خمام - مجسمه‌ی «مرغ ماهی‌خوار» به‌صورت شبانه در میدان جدید خمام جانمایی شد
ویژه
همزمان با روز شوراها ؛

مجسمه‌ی «مرغ ماهی‌خوار» به‌صورت شبانه در میدان جدید خمام جانمایی شد

شنیده‌ها از نام‌گذاری این میدان به نام «پرواز» یا «طبیعت» حکایت دارد.

سه شنبه، ۹ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۲ KHNA15227

مجسمه‌ی پرنده‌ی «مرغ ماهی‌خوار» به‌صورت شبانه  (همزمان با روز شوراها) با حضور شهردار، چندتن از اعضای شورای شهر و برخی از پرسنل شهرداری خمام در میدان جدید مقابل اداره‌ی پست این‌شهر جانمایی شد.

تاکنون مصوبه‌ای در خصوص نام‌گذاری این میدان که جانمایی مجسمه‌ی زیبای آن قریب به یک ساعت به طول انجامید وجود نداشته، اما شنیده‌ها از نام‌گذاری میدان مذکور به نام «پرواز» یا «طبیعت» حکایت دارد. همچنین پیش‌از این صحبت‌هایی در خصوص نام‌گذاری این میدان به نام «قو» شنیده شده بود که به دلیل تشابه بیشتر مجسمه‌ی مذکور به مرغ ماهی‌خوار دور از تصور به‌نظر می‌رسد.

Untitled-1


موضوع : در شهر، شهرداری، شورای شهر، میدان‌ها
http://khna.ir/15227

۳۳ دیدگاه

  • متعجب در مورخ 1393/02/10 - 12:25 می‌نویسد :

    خیابونها مکانهایی هستن که ادم ها سالانه ساعت های زیادی از عمرشونو در اون میگذرونن و بتبع فرم و شکل اون میتونه در شخصیت و سلامت روانی اونا تاثیر زیادی بزاره،واقعا چه عاملی باعث شده که اقایان این شکل رو برازنده مردم این شهر بدونن ایا ما مفاهیمی مثل مهربانی و گذشت و هزار ها هزار مفهوم انسانی  دیگه نداریم که بشه اونا رو در خیابونهای شهر قرار داد تا باعث بشه ما بیشتر به هم عشق بورزیم،مجسمه مرغ ماهی خوار برازنده این مردم نیست ما به مجسمه عشق و دوستی و محبت احتیاج داریم….. مردم شهر من شما برازنده محبت و عشق هستید نه این مفاهیم وحشی

  • سیامک در مورخ 1393/02/10 - 14:26 می‌نویسد :

    همینکارو کردن حالا خمام همینم نداشته
    دستشون درد نکنه

  • متعجب در مورخ 1393/02/10 - 14:37 می‌نویسد :

    با پول تو جیبی خودشون درست نکردن که با پول من و شما درست کردن؛ نماد شهر خوبان مرغ ماهی خوار نیست…

  • سید در مورخ 1393/02/10 - 19:14 می‌نویسد :

    شما اوّل املای درست کلمات رو بیاموز بعد بیایید اشکال در مقیاس شهری و کلان بگیر عزیز. املای درست تاثیر بزاره با ذ نوشته میشه: (تاثیر بذاره از تاثیر بگذاره میاد)
    بعد اینکه شهر خمام از شمال به دریا (جفرودبالا) و از غرب به تالاب انزلی (دهنه سر شیجان) متّصل هستش و هر ساله “لک لک” های زیادی بر فراز آسمان این شهر پرواز میکنن و یا در شالیزارها و استخرهای شهر خمام و روستاهای اطراف میشینن (اصطلاحی در پرواز) و به نوعی شالیزارهای خمام یه ایستگاه براشون محسوب میشه و همه شهروندان حداقل یکی دوبار در سال این لک لک ها رو توی آسمونه بالا سرمون دیدیم. پرنده ای زیبا و آرام، چه نمادی بهتر از زیبایی و آرامش. این کار کاملا تحقیق شده و با مطالعه بود. شما بگو نماد عشق و محبت چی باشه بهتره؟ قلب سرخ ولنتاین خوبه؟ یا الهه عشق یونانی که از نظر شرعی و عرفی اشکال داره و باعث دردسر برای شورای شهر میشد. شوراهای قبلی همین کارها رو هم انجام نمیدادن، 14 سال فقط شهرمون درجا می زد. 

