خمام - افتتاح اولین «صندوق تامین مالی خرد روستایی» استان گیلان در خواچکین
ویژه
با حضور مشاور معاون اول رئیس جمهور ؛

افتتاح اولین «صندوق تامین مالی خرد روستایی» استان گیلان در خواچکین

این صندوق اقتصادی با حضور مشاور معاون اول رئیس جمهور، فرماندار رشت و مدیریت پست بانک گیلان افتتاح شد.

دوشنبه، ۲۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۱ KHNA12104

سیدعباس پورهاشمی در مراسم افتتاح صندوق تامین مالی خرد روستایی خواچکین، خدمات نظام اسلامی در بخش زیرساخت‌ها مانند آب، برق و … به روستاییان را ارزشمند خواند. وی اظهار کرد: باید شرایط و موقعیت روستا را به‌روز کرده، نیازهای اصلی روستاییان مورد مطالعه قرار گرفته و برای هر کدام برنامه‌ای داشته باشیم. مشاور معاون اول رئیس جمهور، تصریح کرد: در دولت تدبیر و امید اقدام‌های زیادی اجرایی می‌شود که ایجاد پایگاه اقتصادی صندوق خرد روستایی یکی از آنها است. وی با بیان اینکه این صندوق باید مردمی باشد، خواستار در اختیار قرار دادن این صندوق به روستاییان شد و گفت : باید مردم را راهنمایی کنیم که این صندوق ویژه‌ی آنها است.
وی همچنین با اشاره به طرح بیمه‌ی حوادث روستایی، یادآور شد: تمام مسائلی که احتمال می‌دادیم در روستا ممکن است اتفاق بیفتد در بیمه دیده شده و روستاییان می‌توانند با هزینه‌ای ناچیز زیرپوشش بیمه‌ی حوادث روستایی قرار گیرند.

فرماندار رشت نیز در مراسم مذکور با بیان اینکه حضور در بخش خمام نخستین بازدید میدانی وی پس از انتصاب به‌سمت فرماندار است، اظهار کرد : همواره دغدغه این بوده که مردم خوب روستا برای ایام خاصی که نیازهای ضروری دارند چگونه آن را برطرف می‌کنند.
سیدعیسی مهدوی نبود اعتبارات لازم در سیستم بانکی را موجب ایجاد مشکلات برای مردم روستا در مواقع ضروری دانست و تصریح کرد : این مسئله موجب شد تا سیستم ساده‌ای تعریف شود. وی ایجاد صندوق تامین مالی خرد روستایی را برای نخستین بار در کشور به صورت پایلوت در گیلان و روستای خواچکین از بخش خمام ذکر کرد. فرماندار رشت، ادامه داد: روستاییان در مواقع بدهکاری و یا ازدواج برای برطرف شدن نیازهای خرد ضروری خود به بانک مراجعه می‌کردند و نا امید باز می‌گشته‌اند.
وی با بیان اینکه نباید نباید روستائیان را به‌عنوان شهروندان درجه‌ی 2 بدانیم، خاطرنشان کرد : روستاییان باید دسترسی آسان به تمام امکاناتی که نظام اسلامی تعریف کرده است را داشته باشند. مهدوی با اشاره به اینکه امیدواریم صندوق‌های سطح استان موثر واقع شود، متذکر شد: تعداد 300 صندوق در سه مرحله در کنار 43 باجه پست بانک در تعاونی‌های دهیاران تشکیل و افتتاح می‌شود.


۲ دیدگاه

  • نیما صابری در مورخ 1392/11/28 - 15:16 می‌نویسد :

    در فارس :
    http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13921128001013

  • جعفر خضرائی در مورخ 1392/12/01 - 08:25 می‌نویسد :

    ضمن تشکر از مدیریت سایت؛بهتر است در مراسمات اینچنینی؛برای پیشگیری از هرگونه تبعات بعدی؛صرفاً از گروههای سرود مدارس دولتی استفاده گردد.