خمام - رفع تصرف اراضی ملی پناهگاه حیات‌وحش چوکام
در محدوده روستای فرشکی؛

رفع تصرف اراضی ملی پناهگاه حیات‌وحش چوکام

رییس اداره حفاظت محیط‌زیست رشت از آزادسازی ۳۰ هزار مترمربع از اراضی ملی تصرف‌شده در پناهگاه حیات وحش چوکام در محدوده روستای فرشکی خبر داد.

چهارشنبه، ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۲ KHNA103989

رییس اداره حفاظت محیط‌زیست رشت از آزادسازی ۳۰ هزار مترمربع از اراضی ملی تصرف‌شده در پناهگاه حیات وحش چوکام در محدوده روستای فرشکی خبر داد.
محمدتقی تقی‌زاده با بیان اینکه فردی به‌صورت غیرمجاز این‌اراضی را تصرف نموده و تغییر کاربری داده بود، تصریح کرد: فرد مذکور در اراضی تصرف‌شده بنایی بتنی به مساحت ۸۰ مترمربع و یک استخر پرورش ماهی احداث نموده بود.
وی با اشاره بر اینکه اراضی ملی با تغییر کاربری زیر کشت برنج رفته بود، که پس‌از سیر مراحل قانونی رفع تصرف شد، ادامه داد: با حکم قضایی و به استناد ماده ۶۹۰ قانون مجازات اسلامی و مواد ۱ و ۴ قانون حفظ و احیاء تالاب‌های کشور، کلیه آثار تصرف‌شده، جمع‌آوری و زمین موردنظر با پیگیری‌های حقوقی اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان و شهرستان رشت آزادسازی شد.
تقی‌زاده، افزود: گشت‌زنی نیرو‌های یگان شهرستان برای حفاظت از اراضی ملی به‌صورت مستمر ادامه دارد.

به گزارش خمام‌نیوز، پناهگاه حیات‌وحش چوکام با مساحت ۳۴۶ هکتار در شرق تالاب انزلی قرار داشته و به‌علت اهمیت زیستگاهی پرندگان مهاجر آبزی از سال ۱۳۸۱ به‌مدت ۵ سال منطقه شکار ممنوع، و سپس با افزایش مساحت تبدیل به پناهگاه حیات وحش گردیده است.


موضوع : محیط زیست
منبع : باشگاه خبرنگاران
http://khna.ir/103989

دیدگاه شما چیست ؟!