  • محمدعلی در مورخ 1393/02/10 - 21:31 می‌نویسد :

    انتخاب این پرنده با این شکل و شمایل یه انتخاب عالی بود که واقعن باید از شورای شهر خمام و شهردار محبوبمون تشکر کنیم.

  • farima در مورخ 1393/02/10 - 21:45 می‌نویسد :

    مجسمه ی مرغ ماهی خوار بسیار زیباست و موجب زیبایی شهر شده
    با تشکر از مسئولان و پرسنل شهر داری و اعضای شورای شهر که برای زیباسازی شهر تلاش میکنند 

  • رضایی در مورخ 1393/02/10 - 21:50 می‌نویسد :

    خمام مرداب داره این پرنده هم مرغ ماهی خواره
    من که لذت بردم
    مرحبا

  • ساناز.ب در مورخ 1393/02/10 - 22:56 می‌نویسد :

    آفرین بر شورای شهر جوان خمام
    خوشحالم که رایمو دور نریختم

  • کانادا در مورخ 1393/02/10 - 23:02 می‌نویسد :

    مدتیه خمام رو ندیدم
    درود بر علیرضا پورهادی و مجتبی حسینی و جلیل عزیزم
    درود

  • شهروند در مورخ 1393/02/10 - 23:26 می‌نویسد :

    امروز این میدون رو با چشمای خودم از نزدیک دیدم و واقعا قشنگ و دلنشین شده. به جرات میتونم بگم وقتی این میدون نورپردازی بشه و یکم تزئیینش کنن یکی از میدونهای قشنگِ استان خواهد شد.

  • ناشناس در مورخ 1393/02/10 - 23:37 می‌نویسد :

    میشه گفت مسئولان یه میدان خاص و دیدنی رو واسه خمام در نظر گرفتن و اگر این میدان تکمیل بشه به خمام زیبایی خاصی میبخشه.

  • هادی.م در مورخ 1393/02/10 - 23:46 می‌نویسد :

    این میدان فکر کنم باعث بشه که افرادِ زیادی در کنار این مجسمه‌ی مرغ ماهی خوار عکس بگیرن و یجورایی با اشتراک گذاری این عکسها در سایتهای مختلف، شهر خمام بر سر زبانها میفته و این مسئله خیلی خوبه و هم میتونه جذبِ توریست بکنه. به امیدِ شهرستان شدن خمام …

  • متعجب در مورخ 1393/02/11 - 02:09 می‌نویسد :

    درسته عزیز بنده کم سواد اما لطف کن شما که با سواد و اهل مطالعه هستی و مرغ ماهی خوار رو برازنده مردم شهر خوبان دونستی یه سر بزن به لغت نامه دهخدا و ببین بزار با ز به چه معناست و وقتی کنار روان میاد چه معنایی رو میرسونه،گرفتنش کمربند و افکند خوار-خروشی برامد ز ترکان بزار،فردوسی؛در ضمن این نظر من فقط یک انتقاد بود و اصلا قصد تخریب کسی رو نداشته و ندارم و همین جا از شورای جوان شهر هم تشکر میکنم و اینکه تا کسی انتقاد میکنه سریع میبرنش تو بازی ها و خط های سیاسی اصلا کار پسندیده ای نیست در کل اگر قبل از مطالعاتتون با جوانهای فرهنگی و هنری شهر هم مشورتی میشد بهتر بود البته تا زمانی که فرهنگ شهر در قفس ملی گرایی محبوسه زیاد نمیشه کاری کرد باید در فکر باز کردن قفس ها بود.در اخر از شورای شهر درخواست دارم طرح شهرستان شدن خمام رو با جدیت ادامه بدن با ارزوی موفقیت برای عزیزان شورای اسلامی شهر خوبان….

  • سیّد مجتبی استقلال در مورخ 1393/02/11 - 03:47 می‌نویسد :

    میدان درنـا (dorna) اسمی که من پیشنهاد میکنم شورای محبوب ما براش بذاره.
    من خیلی رو این پرنده تحقیق کردم، توی فرهنگ لغت هم برای مرغ ماهی خوار اسمهای مختلف آورده شده، اسمهایی نظیر: بوتیمار، درنا، حواصیل و مرغ سقاسان و قار امّا به نظر من قشنگترین و مناسبترین اسم برای این میدان ُدرنـا (Dorna) هستش. فقط فردا اگه اسم این میدان شد میدان درنا، یه یادی هم از ما بکنید لطفا دوستان شورایی و باحال

