خمام - تکلیف زمین‌های شهرک صنعتی جدید منطقه‌آزاد مشخص نیست / اجازه جداسازی قسمتی‌از خاک خمام را نمی‌دهیم
ویژه
نماینده مردم رشت‌وخمام در مجلس:

تکلیف زمین‌های شهرک صنعتی جدید منطقه‌آزاد مشخص نیست / اجازه جداسازی قسمتی‌از خاک خمام را نمی‌دهیم

محمدرضا احمدی با بیان اینکه هیچ‌کس نمی‌تواند ادعای جداکردن قسمتی‌از خاک خمام را مطرح نماید، افزود: اگر قرار باشد وضعیت بعضی‌از مناطق بلاتکلیف روشن شود، باید این‌الحاق به شهرستان تازه‌تاسیس خمام باشد تا توسعه بیشتری یابد.

شنبه، ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۰:۰۵ KHNA105975

نماینده مردم رشت‌وخمام در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خمام به شهرستان تبدیل‌شده و وجب‌به‌وجب حوزه استحفاظی آن متعلق به همین‌شهرستان است، عنوان کرد: هیچ‌کس نمی‌تواند ادعای جداکردن قسمتی‌از خاک آن‌را مطرح نماید؛ زیرا محکم پای دفاع از آن خواهیم ایستاد.
محمدرضا احمدی ظهر جمعه در گفتگو با خمام‌نیوز، تصریح کرد: هنوز تکلیف زمین‌های محل احداث شهرک صنعتی جدید منطقه‌آزاد مشخص‌نشده و به مردم این‌شهرستان و جوانان این‌خطه اطمینان‌خاطر می‌دهیم تا با وجود قرارگیری بخشی‌از زمین در انزلی و بخش دیگری در خمام و تعلق امتیاز شهرک جدید به منطقه‌آزاد، این‌شهرک با نام «خمام» خواهد بود؛ چرا که مردم خمام باید به‌طور مستقیم از مواهب شهرک مذکور برخوردار شوند.

به گفته‌ی وی، هفته گذشته با دبیر شورای عالی مناطق‌آزاد گفتگو داشته و ایشان نیز نگاه مشابهی داشته‌اند؛ زیرا هرگونه توسعه باید در داخل منطقه‌آزاد صورت بپذیرد و قرار نیست محدوده منطقه‌آزاد گسترش یافته و زمین شهرستان‌های دیگر به آن الحاق گردد.
احمدی همچنین با رد هرگونه احتمال واگذاری تعدادی روستا از بخش مرکزی خمام به منطقه‌آزاد، این‌موارد را ایجاد جو روانی منفی و شایعه برشمرده و اذعان داشت: نه‌تنها هیچ منطقه‌ای از خمام جدا نخواهد شد، بلکه اگر قرار باشد وضعیت بعضی‌از مناطق بلاتکلیف روشن شود، باید این‌الحاق به شهرستان تازه‌تاسیس خمام باشد تا توسعه بیشتری یابد.
این‌نماینده مجلس، تاکید کرد: اجازه جداسازی هیچ قطعه‌ای از بخش‌های مرکزی و چوکام را نخواهیم داد.

محمدرضا احمدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت نامطلوب سایت پسماند زباله خواچکین، ادامه داد: برای پیگیری مشکلات مردم شب‌وروز نشناخته و اگر از سایت مذکور بازدید نموده‌ام، به درخواست مردم بوده است.
نماینده مردم رشت‌وخمام در مجلس با بیان اینکه همه مسوولان باید برای آنکه شاهد سراوان دیگری نباشیم پای کار بیایند، گفت: ورود شیرابه به مزارع کشاورزی،‌ زنگ خطری برای شکل‌گیری یک‌معضل و انواع بیماری احتمالی برای اهالی منطقه خواهد بود.
وی با تاکید بر آنکه وظیفه دارم صدای مردم بوده و در رابطه با مطالبه‌گری آنان پیگیری نمایم، خاطرنشان ساخت: با حواشی کاری نداشته و این‌مساله را در مجلس نیز مطرح خواهم کرد؛ زیرا موظفم مسوولیت خود را در مدت‌زمان باقی‌مانده انجام دهم.


موضوع : مجلس، محیط زیست، منطقه آزاد انزلی
http://khna.ir/105975

دیدگاه شما چیست ؟!