خمام - خمام در انتظار شهرستان شدن است
ویژه
سخنگوی شورای شهر خمام :

خمام در انتظار شهرستان شدن است

بر اساس وظیفه‌ی ذاتی خود بر این باوریم که هرچه در توان داریم باید بدون منت در اختیار مردم قرار دهیم.

سه شنبه، ۱۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۹:۱۲ KHNA12691

IMG_4747جلیل غیاثی روز گذشته در جلسه‌ی ارائه‌ی گزارش عملکرد شش‌‌ماه اول فعالیت دوره‌ی چهارم شورای اسلامی شهر خمام، وظیفه شورا را خدمت بی‌منت به مردم عنوان کرد.
وی با قدردانی از مسئولیت‌پذیری شهردار خمام و اقدام برای گشایش امور، تلاش دیگر واحدهای شهرداری خمام را در راستای ارائه خدمات شایسته قابل تجلیل دانست. این مسئول اظهار کرد : تمام ارگان‌ها و سازمان‌های فعال شهر در شرایط عادی و بحران در کنار شورای اسلامی شهر خمام بوده‌اند که این به جز وحدت و همدلی نبوده است.
وی با اشاره به علم محور بودن شورای شهر خمام، گفت : ما از ابتدای حضور خود سوگند یاد کرده‌ایم آنچه در توان داریم با اتکا به شرف انسانی خود در طبق اخلاص قرار دهیم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر خمام به حضور مادر یک شهید پیش از آغاز مراسم خبر داده که عنوان می‌کرد من آمده‌ام شورای خود را ببینم. به گفته‌ی وی این بار دیگر تلنگری بود که چه وظیفه و مسئولیت سنگینی بر دوش ما است، تا جایی که ایشان از ما خواست جای فرزندش باشیم. این مسئول با بیان اینکه امیدواریم فرزندانی خلف و نمایندگانی شایسته برای شما مردم عزیز باشیم، حفظ شأنیت مردم خمام را مهم خواند و تصریح کرد : می‌توان برای تعیین راهبردهای شهر با مشارکت نهادها و شهروندان در جهت شفافیت کارکرد مالی در تمام سطوح تلاش کرده و ساماندهی عناصر و عوامل موجود، بسیج امکانات و منافع، هدایت و کنترل دانش‌بنیان را از اهداف مجموعه‌ شورای اسلامی شهر خمام برشمرد. غیاثی پذیرش انتقاد از طرف این شورا را کارساز خواند و گفت : امیدواریم با وحدتی که ایجاد شده مردم خادمان خود در شورای شهر را حمایت کرده و ما را از انتقادهای سازنده‌‌ی خود محروم نکنند. این مسئول، افزود : ما بر این عقیده هستیم و اعتقاد راسخ و قلبی داریم که همه‌ی شهروندان را از یک منظر نگاه کرده و برای ما فرقی بین آنان نباشد.
وی با اشاره به تشکیل ستاد بحران در مجموعه‌ شهرداری، ادامه داد : اکنون برخی کارهای ستاد به‌صورت موقت و تسکین‌دهنده انجام شده تا سیستم آتلاندیس عملی گردد.
غیاثی به گزارش عملکرد شورای اسلامی شهر خمام پرداخته و اضافه کرد : اجرای مانور اطفای حریق و امداد و نجات برای نخستین‌بار در خمام، بازدید میدانی سرمایه‌گذار و پیگیری‌ها در زمینه سرمایه‌گذاری در خمام از جمله اقدام‌های شورای شهر خمام است.

  • برخی از موارد عنوان شده :
    • لوله گذاری قسمتی از بلوار کشاورز – روبروی روستای خواچکین – 51 متر – 4 میلیون تومان
    • لوله گذاری بن‌بست ایران‌خواه – روستای خواچکین – 130 متر – 12 میلیون تومان
    • لوله گذاری قسمتی از بلوار معلم – روبروی اداره‌ی گاز – 160 متر – 15 میلیون تومان
    • آسفالت کوچه شهید رحیم زاده متحد – 80 میلیون تومان
    • آسفالت خیابان بوعلی – 75 میلیون تومان
    • احداث مجتمع تجاری برای کسب درآمد شهرداری – جنب گرمابه‌ی موسوی – در حال تکمیل
    • لایروبی خمام رود و گورابجیر رود – 35 میلیون تومان
    • رفیوژ ورودی شهر – 55 میلیون تومان
    • رفیوژ خروجی شهر – 53 میلیون تومان
    • شن‌ریزی کوچه‌ها و خیابان‌های سطح شهر – 50 میلیون تومان
    • زیرسازی طرفین قسمتی از خیابان تختی تا راسته‌کنار – 40 میلیون تومان

