خمام - نخبگان خمام تجلیل می‌گردند / کمیته‌های دانشجویی و فناوری اطلاعات احیاء می‌شود
ویژه
بخشدار خمام خبر داد :

نخبگان خمام تجلیل می‌گردند / کمیته‌های دانشجویی و فناوری اطلاعات احیاء می‌شود

کمیته‌های دانشجویی، کودک و نوجوان، فرهنگی و هنری، کارگری و فناوری اطلاعات برای اولین‌بار دایر می‌گردند.

چهارشنبه، ۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۳:۱۱ KHNA10887

بخشدار خمام در جلسه‌ی ستاد دهه‌ی مبارک فجر با اشاره به سوره‌ی فجر و سیاق آن با ایام دهه‌ی فجر، عنوان کرد : اگر مراجعه‌ای به معنی تحت‌لفظی فجر و قسم‌هایی که خداوند در ابتدای این سوره قید می‌فرماید داشته باشیم، به فجر قسم می‌خورد و در این بین به لیل هم قسم می‌خورد، اما نه به هر لیلی، بلکه لیلی که حرکت می‌کند و به فجر می‌رسد و آن صبح بیداری است، آنجا که ظلمت همه‌جا را چون شب تاریک فرا گرفته، این تاریکی نمی‌پاید و به حقیقت اصلی می‌رسد، یعنی به صبح امید و آگاهی می‌رسد، و فجر زمانی اتفاق می‌افتد که ظلمت و تاریکی همه‌جا را فراگرفته باشد ؛ همچنین در آیات بعدی اشاره می‌شود به قوم فرعون، ثمود و عاد که چه چیزهایی داشته‌اند، اما حکومتشان پابرجا نمانده، و وعده‌ی خداست که حق می‌ماند و پایدار است و باطل و ناپایدار رفتنی خواهد بود.
حسین ذاکر استقامتی با بیان اینکه اگر نگاهی به جامعه‌ی ما در زمان ستمشاهی بیندازیم، جهل، ظلمت و شهوت جامعه را احاطه کرده بود، تصریح کرد : تنها کسی می‌تواند فجر آفرین باشد که صاحب نفس مطمئنه باشد، آنگاه که هر کاری کند برای خداست، و امام خمینی (ره) با خود ایمان به خدا، ایمان به هدف و ایمان به مردم همراه داشته و با این آمَنَ انقلاب ما بر اساس عزت و باورهای دینی و برگرفته از عزت قیام امام حسین (ع) پایه‌گذاری می‌شود.

* شکل‌گیری انقلاب اسلامی بر مبنای رهبری و بر پایه‌ی ولایت فقیه بوده است
بخشدار خمام شکل‌گیری انقلاب اسلامی را بر مبنای رهبری و بر پایه‌ی ولایت فقیه عنوان نموده، گفت : این انقلاب اسلامی باعث شکوفایی فرهنگ و تولد مجدد اسلام ناب محمدی شده و در انقلاب اسلامی خودباوری دیده می‌شود که در طول انقلاب همین خودباوری منجر به نهضت علمی و امید به آینده می‌شود.

* جایگاه برتر ایران اسلامی در دنیا از برکات انقلاب اسلامی می‌باشد
به‌گفته‌ی نماینده‌ی عالی دولت در خمام، جوانان ما در سراسر میهن اسلامی عزیزمان نهال علم و عمل را در آمیخته و نقش‌آفرین علمی می‌شوند، فناوری بیوتکنولوژی، نانوتکنولوژی و به‌ویژه فناوری هسته‌ای از این قبیل دستاوردها هستند و تا آنجا پیش می‌رویم که می‌توانیم در برخی از رشته‌های نوین در خاورمیانه و حتی دنیا در جایگاه برتر قرار گرفته که خود از برکات انقلاب اسلامی است.
این مسئول با اشاره به شکل گیری گفتمان دینی و توزیع عادلانه و متوازنی عدالت در انقلاب اسلامی، یادآور شد : این یکی از آرمان‌های انقلاب اسلامی است و دستگاه‌های اجرایی ما اگر بخواهند خدمات خود را قبل و بعد از انقلاب قیاس نمایند، می‌بینیم که هر آنچه که نیاز است از جمله مباحث زیرساختی (آب، برق، راه، گاز، تلفن و …) به روستاهای دور افتاده رسیده است.
به گفته‌ی وی، در انقلاب، در برابر ظلم یک گفتمان باقی می‌ماند و آن گفتمان ایمان، جهاد و شهادت است.

* ایران پرچم‌دار بیداری اسلامی در خاورمیانه است
استقامتی با بیان اینکه در 8 سال دفاع مقدس شهدای ما ایثارگونه در خدمت جامعه بوده و برای تثبیت نظام از جان خود گذشتند، تصریح کرد : انقلاب اسلامی پیش رفت تا در دهه‌ی سوم خود منجر به بیداری اسلامی در خاورمیانه شد و بسیاری از کشورهای اسلامی که در خاورمیانه هستند به تاثیر از انقلاب اسلامی در آنها بیداری اسلامی شکل پیدا نموده و پرچم‌دار این بیداری اسلامی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که بر اساس اصل استقلال و آزادی به‌پیش می‌رود.

