خمام - خمام موش آزمایشگاهی نیست / نزدیک‌بودن به رشت، خمام را از وجود بیمارستان بی‌نیاز نمی‌کند
ویژه
در جلسه با یکی‌از نمایندگان مجلس مطرح‌شد؛

خمام موش آزمایشگاهی نیست / نزدیک‌بودن به رشت، خمام را از وجود بیمارستان بی‌نیاز نمی‌کند

سیدمجتبی حسینی‌نسب صبح شنبه در جریان حضور مهدی فلاح «نماینده مردم رشت‌وخمام در مجلس» در سالن اجتماعات ساختمان شورا، با بیان اینکه در بحث تقسیم منابع در گذشته با حدود ۲۱ هزار نفر جمعیت شهری با یک شهر ۸ هزار نفری در یک‌ردیف قرار می‌گرفته‌ایم، تصریح کرد: با وجود شهرستان‌شدن، در بحث اختصاص بودجه همچنان به خمام نگاه بخشی یا حتی پایین‌تر از آن وجود داشته و شهرستان‌شدن چیزی به این‌منطقه اضافه نکرده است.

یکشنبه، ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۵ KHNA110819

عضو شورای اسلامی شهر خمام با اشاره به جاذبه‌های گردشگری، بومگردی و تاریخی این‌شهرستان، قرارگیری آن در مسیر منتهی به منطقه آزاد، برشمرده‌شدن به‌عنوان یکی‌از جاده‌های پرتردد استان و دارا بودن کارخانه‌ها و واحدهای اقتصادی بزرگ، گفت: این‌شهرستان به لحاظ جمعیت دارای قریب به ۵۵ هزار نفر جمعیت بوده و شخصیت‌های برجسته‌ای را در عرصه کشوری و بین‌المللی معرفی نموده است.
سیدمجتبی حسینی‌نسب صبح شنبه در جریان حضور مهدی فلاح «نماینده مردم رشت‌وخمام در مجلس» در سالن اجتماعات ساختمان شورا، با بیان اینکه در بحث تقسیم منابع در گذشته با حدود ۲۱ هزار نفر جمعیت شهری با یک شهر ۸ هزار نفری در یک‌ردیف قرار می‌گرفته‌ایم، تصریح کرد: با وجود شهرستان‌شدن، در بحث اختصاص بودجه همچنان به خمام نگاه بخشی یا حتی پایین‌تر از آن وجود داشته و شهرستان‌شدن چیزی به این‌منطقه اضافه نکرده است.
وی با تاکید بر آنکه ۱۲۰ درصد از بودجه ۷۰ میلیارد تومانی سال گذشته شهرداری خمام، یعنی ۸۶ میلیارد تومان محقق‌شده که دولت تنها ۲۶ میلیارد تومان از آن‌را کمک نموده، ادامه داد: همه دستگاه‌ها در خمام از شهرداری انتظار داشته، اما وضعیت هزینه‌ها به گونه‌ای است که آسفالت‌نمودن یک کوچه ۱۰۰ متری با عرض ۶ متر حدود ۳۰۰ الی ۴۰۰ میلیون تومان هزینه دربر خواهد داشت.
حسینی‌نسب با بیان اینکه برای شهرستان‌شدن خمام تلاش‌ها و مطالبه‌گری‌های بسیاری صورت‌پذیرفته، اذعان داشت: خمام موش آزمایشگاهی نیست و با توجه به تازه‌تاسیس بودن این‌شهرستان، از استاندار و مدیران‌کل انتظار می‌رود قوی‌ترین آدم‌ها را در تمامی بخش‌ها به خمام بفرستند.
وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت محور خمام به خشکبیجار موسوم به جاده مرگ، عنوان کرد: چندین‌سال است که این‌پروژه کددار شده و هرساله برای آن اعتبار درنظر گرفته می‌شود، اما به‌عنوان یک معضل حل‌نشده باقی‌مانده است. آیا جان مردم برای کسی مهم نیست که پاسخگو باشد؟.
این‌عضو شورا همچنین با بیان اینکه روزانه ۳۰ الی ۳۵ تن زباله جمع‌آوری شده و به سایت دپوی خواچکین منتقل می‌شود، ادامه داد: علاوه‌بر لزوم پیگیری بحث زباله‌سوز، به‌منظور جلوگیری از شکل‌گیری یک سراوان دیگر به یک خودروی حمل زباله ۱۰ تن نیاز داشته تا بتوانیم زباله‌ها را به‌صورت روزانه توسط ۳ خودرو به کودآلی منتقل نموده و به‌منظور جلوگیری از مشکلات زیست‌محیطی و اجتماعی، سایت زباله مذکور تعطیل گردد.
به گفته‌ی حسینی‌نسب، برای خریداری دستگاه بالابر آتش‌نشانی ۵ میلیارد تومان هزینه‌شده تا در بروز حوادث در ساختمان‌های بلندمرتبه مورد استفاده قرار گیرد، اما این‌بالابر به یک خودروی آتش‌نشانی برای انتقال آب نیاز داشته و درحال‌حاضر عملا قابل استفاده نیست.