  • همین نزدیکی در مورخ 1393/02/11 - 13:08 می‌نویسد :

    اول باید خسته نباشید گفت و این خسته نباشید گفتن دلیل بر عدم انتقاد کردن نمیتونه باشه انتقاد هایی مثل اصل ضرورت احداث این میدان اونم با این شکل که در نوع خودش هم جالبه و شاید سخت ترین کار در این میدان دور زدن باشه و همچنین بار ترافیکی که ایجاد میکنه و موارد دیگه که فکر نکنم الان موضوعیتی داشته باشه طرحش در کل تا زمانی که عزیزان در قالب قانون دارن فعالیت میکنن باید ازشون حمایت کرد.البته چون دین مردم اسلام هستش و شورا هم شورای اسلامی هستش شاید ورودی و خروجی شهر با نماد های اسلامی همراه باشه بهتر باشه مثل ورودی خشکیبجار البته از بعض اقایان ما باید بخوایم به نماد های ملی گرایی نپردازن اسلامیش که جای خود داره اینم سر بسته گفتم مثل بنر داخل میدان در مورد اشغال نریختن روح ملی گرایی ازش میباره تا دلتون بخواد ما حرف در مورد پاکیزگی و این مفاهیم داریم در مکتب شایسته است که از این مفاهیم استفاده کنید …موفق باشید

  • سبحان در مورخ 1393/02/11 - 18:55 می‌نویسد :

    به جای مجسمه درست کردن به فکر فرهنگ خمام و [!] خمام باشید خمام که شده گلسار به داد بچه های مثبت خمام باشین !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • احمد در مورخ 1393/02/12 - 00:24 می‌نویسد :

    بهتره بجای غاز و اردک از نماد بهتری استفاده می شد .این شهر شهدای با ارزش و گرانقدری هدیه به این نظام نموده متاسفانه در زبان شورا شهدای گرانقدر را سر مشق و الگوی کار خود قرار می دهند اما در مقام عمل که می رسد..از اول تا انتهای شهر هیچ عکس یا تابلویی در خصوص شهدا دیده نمی شود در حالیکه در این منطقه سرداران و قهرمانانی خون خودشان را هدیه کرده اند که فقط ما آنها را سالی یکبار آن هم در قالب یادواره بیاد می آوریم!!!

  • بسیمچی در مورخ 1393/02/12 - 00:33 می‌نویسد :

    شهدا مقام واقعا بالایی دارن یه بحثه اما اینم در نظر بگیریم که هیچکدوم از مسئولین نگفتن که این پرنده ها نماد شهر هستن که سریعا وصلشون میکنین به شهدا. اینا برای تزئین یه میدان استفاده شدن و البته مهم قدم برداشتن در راه شهدا هست. بعدشم 12 سال شورای قبلی بودن سنگ از سنگ تکون نخورد اما این دوره هنوز یکسال نشده اومدن تغییرات ظاهری خوبی رو در شهر اعمال کردن. یه ذره دندون روی جیگر بزاریم و زود انرژیشونو با این صحبتهای تخلیه نکنیم

  • دایی.علی در مورخ 1393/02/12 - 00:43 می‌نویسد :

    فردی که خود را در معرض رای مردم قرار می دهد باید روحیه نقد پذیری را نیز در خود تقویت نماید.

  • سید مجتبی استقلال در مورخ 1393/02/12 - 02:28 می‌نویسد :

    برادر احمد، اوّلاً این پرنده ها غاز و اردک نیستن، این پرنده ها درنـا (گونه ای لک لک) هستن، ثانیاً هیچ مقام مسئولی عنوان نکرده که اینا نماد این شهر هستن، بلکه فقط برای تـزئیـن این میدان از اینا استفاده شده اونم به این دلیل که شهر خمام یـه شهر متّصل به دریا (از ناحیه جفرودبالا) و تالاب (از ناحیه دهنه سر) هستش و این گونه ی زیستی در فصول مختلف سال برای پیدا کردن غذا در شالیزارهای اطراف شهر دیده میشه، ثالثاً شورای شهر جوان با ایمان به ارزشهای والای شهدا برنامه ماهانه ای رو در چارت کاری خودش گنجونده که هر بار به دیدار یکی از خانواده های معظّم شهدا میره و با حضور در منزل شهدا و اهدای تقدیرنامه به پدر و مادر شهدا از این بزرگواران تجلیل میکنه، (تصاویر و مطالب این دیدارها در همین وب سایت موجوده) البته جا داره به استحضار جنابعالی برسونم که به زودی زود یـادمـان چند تن از شهیدان گرانقدر شهر خمام بصورت تابلوی بزرگ نورپردازی شده در ورودی شهر نصب میشه که میتونید با چشمان بصیر خودتون ببینید. لازم به ذکره شوراهای پیشین در چهارده  سال گذشته هیچ گونه تغییر بنیادین و سازنده ای در زمینه ی عمران و شهرسازی خمام ایجاد نکردن و همه شهروندان ساکت بودن و همه چی آروم بود اما تو این هشت ماه که شورای جوان و کارآمد در رأس کار هستن و کلی تغییرات سازنده در ساختار شهری و زیباسازی مبلمان شهری انجام دادن همه زبان انتقاد گشودن و این چیه، چرا اینطوریه ، باید اینطوری میشد راه انداختن. انگاری هر کی آسته بره، آسته بیاد و کار بنیادین برای خمام انجام نده مردم بیشتر قبولش دارن.  بیایید قدردان زحمات این عزیزان باشیم.

