خمام - لزوم ذخیره‌سازی مایحتاج مصرفی / لغو مرخصی و آماده‌باش دستگاه‌های اجرایی
ویژه
بخشدار خمام تاکید کرد :

لزوم ذخیره‌سازی مایحتاج مصرفی / لغو مرخصی و آماده‌باش دستگاه‌های اجرایی

اطلاعات جوی و هواشناسی نشان از بارش برف در اقصی‌نقاط استان گیلان دارد.

پنج شنبه، ۱۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۳:۱۱ KHNA10970

بخشدار خمام در جلسه‌ی ستاد مدیریت بحران بخش خمام که امروز در سالن کنفرانس بخشداری برگزار شد، با بیان اینکه مدیریت بحران فرایند تصمیم و اقدام سریع، انعطاف‌پذیری همه جانبه‌نگر به منظور پیش‌بینی برای کسب آمادگی، پیش‌بینی قبل از وقوع آن، مقابله با بحران و ترمیم اثرات بحران بر محیط و نقش آفرینان است، عنوان کرد : در مدیریت بحران جلوگیری از وقوع آن، کسب آمادگی برای حفاظت بهتر در مقابل تاثیر آن و پاسخ موثر دادن به بحران واقعی و تهیه‌ی طرح‌ها و منابع برای ترمیم و بازسازی است.
استقامتی مدیریت بحران را شامل مراحل قبل، حین و بعد از آن دانسته، تصریح کرد : در مدیریت حین بحران جلوگیری از اوج‌گیری و کنترل آن بسیار هائز اهمیت بوده و می‌بایست پس از بحران عادی‌سازی، ترمیم و بازسازی مدنظر قرار گیرد.
نماینده‌ی عالی دولت در خمام با بیان اینکه می‌بایست در اتاق فکر مدیریت حوادث این بخش بتوانیم از بروز حداکثری حوادث جلوگیری کرده یا تمهیدات لازم را بیاندیشیم، خاطرنشان کرد : اطلاعات جوی و هواشناسی نشان از بارش برف در اقصی‌نقاط استان گیلان را دارد، که ضمن استفاده از تجربه‌ی سال 83 و 86 می‌بایست از ظرفیت‌ها حداکثر بهره را برده و ضمن اطلاع‌رسانی و آگاهی‌دادن به مردم در کاهش احتمال بروز خطرات ناشی از حوادث نقش‌آفرین باشیم.

حسین ذاکر استقامتی با بیان اینکه اگر راه‌های مواصلاتی بسته شود با مشکل مواجه خواهیم بود، بر لزوم اطلاع‌رسانی به مردم و مدیریت پیش‌از بحران تاکید نموده و ذخیره‌سازی مایحتاج موردنیاز، پیش‌بینی برای ذخیره‌سازی آرد و نفت، اطلاع‌رسانی در خصوص تعطیلی مدارس قبل از خارج دانش‌آموزان از منزل و برف‌روبی سقف منازل و مدارس را یک ضرورت دانسته، افزود : 17 نانوایی این بخش دوگانه‌سوز هستند که بر ضرورت حضور اکیپ تعزیرات برای نظارت بر کم‌فروشی و گران‌فروشی مایحتاج مصرفی در مواجهه با بحران احتمالی دلالت دارد.
بخشدار خمام خواستار آمادگی مراکز خدمات درمانی و بهداشتی، خصوصاً مراکز دهستانی برای خدمات‌رسانی شده و دستگاه‌های آب، برق، گاز و مخابرات را موظف به آماده‌باش و تعیین اکیپ لازم با تفکیک کاری نمود.
وی همچنین بر لزوم آماده‌باش دستگاه‌های خدمات‌رسان و ماشین‌آلات تاکید نموده، تصریح کرد : بانک‌ها، مراکز بهداشتی و ادارات خدمات‌رسان نسبت به تجهیز موتور برق آمادگی داشته باشند.

  • شماره‌های ضروری :
    • امداد گاز : ۱۹۴
    • خرابی تلفن : ۱۱۷
    • اورژانس : ۱۱۵
    • آب : ۴۲۲۲۹۲۷
    • خدمات شهری : ۴۲۲۳۲۱۱
    • آتش‌نشانی : ۱۲۵
    • برق : ۴۲۲۲۵۱۱
    • پلیس : ۱۱۰ 

موضوع : بخشداری، ستاد بحران
http://khna.ir/10970

۱ دیدگاه