خمام - نباید خمام به یک سراوان دیگر تبدیل شود / ناوگان آتش‌نشانی فرسوده است
در جلسه شورا با نمایندگان مطرح شد؛

نباید خمام به یک سراوان دیگر تبدیل شود / ناوگان آتش‌نشانی فرسوده است

هادی واحدی پیش‌ازظهر امروز در جلسه با ۳ نماینده مجلس که با حضور همه اعضا و فرماندار، امام جمعه و شهردار در ساختمان جدید شورای شهر برگزار شد، تصریح کرد: دپو و سوزاندن زباله راهکار نامطلوبی بوده و مشکلات آن در آینده نه‌چندان دور دامن‌گیر خمام و مردم آن می‌گردد.

پنج شنبه، ۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۶ KHNA101548

رییس شورای اسلامی شهر خمام با بیان اینکه تعطیلی سایت زباله سراوان منجر به ایجاد سایت‌های مشابه در شهرستان‌های دیگر از جمله خمام می‌شود، عنوان کرد: این‌موضوع به‌عنوان یک چالش، مشکلات متعددی را برای شهروندان ایجاد خواهد کرد.
هادی واحدی پیش‌ازظهر امروز در جلسه با ۳ نماینده مجلس که با حضور همه اعضا و فرماندار، امام جمعه و شهردار در ساختمان جدید شورای شهر برگزار شد، تصریح کرد: دپو و سوزاندن زباله راهکار نامطلوبی بوده و مشکلات آن در آینده نه‌چندان دور دامن‌گیر خمام و مردم آن می‌گردد.
به گفته‌ی وی، سهم خمام از اعتبارات ویژه‌ای که برای موضوع پسماند درنظر گرفته‌شده ۳۰۰ میلیون تومان است، که کمتر از ۱ درصد از آن پرداخت می‌شود و این‌مبلغ نمی‌تواند مشکل پسماند را مرتفع سازد.
این‌عضو شورا همچنین خواستار نگاه ویژه نمایندگان به شهر خمام برای تامین اعتبارات موردنیاز همانند تهیه قیر، در راستای آسفالت معابر و کوچه‌ها شد.

در ادامه سخنگوی شورای اسلامی شهر خمام با بیان اینکه تمامی جلسات این‌شورا در حدود یکسال اخیر درخصوص «مشکلات» بوده و متاسفانه مجموعه دستگاه‌های اجرایی و نمایندگان رشت‌وخمام در مجلس نتوانسته‌اند انتظارات این‌شهر را برآورده کنند، اذعان داشت: به‌عنوان مثال اگرچه نامه‌نگاری‌هایی متعاقب نامه ما از سوی نمایندگان برای تامین تجهیزات و ادوات آتش‌نشانی به سازمان شهرداری‌ها صورت‌گرفته، اما نتیجه‌ای نداشته و مشکلی از دوش شهر برداشته نشده است.
جلیل غیاثی، ادامه داد: از عمر جدیدترین ماشین واحد آتش‌نشانی خمام ۲۰ سال سپری شده، که درخواست خود را حتی در سفر وزیر کشور به خمام مطرح نموده‌ایم.
وی با اشاره به توصیف استاندار گیلان برای خمام که باید همانند نگینی بدرخشد، یادآور شد: درخشیدن همانند نگین مستلزم تلاش و اراده است، اما درحال‌حاضر این‌بیم می‌رود که خمام به سراوان دیگری تبدیل شود.
این‌عضو شورا، ادامه داد: زباله‌ها به‌دنبال دستور استاندار برای جمع‌آوری سطل‌های زباله از سطح روستاها در محل دپوی زباله شهرداری خمام تخلیه می‌شوند، که زندگی برای اهالی آن‌محدوده را سخت و طاقت‌فرسا نموده است.
غیاثی با بیان اینکه باید الفاظ با عزم بیشتر به افعال تبدیل شوند، یادآور شد: اعتبارات عمرانی شهرداری خمام پس‌از شهرستان‌شدن در سال گذشته ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بوده، که تنها ۸۰۰ میلیون تومان از آن تخصیص یافته؛ یا در سال جاری وضعیت به‌گونه نامطلوب‌تری است.

علاوه‌براین، شهردار خمام با بیان اینکه زیرساخت یا ناوگان آتش‌نشانی خمام حتی به اندازه یک ایستگاه آتش‌نشانی در شهر رشت نیست، خاطرنشان کرد : بیش‌از ۹۵ درصد از ناوگان آتش‌نشانی خمام در ماموریت‌های روستایی فرسوده شده یا از بین رفته است.
ابوالحسن سیمایی بر لزوم راه‌اندازی زباله‌سوز در منطقه آزاد به‌عنوان یک راهکار برای برون‌رفت از معضل پسماند تاکید کرد.


موضوع : شهرداری، شورای شهر، گزارش تصویری، نمایندگان
گزارش : جواد منادی
http://khna.ir/101548

دیدگاه شما چیست ؟!