خمام - فرهنگ و اقتصاد حوزه کارزار با دشمن است
حجت الاسلام والمسلمین عاشوری :

فرهنگ و اقتصاد حوزه کارزار با دشمن است

همزمانی اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها با روز ملی فناوری هسته‌ای شایسته نبود.

شنبه، ۲۳ فروردین ۱۳۹۳ - ۰:۰۱ KHNA14428

13920817000302_PhotoAحجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا عاشوری در نماز جمعه‌ آستان مقدس امامزاده حسن (ع) این شهر با اشاره به قطعنامه اتحادیه اروپا اظهار کرد: قطعنامه‌ای که با عنوان راهبرد اتحادیه ‌اروپا درباره‌ ایران به تصویب پارلمان این اتحادیه رسید موجب بر باد رفتن آرزوهای آمریکا و متحدانش است که در 35 سال گذشته بارها زیرپای مردم ایران لگدمال شد. وی با بیان اینکه این قطعنامه‌ از مردم مسلمان ایران‌ می‌خواهد که از اسلام، انقلاب، استقلال، آزادی، حاکمیت ملی و همه داشته‌های دیگر خود دست بکشد، افزود: این قطعنامه‌ از مردم ایران می‌خواهد به یکی از مستعمرات قرون وسطایی آمریکا و متحدان اروپایی آن تبدیل شود. خطیب جمعه خمام تصریح کرد: آنها در مدت سی و چند سال گذشته تمام توان خود را برای مقابله با اسلام، انقلاب و جمهوری اسلامی ایران به‌میدان آورده‌اند و به اعتراف صریح خود نتوانسته‌اند هیچ غلطی بکنند و امروز با صدور چنین قطعنامه احمقانه‌ای به این فکر افتاده‌اند. وی با اشاره به برخی از بندهای این قطعنامه، گفت: هدف آنها تقویت جریان فتنه در داخل کشور است به همین دلیل در این قطعنامه حمایت برجسته‌ای از آنها کرده و شواهدی وجود دارد که برخی از جریانات داخلی و فتنه‌گران در پشت پرده، زد و بندهایی با دشمنان خارجی دارند.
عاشوری برقراری رابطه‌ اروپا با ایران را به منظور تغییر ایران، نه به رسمیت شناختن ایران اسلامی دانست و یادآور شد: آنها حتی دولت در حال مذاکره با خودشان را به رسمیت نمی‌شناسند و در قطعنامه‌ مذکور انتخاب رئیس دولت را غیر دموکراتیک اعلام کرده‌اند که واقعاً عبرت‌انگیز است. وی ادامه داد: در دنیای امروز علم و دانش عامل اصلی ثروت و قدرت بوده و یکی از شگردهای استعمار نو برای سلطه بر جوامع جهان سوم و انحصاری کردن علم و دانش است. عاشوری گفت: جهان سلطه پس از آنکه با برخوردهای نظامی مانند جنگ تحمیلی، درگیری‌های داخلی، کودتا و تنش‌های سیاسی داخلی موفق به اجرای نیات خود در ایران نشد به اقدام‌های ناشایست مانند تحریم، ترویج فساد و … دست زده است. به گفته‌ وی، امروز دو بستر فرهنگ و اقتصاد عمده‌ترین حوزه ‌کارزار دشمن بوده و تنبلی، لذت‌جویی، شهوت‌رانی، بی‌ایمانی و … از لغزش‌هایی است که در چارچوب برنامه‌ریزی دشمن قرار دارد.
امام جمعه خمام با بیان اینکه در روز ملی فناوری هسته‌ای انتظار می‌رفت در سالروز این نامگذاری و زمانی که گفت‌وگوهای سخت و فشرده هسته‌ای ایران با طرف مقابل در حال انجام است برنامه‌های ویژه ملی برای استفاده از این توان و امکان تدارک دیده می‌شد. وی اظهار کرد: این امر قطعاً می‌توانست آثار مثبتی به نفع ایران در مذاکرات در حال انجام داشته باشد اما این کار صورت نگرفت. عاشوری درباره اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها تصریح کرد: اگر چه اجرای هدفمندی یارانه‌ها الزام قانونی است اما این همزمانی با روز ملی فناوری هسته‌ای شایسته نبود. وی با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی سلامت در 14 ماده توسط مقام معظم رهبری، این 14 ماده را از مترقی‌ترین سیاست‏‌هاى حوزه سلامت در دنیا برشمرد. به گفته‌ خطیب نماز جمعه‌ خمام، طى این ابلاغیه پیشگیرى بر درمان، ارتقاى شاخص‏‌هاى سلامت براى دستیابى به جایگاه نخست در منطقه آسیاى جنوب غربى، ارتقاى سلامت روانى جامعه با ترویج سبک زندگى اسلامى و تحکیم بنیان خانواده و… در اولویت قرار می‌گیرد.


موضوع : روحانیون، نماز جمعه
http://khna.ir/14428

۱ دیدگاه