جلیل غیاثی برخی شایعات در خصوص بسته‌شدن استخر خمام به‌دلیل عدم رعایت نظافت را بی‌اساس خواند و گفت : بهره‌برداری از استخر شنای خمام یکی از عملکردهای مثبت شورای اسلامی شهر خمام به‌شمار می‌رود که البته پس از بازگشایی به دلایلی بسته شد و شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه نظافت آن رعایت نشده و پلمب شده، که صحت ندارد. وی دلیل بسته بودن استخر مذکور را به‌خاطر استفاده از کاشی‌های دور استخر عنوان کرد و گفت : این موضوع در حال پیگیری است.
سخنگوی شورای شهر خمام مذاکره برای استقرار دانشگاه پیام نور برای تبدیل به یک واحد مستقل در خمام و برگزاری جلسات متعدد با متخصصان امر ترافیک و انجام بازدید میدانی در چندین مرحله را از دیگر اقدام‌ها برشمرد. وی خاطرنشان کرد: احداث کمپینگ یا محل استقرار پارکینگی برای گردشگران نیز در دست بررسی است.
این مسئول با اشاره به یکی از مصوبات شورای اسلامی شهر خمام در دوره‌ی قبل، گفت : به رسم ادب دست یکایک شما که در خصوص مسائل مالی و بیت‌المال پاک بودید را می‎فشاریم.
غیاثی با بیان اینکه جلسه‌ای با 3 نماینده‌‌ی مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی برای شهرستان شدن خمام برگزار شده است، گفت : این موضوع مورد تأکید قرار گرفته و نامه‌ای خطاب به رئیس جمهوری و وزارت کشور نوشته شد، که امیدواریم در سال 93 این مهم عملی شده و انتظار دیرینه‌‌ی ما به‌سر آید. وی همچنین برطرف شدن مشکل ورودی و خروجی شهر خمام، تهیه‌ سِت نجات برای آتش‌نشانی و … را از دیگر موارد مطرح شده در جلسه‌ی مذکور ذکر کرد.
سخنگوی شورای شهر خمام، یادآور شد: همانطور که گفته شد، ما خدمات شهرستانی را با بودجه‌‌ی بخشی ارائه می‌دهیم که از مسئولان استان می‌خواهیم توجه بیشتری به خمام داشته باشند. وی دلیل وقفه در تکمیل آسفالت برخی مناطق شهر را بارندگی، آب‌گرفتگی‌، بارش برف و ناپایداری وضعیت آب و هوا عنوان کرد و گفت : هزینه‌ی یک‌متر مربع آسفالت حدود 50 هزار تومان است. غیاثی ادامه داد : اگر بتوانیم در مدت چهار سال 30 درصد کوچه‌ها و خیابان‌های شهر را ترمیم واقعی کنیم و به استاندارد برسانیم کاری بسیار بزرگ انجام داده‌ایم، به همین دلیل همه باید در کنار ما باشند. وی با اشاره به اینکه شورا باید انتقادپذیر باشد، تصریح کرد : مطمئناً انتقادهایی وجود دارد و انتظار می‌رود مشارکت مردم را در تمام سطوح داشته باشیم.

  • در حاشیه‌ی مراسم گزارش عملکرد :
    • این مراسم با حضور بخشدار خمام، فرماندهی سپاه ناحیه مقداد، رئیس پلیس‌راه و رئیس پلیس نیروی انتظامی همراه بود
    • در پایان مراسم از شرکت‌کنندگان در مسابقه‌ی “من اگر شهردار بودم” و “عکس سپید برفی” تقدیر شد
    • علی‌رغم تاکید بر لزوم انتقادپذیری، زمانی برای ارائه‌ی پیشنهادات و انتقادات حاضرین تعیین نشد
    • در قرعه کشی پایان برنامه یکی از اعضای شورای شهر خمام که خود از میزبانان مراسم به‌شمار می‌رفت هدیه را دریافت نمود
    • یکی از اعضای شورای اسلامی شهر خمام به‌دلیلی که علت آن عنوان نشد در جلسه حاضر نشد

موضوع : شورای شهر
http://khna.ir/12691

۳ دیدگاه

  • نیما صابری در مورخ 1392/12/13 - 09:41 می‌نویسد :

    در فارس:
    http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13921213000046

  • ناشناس در مورخ 1392/12/13 - 14:21 می‌نویسد :

    اقای صابری بابت تهیه این خبر از شما ممنونم، واقعا خسته نباشید.

  • سیّد در مورخ 1392/12/14 - 12:06 می‌نویسد :

    آقای [!] که خودش عضو شوراست و یکی از میزبانان این نشست محسوب میشد وقتی اسمش تو قرعه کشی در اومد در کمال تعجّب همگان اومد و جایزه رو گرفت و لبخندی هم زد!!!! [……]
    بازم درود بر مادر “مجتبی حسینی نسب” که وقتی شماره شون توی قرعه کشی خونده شد گفت قرعه شو باطل کنن تا به بقیه برسه.
    آقای مهندس [!]، یاد بگیر….