  • سه ستاره در مورخ 1393/02/12 - 12:20 می‌نویسد :

    چرا از مجسمه شهدا رونمایی نمی کنید این همه شهدا زحمت کشیدن برای اونا میدان یا محسمه در نمی سازین  [!] !!!!!!!!!!!!

  • متعجب در مورخ 1393/02/12 - 13:08 می‌نویسد :

    اقای سید مجتبی استقلال، بیخود جو درست نکن این استدلال بچه گانه ایه که چون شورای قبلی کاری نکرده در عوض کردن چهره شهر حالا دیگه کسی حق نداره به خرج های شورای جدید از بیت المال انقادی کنه نه اقا انتقاد حق مردمه در ضمن اینکه ما بریم خونه یه شهید با اینکه نماد یه شهید یا مفاهیمی در قالب انقلاب اسلامی رو در کف خیابون قرار بدیم که باعث بشه فراموش نکنیم اینا رفتنو جون دادن تا ما به پستی و شغلی برسیم این دوتا با هم قابل مقایسه نیست،به هر حال ما باید یه جا ببینیم که اقایانی که در زمان انتخابات خودشونو به خاندان روحانیت ومذهبی شهر وصل میکردن کاری نه نمادین و زود گذر بلکه دراز مدت در کف خیانون انجام دادن ،اون مسءولی که بگه من هر کاری کردم مردم حق انتقاد ندارن جاش تو نظام اسلامی نیست،در اخر از شورای جوان شهر تشکر میکنم و ارزو دارم در کارهای خودشون در خدمت گذاری به مردم موفق باشن… 

  • میثاق در مورخ 1393/02/12 - 13:46 می‌نویسد :

    بعضی [!] عملکرد شوراهای گذشته که در کمال سلامت و درستکاری در طول 14 سال زحمت تلاش کشیده اند و بدون اینکه حاشیه ای ایجاد کنند را با احداث میدان و مجسمه می خواهند کم رنگ کنند .آنچه در کارنامه شوراهای ادوار قبل ملموس و عینی به نظر می رسد شکوفایی خمام بوده. حرف مفت کسی بخواهد بزند تاوان دارد . بعنوان مثال مسکن مهر -توسعه ساخت و ساز مسکن شهری …مقایسه کنید با شهرهای بخش دیگر مشاهده میکنید چقدر عقب افتاده هستند اینها همه عملکرد مثبت شوراهای گذشته بوده که خمام را به این جایگاه رسانده.

  • خمامی زاده در مورخ 1393/02/12 - 20:42 می‌نویسد :

    هر طرحی همیشه موافقان و مخالفان خود را دارد
    برادرانم در شورای شهر با انرژی بیشتر به کار خود ادامه دهند که آرای مردم پشت آنهاست و مردم ولی نعمتند ..

  • محمدجواد عاطفی در مورخ 1393/02/12 - 23:56 می‌نویسد :