* از نخبگان فرهنگی، علمی، ورزشی و بسیجی بخش خمام تجلیل خواهد شد
بخشدار خمام با اشاره به روز 14 بهمن‌ماه، روز فناوری فضایی به لزوم تجلیل از نخبگان بخش خمام اشاره نمود. وی با بیان اینکه از نخبگان فرهنگی، علمی، ورزشی و بسیجی بخش خمام برای اولین‌بار در این بخش طی مراسمی تجلیل به‌عمل خواهد آمد، از دستگاه‌های ورزش و جوانان، دانشگاه و شهرداری این‌شهر خواست که در جهت شناسایی تخبگان و تجلیل از آنان مشارکت داشته و پیگیری این مراسم را به کمیته‌ی دانشجویی واگذار نمود.

* دستگاه‌های اجرایی از حداکثر امکانات موجود استفاده نمایند
حسین ذاکر استقامتی هدف از ستاد دهه‌ی فجر امسال را پرشورتر برگزار شدن این دهه قلمداد نموده، خاطرنشان کرد : باید پرشورتر از سال‌های قبل به استقبال این دهه رفته و دستگاه‌ها برنامه و ابتکاراتی داشته باشند که در سال‌های قبل نداشته‌اند و آمارهای قیاسی، توصیفی و شاخص‌های خود را به جهت تدوین در کتابچه‌ی ویژه‌ی دهه‌ی فجر ستاد بخش خمام در سال 92 ارائه نمایند.
وی خواستار بهره‌گیری از تمامی امکانات موجود دستگاه‌ها برای برگزاری مراسم این دهه شد و افزود : هدف پرشکوه‌تر برگزار نمودن مراسم دهه‌ی فجر است که نیاز به تلاش بیشتر وجود دارد.
این مسئول همچنین خواستار ارائه‌ی خدمات موثر به مردم شریق بخش خمام شد و ارائه‌ی تسهیلات ویژه نظیر تقسیط قبوض و در اختیار قرار دادن کنتور را به دستگاه‌های خدماتی نظیر آب، برق، مخابرات و گاز پیشنهاد نمود.

* کمیته‌های دانشجویی، کودک و نوجوان و فناوری اطلاعات احیاء می‌شوند
بخشدار خمام به احیاء و تشکیل کمیته‌های 12 گانه با موضوعاتی همچون کمیته‌ی دانشجویی، کارگری، بسیج، کودک و نوجوان، ورزش و جوانان، مشارکت‌های مردمی، اصناف و بازاریان، روستایی و عشایری، فناوری اطلاعات، فضاسازی و تزئینات شهری، فرهنگی و هنری و دانش‌آموزی اشاره نموده، گفت : کمیته‌هایی همچون کمیته‌ی دانشجویی، کودک و نوجوان، فرهنگی و هنری، کارگری و فناوری اطلاعات برای اولین‌بار در بخش خمام دایر می‌گردند که هریک برنامه‌های خاص خود را در این دهه به خود اختصاص خواهند داد.

* رسیدگی بهتر به خواست ارباب رجوع در الویت قرار گیرد
استقامتی با اشاره به دستور استاندار گیلان مبنی بر خدمتگذاری بهتر به مردم از مدیران دستگاه‌های اجرایی بخش خمام خواست تا از برگزاری جلسات و بازدیدهای میدانی در صبح‌ها خودداری نموده و به منظور رسیدگی بهتر به خواست و تکریم ارباب رجوع آن‌را پس از ساعات اداری برگزار نمایند.

* پیاده‌روی مسئولین شهری در روز هوای پاک صورت می‌پذیرد
وی همچنین روز 12 بهمن را از 2 باب روز هوای پاک تلقی نموده، که یکی رویداد تقویم و دیگری ورود حضرت امام (ره) به ایران است که باید شهر، مساجد و مزارشهدا پاکیزه و عطرافشانی شده و تردد خودروها کاهش یابد.
این مسئول پیاده‌روی مسئولین شهری را برای حضور در مدارس به جهت برگزاری جشن زنگ انقلاب و همچنین برگزاری مسابقه‌ی دوچرخه سواری را پیشنهاد نمود.

گفتنی است در این جلسه به برگزاری مسابقات ورزشی، رژه‌ی موتوری و خودرویی، دیدار با خانواده‌ی معظم شهدا، برگزاری یادواره‌ی شهدا و غبارروبی از مزار آنان، نورافشانی و سردادن شعار الله اکبر، راهپیمایی، افتتاح چندین پروژه و احداث مسکن روستایی اشاره شد.


موضوع : بخشداری، دهه‌ی فجر
http://khna.ir/10887

۴ دیدگاه

  • نیما صابری در مورخ 1392/11/10 - 00:03 می‌نویسد :

    در فارس :
    http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13921109001546

  • سوال در مورخ 1392/11/14 - 17:55 می‌نویسد :

    آیا وعده ی بخشدار مبنی بر برگزاری مراسم تقدیر از نخبگان محقق شد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    مسولین سایت خمام لطفا پایخگو باشید

  • رضا در مورخ 1392/11/14 - 22:15 می‌نویسد :

    در شرایطی که برنامه‌های دهه‌ی فجر استان تااطلاع ثانوی برگزار نمیشوند، میبایست پرانتزی باز میکردند و خارج از برنامه و در شرایط بحرانی به خاطر بارش شدید برف به مراسم تقدیر از نخبگان پرداخته میشد و یا به تلاش شبانه روزی برای رسیدگی به وضعیت بخش خمام در این وضعیت ؟؟؟؟
    اگر کلاهی داری قاضی کنید 

  • یاسر در مورخ 1392/11/14 - 23:13 می‌نویسد :

    ترول زدگی داشتند ایشون
    آسیاب به نوبت