویژگی‌های منحصر به فرد ماه مبارک رمضان و روزه داری است.
عاشوری رسیدگی به محرومان جامعه را از پسندیده ترین کارها دانست و یادآور شد : هیچ فرصتی بهتر از ماه رمضان برای رسیدگی به امور مستمندان نیست تا انسان با نگرش در زندگانی و دستگیری از آنان آخرت خود را به درستی مهیا سازد.


موضوع : روحانیون
منبع : مهر
http://khna.ir/18711

دیدگاه شما چیست ؟!