    به نام ایزد بی همتا.
    با عرض سلام خدمت مردم بزرگوار شهر خمام و مخاطبین و مسوولین محترم این سایت پرمخاطب.
    لازم دیدم که در این پست که پربازدیدترین مطلب سایت در حال حاضره نظر خودمو ارایه بدم.
    قبل از هرچیز باید بگم که نظر بنده بسیار شخصی و بدون هیچگونه حب و بغضی و با در نظر گرفتن انصاف و سلیقه ی شخصیه خودم مطرح میشه.
    جا داره که تشکر بکنم از دوستان عزیزم در شورا و شهرداری خمام از کارمندان دلسوز گرفته تا شورا و شهردار عزیز و غیره که در قبال زیبایی شهر فعالیت های زیادی کردند .
    اما در رابطه با این قضیه که فک کنم نقل مجلس خیلی از بحث های روزمره ی مردم شده بود باید مطالبی رو به نظر شما مخاطبین محترم عرض کنم.
    دوستان بزرگوار من! آیا مسایل مهمتر و حیاتی تری در شهر وجود نداره که اینقدر درمورد این میدان اظهار نظر میکنید؟ آیا تمام مشکلات خمام همین پرندگان هستند یا تمام پیشرفت های شهر معطوف به همین پرندگان میشود؟
    مشکلات کم آبی و از بین رفتن مزارع مردم قابل دیدن نیست؟ یا پیشرفت های ترافیکی شهر ؟ صحبت من هم با مخالفان و هم با موافقان این میدان و طرحش هست . آیا دنیا فقط به همین قضیه ختم میشود که از سایر مسایل غافلیم؟
    در مورد این طرح و قرار دادن این پرندگان در چندروزی که در شهر بودم نظرات مختلفی شنیدم .بعضی ها نقد میکردند بعضی ها تشویق و بعضی ها تخریب .
    اما به نظر من بهتر بود قبل از آنکه این طرح تصویب شود و به مرحله ی اجرا درآید از تفکرات تمام اقشار خمام استفاده میشد.
    ما در خمام کم نداریم از مهندسین عمران کم نیستند نقاشان, هنرمندان ,مجسمه سازان ,طراحان ,تاریخدانان عالمان جغرافی و سایر اقشار.
    برای اینکه این تعارضات بوجود نمی آمد بهتر بود پیرو شعار های قبلیمان مبنی بر تشکیل اتاق شیشه ای و نیز استفاده از مشاوران و نقش داشتن همه آحاد مردم در تصمیمات شورا ,در این مسئله در ظاهر کوچک ولی در اصل بزرگ هم از تمام تفکرات بهره گیری میشد.
    نمیتوان این میدان و مجسمه درونش را تنها یک تزیین ساده دانست ,بلکه این مجسمه هرچند از سوی هیچ مقام رسمی به عنوان نماد معرفی نشده باشد عملا با مرور زمان به یک نماد در تفکر مسافران و مهاجران تبدیل خواهد گشت .پس نمیتوان ساده از این مجسمه گذشت و در تعریف آن به یک تزیین ساده شهر بسنده کرد.
    بهتر بود از هر قشری یک نماینده انتخاب میشد و هرکدام یک طرح را که مناسب این شهر بود انتخاب میکردند و بعد طرح های منتخب برای رای گیری به نظر مردم میرسید و مردم خود انتخاب کننده ی طرح میدان شهرشان میشدند.
    دوستان عزیزم با این کار نه تنها آحاد مردم خود را سهیم در تحولات شهری میدانستند بلکه خود نیز به دلیل عملی کردن شعارهایتان و نیز احترام به نظر آحاد مردم محبوبیتی افزون میافتید.
    اما حالا که دیگر هزینه ها شده و مجسمه ای در شهر قرار گرفته میتوان خدارا شاکر بود که ترکیب شورای باتجربه و جوان توانسته اند به قدری در زیباسازی شهر سهیم باشند .
    اما آیا معضلات خمام فقط در زیبا سازیست یا نه ؟ آیا کوچه های خمام و وضعیت آسفالت ها مهم هستند یا خیر ؟ سوالهایی هستند که باید در آینده پاسخشان را دریافت.
    پس ما هنوز هم منتظر آن هستیم که ببینیم شهرمان چگونه هم از لحاظ ظاهری و هم از لحاظ باطنی در آینده پیشرفت خواهد کرد.
    بر این باور هستم که شهرم جزیی از هویت من بوده و هست چون در هرکجا و پیش هر مسوول از مملکت و مستمع قرآن و دانشجو و استاد و در کل مردم چه در تهران هستم و چه در گیلان نامش را بر زبان می آورم.
    پس یقینا پیشرفت آن چه از لحاظ عمرانی و فرهنگی و اقتصادی و غیره باعث سربلندی من در محضر کسانیست که مرا به خمامی بودن میشناسند.
    انشالله که همه دست در دست هم بتوانیم باعث افتخار و سربلندی مردمان شهرمان بشویم.
    و من الله توفیق و مراقبة العدالة