در ادامه سخنگوی شورای شهر خمام با بیان اینکه متاسفانه ادبیات «مشکل، بحران، ندارم، اعتبار نیست و …» به ادبیات نخ‌نمای جامعه تبدیل‌شده، عنوان کرد: وظیفه شورای شهر برنامه‌ریزی شهری و تامین بودجه بوده، اما آیا با دستان خالی می‌توان بودجه را تامین نمود؟
جلیلی غیاثی با تاکید بر آنکه مشکلات زیاد بوده و نه‌تنها جراحی اقتصادی جوابگو نیست، بلکه باید همه‌ی آستین‌ها را بالا زد، گفت: متاسفانه برخی‌از نمایندگان وظایف اصلی خود را فراموش نموده و به‌فکر انتصابات، انتخابات و گرفتن آرای مردم با هر ترفندی هستند. مگر می‌شود شهرستانی همانند خمام به این‌بهانه که به مرکز استان نزدیک است به بیمارستان نیاز نداشته باشد؟ اگر این رانت نیست، چیست؟
وی، افزود: اگر حال شهر خمام را به یک انسان تشبیه نماییم، مثل حال یک بیمار وخیم بوده و این نگران‌کننده می‌باشد. آیا نزدیک‌بودن خمام به بیمارستان آریا، خمام را از وجود بیمارستان بی‌نیاز می‌کند؟ چه کسی بهتر از مردم این‌شهر می‌توانند این‌نیاز را تشخیص دهند؟.
این‌عضو شورا با بیان اینکه وعده‌های عوام‌فریبانه و بی‌اساس زیادی شنیده‌ایم، تصریح کرد: در زمان انتخابات یکی‌از نمایندگان رشت‌وخمام در همین‌سالن اعلام نمود که از وزیر درخصوص کمربندی خمام دستور گرفته و کار آن تمام شده است؛ چرا باید به مردم وعده سرخرمن داده شود؟ اینگونه نمی‌شود!.
غیاثی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود از تصمیم برای حضور پرسنل واحدهای فنی، عمران، معاونت، خدمات و … در جلسه گلایه نموده و خاطرنشان ساخت: پرسنل مذکور چندین‌ساعت است که برای رسیدگی به امور شهروندان در شهرداری حضور نداشته و انتشار تصاویر جلسه در رسانه‌ها این‌انتقاد را از مدیریت شهری مطرح خواهد ساخت.
نماینده مردم رشت‌وخمام در مجلس با تاکید بر لزوم اولویت‌بندی مشکلات این‌شهرستان و صرف انرژی همه‌جانبه برای اولویت نخست، بیان داشت: اگر اولویت خاصی مشخص نشود، هیچ‌کدام از مشکلات حل نخواهند شد.
مهدی فلاح با بیان اینکه خمام باید به یک شهرستان نمونه تبدیل شود، افزود: باید از همه ظرفیت‌ها، فرصت‌ها و جاذبه‌های این‌شهرستان به درستی استفاده گردد.
به گفته‌ وی، درخصوص اولویت‌ها باید به‌صورت پله‌به‌پله گام برداشته و اولویت اصلی را به‌همراهی یکدیگر پیگیری نماییم.

 

 

موضوع : شهرداری، شورای شهر، گزارش تصویری، نمایندگان
تصویر : جواد منادی
http://khna.ir/110819

دیدگاه شما چیست ؟!