خمام - زمین‌های کشاورزی تغيير کاربری ندهند
امام جمعه‌ی خمام تاکید کرد :

زمین‌های کشاورزی تغيير کاربری ندهند

زمين مستعد براي کشاورزي از نعمت‌هاي بزرگ خداوند بوده که در همه جا فراهم نبوده و بايد قدر دانسته شود.

شنبه، ۲۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۱:۰۳ KHNA17680

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا عاشوری در نماز جمعه آستان مقدس امامزاده حسن (ع) خمام با تبریک ميلاد با سعادت حضرت بقية الله الاعظم (عج)، گفت : امت زمان آن حضرت لايق وجود مقدس او نبوده و در صدد قتل او برآمدند، لذا خداوند او را از نظرها پنهان داشت تا زماني که مردم آماده‌ی بهره‌گيري از هدايت الهي او شوند.
به گفته‌ی وی، امروز اعلام مي‌کنيم که خدايا ما آماده‌ی پيروي محض از امام زمانمان هستيم و اين اطاعت خويش را در طول 35 سال انقلاب اسلامي ايران، از ولايت فقيه که به جاي آن حضرت عهده دار امور مسلمين جهان است نشان داده و عاجزانه دعا مي‌کنيم که فرج امام زمان ما را تعجيل بفرما، آمين.
امام جمعه‌ی خمام با اشاره به نام‌گذاری هفته‌ی جهاد کشاورزی از 21 لغایت 27 خردادماه، عنوان کرد : کشاورزي شغلي مقدس و پرخير و برکت است که به شکرانه‌ی اين نعمت الهي بايد از امکانات موجود استفاده کرده و فقر و بيکاري را که باعث بسياري از ناهنجاري‌هاي اجتماعي مي‌شود ريشه‌کن نمود.
وی با بیان اینکه عدم اعتنا به شغل کشاورزي غضب الهي را در پي دارد، ادامه داد : در استان ‌ما که يک استان کشاورزي است، نبايد فقيري وجود داشته و بايد تمام زمين‌هاي مستعد براي کشاورزي را به زير کشت برد.
به گفته‌ی عاشوری، زمين مستعد براي کشاورزي از نعمت‌هاي بزرگ خداوند بوده که در همه جا فراهم نيست، بنابراين در هرجا که وجود دارد بايد قدر دانسته، نه اينکه تغيير کاربري داده شود.
خطیب نماز جمعه‌ی خمام با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در بيست‌وپنجمين سالگرد رحلت امام خميني (ره)، تصریح کرد : ایشان به مهم‌ترين چالش‌هاي دروني پيش‌روي نظام اشاره کرده، اما از بيان محوري‌ترين آنها اجتناب کردند و آن تلاش بي‌وقفه‌ی دشمن براي دور ساختن مردم از رهبري است. به گفته‌ی وی، شخصيت وارسته و فروتن امام خامنه‌اي هيچ‌گاه اجازه نمي‌دهد که ايشان به مهم‌ترين مقوله‌اي که در آن نقش دارند بپردازند و اين از وظايف اصلي و خطير صاحبان بيان و بنان است تا به اصلي‌ترين چالشي که دشمن در پي ايجاد آن در درون است پرداخته و نقش بي‌بديل رهبري در حفظ انقلاب را تبيين کنند.
حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا عاشوری، یادآور شد : حفظ پيوند مردم با رهبري باطل‌السحر تمام چالش‌هايي است که دشمن در درون به‌دنبال آن است و وقتي رهبرمعظم‌انقلاب عبور مقتدرانه انقلاب اسلامي از عقبه‌هاي سخت 35 سال گذشته و دستاوردهاي عظيم انقلاب را برمي‌شمردند، يک نکته اصلي و محوري ناگفته ماند، و آن نقش سرنوشت‌ساز ايشان طي 25 سال گذشته بود، که اگر اين نقش نمي‌بود امروز از انقلاب‌اسلامي و نظام برخاسته از آن هم خبري نبود.
عاشوری با اشاره به حمله گسترده گروهک تروريستي داعش به شهرک‌هاي کردنشين شمال عراق، خاطرنشان کرد : حمله‌ی داعش برنامه شومي بود که برخي کشورهاي غربي به همراهي دول مرتجع منطقه براي جبهه مقاومت داشته و طرحي که بر اساس آن قرار بود دولت‌هاي جبهه مقاومت در منطقه سرنگون شوند و يا آنقدر ضعيف شوند که ديگر تهديدي براي منافع اين کشورها محسوب نشوند تا در طرحي بزرگ‌تر، با تضعيف اين جبهه اهرم قدرت جمهوري اسلامي در منطقه با چالش جدي مواجه شود.
به گفته‌ی خطیب نماز جمعه‌ی خمام، اگر چه اين طرح در سوريه موفق نشد، اما ويراني‌هاي زيادي را براي اين دولت در پي داشت و البته امروز همين طرح را براي عراق در نظر دارند.
وی، ادامه داد : در عراق بحث تجزيه اين کشور به 3 منطقه کردنشين، سني‌نشين و شيعه‌نشين را هم در برنامه‌هايشان گنجانده‌اند که قبلاً نيز آن را اعلام کرده‌ بودند.
عاشوری با بیان اینکه برنامه‌ريزي براي اين حمله بزرگ از ماه‌ها قبل در اتاق‌هاي جنگ ارتش سعودي انجام شده و نزديک به 3 ميليارد دلار براي آن هزينه شد، افزود : در نظر سعودي‌ها و قدرت‌هاي فرامنطقه‌اي، عراق زمينه‌هاي بهتر و مناسب‌تري براي راه‌اندازي يک جنگ واقعي بين شيعه و سني داشته و آن‌ها مي‌خواهند کاري را که در سوريه نتوانستند انجام دهند، در عراق به سرانجام برساند، غافل از اينکه عراق توان زيادي براي سرکوب اين گروهک تروريستي دارد و مي‌تواند حرکت داعش را در هم بشکند.
به گفته‌ی وی، تجربه جنگ سوريه، نزديکي عراق به ايران، حساسيت ويژه شيعيان و اهل سنت عراق به بارگاه‌هاي مقدس کربلا، نجف و… کار داعش و حاميان منطقه‌اي و فرامنطقه‌اي آن را دشوار کرده و از همان روز اول گروه‌هاي مردمي اعم از شيعه و سني دست به سلاح برده و به کمک ارتش اين کشور شتافته‌اند که ان شاءالله بزودي بساطشان را بر خواهند چيد.


موضوع : روحانیون
http://khna.ir/17680

دیدگاه شما چیست ؟!