  • منتقد در مورخ 1393/02/13 - 00:29 می‌نویسد :

    احسنت .ماهم افتخار میکنیم بهت محمدجواد جان. قربون منطقت برم 

  • خمام سیتی در مورخ 1393/02/13 - 07:40 می‌نویسد :

    برادر محمدجواد عاطفی .
    همشهری گلم.عشقم .نفسم .
    آقا ما دربست چاکرتیم.
    مخلص اون هوش و منطق و کلام زیبا و قشنگت.حیف شد وارد قوه قضاییه شدی .تو باید میرفتی تو کار اجرایی واقعا کشور به تو و امثال تو نیاز داره .انشالله بتونم دوباره تو شهر ببینمت.هرچی که تو تایید کنی ما میپسندیم و هرچی که تو رد کنی ماهم ردش میکنیم.
    برات آرزوی موفقیت دارم.برا تک تک شورا و شهرداری هم آرزوی خدمت رسانی به مردم.یاعلی

  • حالا بماند در مورخ 1393/02/13 - 10:45 می‌نویسد :

    با سلام
    واقعا قشنگه برای چی این همه انتقاد میکنید واقعا زیبا نیست بزارید کارشون رو بکنن تو رو خدا این همه مجسمه توی بقیه شهرها هست مثلا انزلی یا رشت مجسمه مادر هست اگه اونو اینجا میزاشتن چی میگفتن آخه میشه مجسمه شهدا رو درست کردو گذاشت یا عکس شهدای عزیزمان رو بزارند بابا تو رو خدا بزارید کارشون رو بکنند

  • سرباز گمنام در مورخ 1393/02/14 - 01:24 می‌نویسد :

    دستمریزاد بر شورا و علی الخصوص رئیس جوان شورای شهرمون که داره با تلاش شبانه روزی خودش وظیفشو به نحو احسنت انجام میده .کارهای عمرانی شهر در این مدت کوتاه بینظیره.زمزمه هایی شنیدم که میخوان تابلوئه 33 شهید شهرمون رو ورودی شهر نصب کنن اگه بشه که خیلی عالی میشه.

  • غريبه آشنا در مورخ 1393/02/14 - 10:35 می‌نویسد :

     سلام و صد درود بر اهالي خوب خمام.
    بنده يكي از كاربران هميشگيه سايت خمام نيوز هستم هرچند از گیلان و خمام دورم ولي به واسطه ي دوستي با استاد خودم جناب عاطفي با اين سايت مدتهاست كه آشنا شدم
    و تقريبا شناختي هم از مسوولين شهر خمام دارم. من تبريك ميگم به اين شهر كه جووناي مستعد و زحمتكش داره . چون همه ي ما اينجا خمام و گيلان رو به محمدجواد عاطفي ميشناسيم اين شهر و اين استان واسه ما كه ازش دوريم مناطق ستودني هستش.
    مخوش برخورد بودن و با هوش بودن و با غيرت و خون گرم بودن و پرتلاش بودن محمدجواد آقا باعث شده كه لر و كرد و مازني و ترك بلوچ ديدشون نسبت به رشت و خمام و انزلي و گيلان عوض بشه و بفهمن كه اين مناطق چه مردم بزرگي دارن. خيلي دوست دارم يك بارم شده به خمام بيام و اولا يخ در بهشتشو بخورم و بعد با مسوولين و مردم اين شهر آشنا بشم .
    در كل اين مجسمه هم به نظر من خيلي زيباست و بانمك.
    التماس دعا

  • نوید در مورخ 1393/02/14 - 21:23 می‌نویسد :

    حرکته قشنگی بود .
    ما هم لذت بردیم اما نه به اندازه مالک مرکز خرید فلامینگو . مجسمه های فلامینگو هم قرار گرفت تو میدون .
    اما ایکاش به جای باغجه حوضچه در نظر گرفته میشد .

  • مجتبی در مورخ 1393/02/29 - 22:28 می‌نویسد :

    احسنت
    با این یکی موافقم زیاااااااااااااااد 😐 😮 😀 8) 😉 😕 😛

  • صدا در مورخ 1393/02/31 - 01:45 می‌نویسد :

    سلام. لطفا هرچه زودتر یه فکری واسه آسفالت خراب و کنده شده ی دور میدون هم بکنین. هرچی به میدون رسیدین تا همینجاش دیگه کافی. فکر میکنم زیبایی آسفالت هم به اندازه زیبایی خود میدون مهمه و با تشکر 😕