خمام - کلاهبرداری ۱۰۰ میلیون تومانی از حساب یک شهروند نافرجام ماند
دادستان خمام خبر داد:

کلاهبرداری ۱۰۰ میلیون تومانی از حساب یک شهروند نافرجام ماند

دادستان عمومی‌وانقلاب شهرستان خمام از کشف یک‌مورد کلاهبرداری رایانه‌ای و اقدام به‌موقع پرسنل بانک ملی برای مسدودسازی حساب خبر داد.

چهارشنبه، ۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۳ KHNA109945

دادستان عمومی‌وانقلاب شهرستان خمام از کشف یک‌مورد کلاهبرداری رایانه‌ای و اقدام به‌موقع پرسنل بانک ملی برای مسدودسازی حساب خبر داد.
حامد اصیلی در گفتگو با خمام‌نیوز با اشاره به برداشت ۱۰۰ میلیون تومان از حساب یکی‌از شهروندان به‌دلیل نصب اپلیکیشن بانک از طریق منابع غیررسمی، عنوان کرد: فرد یا افراد سودجو با اضافه‌کردن بدافزار به برنامه بانکی و قراردادن آن در اینترنت، فرایندی را ایجاد نموده بودند تا احتمالاً به پیامک‌های فرد مالباخته دسترسی یافته و با خواندن رمزبانکی، نسبت به کلاهبرداری اقدام کنند.
وی با بیان اینکه مالباخته ظهر روز گذشته پس‌از مشاهده پیامک برداشت از حساب بلافاصله به بانک ملی خمام مراجعه نموده و پرسنل متوجه انتقال وجه مذکور به چندین حساب مختلف به‌منظور اختفای رد شدند، افزود: پرسنل بانک با اخذ دستور قضایی، وجه برداشت‌شده را در یکی‌از حساب‌های مقصد که متعلق به فردی در استان دیگر بود، مسدود نمودند.
این‌مقام قضایی با تاکید بر آنکه پیگیری پرونده و شناسایی کلاهبردار یا کلاهبرداران به پلیس فتا محول گردیده، اذعان داشت: این‌افراد از روش‌های مختلفی همچون کپی‌کردن کارت یا اسکیمر، اجاره کارت، ساخت صفحه جعلی پرداخت بانکی، طرح‌های پانزی، اپ‌های نامعتبر یا مود شده، تماس تلفنی درخصوص برنده‌شدن جایزه، ارسال پیامک‌های جعلی یارانه و مواردی از این‌قبیل، مردم را در دام خود می‌اندازند، که لازم‌است شهروندان به این‌موارد توجه لازم را داشته و درصورت مواجه با موارد مشابه، بلافاصله کارت بانکی خود را از طریق مراجعه به دستگاه خودپرداز، اینترنت بانک یا تلفن‌بانک مسدود نمایند.

به گزارش خمام‌نیوز، میرهادی هاشمی «رییس صندوق» و ساسان دلدوست «همکار شعبه» با نظارت حامد عسکری «معاونت ریالی شعبه بانک ملی خمام» نسبت به پیگیری موضوع با اخذ دستور دادستانی و جلوگیری از متضرر شدن شهروند خمامی اقدام نموده بودند.


موضوع : بانک‌ها، دادستانی
http://khna.ir/109945

دیدگاه شما چیست ؟!