خمام - اکباتان برای حضور در جام‌گیل با حواشی دست‌وپنجه نرم می‌کند
ویژه
یادداشت مدیرمسوول /

اکباتان برای حضور در جام‌گیل با حواشی دست‌وپنجه نرم می‌کند

قرعه‌کشی بیست‌ودومین دوره از رقابت‌های لیگ برتر فوتبال گیلان روز گذشته برگزار شد و تنها نماینده خمام در جام‌گیل درحالی باید برای اولین‌دیدار خود به مصاف تیم ساحل آستانه برود، که درحال دست‌وپنجه نرم‌کردن با حواشی داخلی‌است.

دوشنبه، ۲۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۶ KHNA101998

قرعه‌کشی بیست‌ودومین دوره از رقابت‌های لیگ برتر فوتبال گیلان روز گذشته برگزار شد و تنها نماینده خمام در جام‌گیل درحالی باید برای اولین‌دیدار خود به مصاف تیم ساحل آستانه برود، که درحال دست‌وپنجه نرم‌کردن با حواشی داخلی‌است.
آنگونه که از ظاهر امر پیداست، به‌واسطه پررنگ‌تر شدن حواشی، شاخ‌وشانه‌ کشیدن‌های مجازی، استعفاهای سریالی و رساتر شدن زمزمه‌های فروش امتیاز اکباتان، قرار است شیرینی صعود این‌تیم به لیگ برتر به تلخی زودهنگام نزدیک شده و اختلافات مدیریتی حضور در مسابقات را در هاله ابهام قرار دهد.

اکباتان پس‌از دو دهه و شاید بیشتر در شهریورماه امسال توانست به بالاترین سطح از فوتبال گیلان راه یابد و شور و شعف فراوانی‌را بین شهروندان خمامی و هواداران خود ایجاد نماید. البته این‌صعود می‌توانست سال گذشته نیز تحقق یابد، اما اختلافات و حواشی -همیشه‌حکمفرما- در فوتبال این‌شهرستان مانع بود، تاجایی‌که گاهاً این‌تیم در روزهایی با شش‌نفر یا نفرات کمتر تمرین می‌کرد.

البته اکباتان در دوسال اخیر در بسیاری‌از مواقع با ضعف بازیکن مواجه بود و حریفان همواره از این‌نقطه ضعف استفاده کرده و توانستند این‌تیم را شکست داده یا بازی را به تساوی بکشانند؛ بنابراین بیراه نیست بگوییم «امسال اگر حریفان اکباتان در روزهای بد این‌تیم می‌توانستند موفق ظاهر شده و به پیروزی دست‌یابند، این‌تیم صعود نمی‌کرد».

شهرستان خمام همیشه از بازیکنان با استعدادی برخوردار بوده که همواره در خارج‌از خمام و برای تیم‌های غیرخمامی توپ‌زده‌اند. شاید اگر این‌اختلافات نبود، قطعاً تیم خمام حرف‌های زیادی در استان گیلان یا شاید در سطح کشور برای گفتن داشت.
شهرستانی‌که ستاره‌های درخشانی همچون رسول میرطرقی، سیامک عاشوری، محسن فروزان، علی عشوری‌زاد، سیدهادی موسوی، هادی سهرابی، آرمین رحیم‌زاده‌متحد، احسان عبدی، حسام یعقوبی، حافظ یعقوبی، محمد دادرسی، سیدعماد مودب‌پور و … را به فوتبال کشور معرفی کرده، اما مسائلی باعث‌شده که برخی‌از همین‌بازیکنان هرگز حاضر نشوند برای پیشرفت فوتبال خمام قدمی برداشته یا حالا همین‌افراد پای‌کار نیز عطایش را به لقایش ببخشند و کنار بکشند.

از سوی دیگر، پیام‌ها و ویدیوهای انتشاریافته از سوی مدیرعامل و مالک در صفحات شخصی یا صفحه رسمی باشگاه، نکته‌ای منفی‌است که این‌روزها باعث برهم‌خوردن آرامش و ازبین‌رفتن تمرکز اکباتان و نگرانی هواداران شده است.
درحال‌حاضر همدلی مالک، مدیرعامل، مربیان، کادرفنی و بازیکنان و کنار گذاشتن اختلافات غیرفوتبالی تنها مساله دارای اهمیت و راه‌حل اساسی برای برون‌رفت از مشکل است، هرچند اگر این‌اختلافات امروز حل گردد بازهم اکباتان متضرر شده، چراکه همه تیم‌ها با ورود به بازار نقل‌وانتقالات تلاش دارند تا نقاط ضعفشان را پوشش دهند، اما این‌تیم حتی از تمرینات عقب‌مانده و به‌خاطر وضعیت نامشخص خود برای جذب و تمدید بازیکن ناموفق بوده است.

البته از مسوولان شهرستان، پیشکسوتان و هیات فوتبال خمام انتظار می‌رود به وضعیت این‌تیم توجه نموده و با میانجیگری و گوش‌دادن به صحبت‌های بازیکنان و مربیان، برای رفع مشکلات تنها نماینده خمام در لیگ برتر گیلان قدمی مثبت بردارند. اگر اکباتان موفق به عبور از حواشی اخیر نباشد، تنها بازنده اصلی نه‌فقط بازیکنان این‌تیم،‌ بلکه فوتبال این‌‎شهرستان و هوادارانش خواهند بود که پس‌از سال‌ها انتظار ممکن‌است تجربه این‌صعود ماندگاری زیادی برایشان نداشته باشد.


موضوع : فوتبال، یادداشت
نویسنده : جواد منادی
http://khna.ir/101998

دیدگاه شما چیست ؟!

بازنشر یادداشت‌ها و انتشار جوابیه‌های دریافتی به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.