خمام - شهردار: طرح هادی فعلی جوابگوی نیازهای شهروندان نیست / این‌طرح نقشه راه شهر خمام به‌شمار می‌رود
ویژه
در جلسه شورا با متخصصین فنی و مهندسی ؛

شهردار: طرح هادی فعلی جوابگوی نیازهای شهروندان نیست / این‌طرح نقشه راه شهر خمام به‌شمار می‌رود

جلسه‌ی شورای اسلامی شهر خمام با موضوعیت رسیدگی به وضعیت طرح هادی شهر با حضور شهردار خمام و تعدادی از مهندسین حوزه فنی و مهندسی در دفتر این‌شورا برگزار شد.

جمعه، ۱۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۵ KHNA72174

سیدرضی مودب‌پور روز گذشته در جلسه‌ی شورای اسلامی شهر خمام با موضوعیت رسیدگی به وضعیت طرح هادی شهر که با حضور شهردار خمام و تعدادی از متخصصین حوزه فنی و مهندسی در دفتر این‌شورا برگزار شد، به نقش حیاتی، موثر و تعیین کننده‌ی نقشه‌ی هادی برای شهر خمام اشاره کرد.
ریاست شورای شهر خمام با بیان اینکه متاسفانه در گذشته درخصوص نقشه‌ی تهیه شده مشکلاتی متصور بوده و البته دسترسی مناسبی به مشاورین وجود نداشت، تصریح کرد : وجود تنگناها، مشکلات و گاهاً نگاه‌های غیرفنی در طرح هادی فشارهایی را به مسوولین اجرایی این‌شهر و مردم وارد می‌کرد، هرچند درحال حاضر عمر این نقشه به پایان رسیده و در تلاش هستیم با بهره‌گیری از نظرات افراد فنی، مسوولین ادارات و مشاورین، نسخه‌ای جدید از طرح مذکور تهیه گردد.
وی با ابراز امیدواری از اینکه اصلاح طرح هادی بتواند رضایتمندی مردم را در پی داشته باشد، ادامه داد : با توجه به رشد شهر و تراکم جمعیت آن باید فکری اساسی صورت پذیرفته و لازم است از کمک و مشاوره‌ی متخصصین برای اصلاح طرح هادی شهر خمام بهره گرفته شود.

موسی فکور در ادامه با تاکید بر لزوم بهره‌گیری مطلوب از دیدگاه‌ها و ظرفیت‌های موجود و استفاده از خرد جمعی با برگزاری نشست‌های مرتبط با حضور متخصصین امر، طرح هادی شهر خمام را جوابگوی نیازهای شهروندان ندانسته و گفت : در طرح هادی فعلی مبحثی همانند کاربری باغ-مسکونی به‌عنوان یکی از سرفصل‌ها مطرح بوده که مشکلاتی را در خمام متصور نموده و باید از کاربری شهر خمام خارج گردد.
شهردار خمام با بیان اینکه در طرح هادی تصمیماتی اتخاذ می‌گردد که به نوعی در توسعه‌ی شهر خمام تاثیرگذار خواهد بود، اذعان داشت : ملاک و معیار ما در حوزه‌ی فنی شهرداری طرح هادی خواهد بود، که به‌نوعی نقشه‌ی راه شهر در سالیان آتی به‌شمار می‌رود.
وی ارجاع پرونده‌های بسیار به کمیسیون را یکی از مشکلات خوانده و عنوان کرد : در مدت یک‌سال گذشته حدود ۳۴ مورد پروانه صادر گردیده، درحالی که حدود ۲۶ پرونده در کمیسیون ماده‌ی ۵ وجود داشته که ۲۰ مورد از آن منجر به صدور پروانه گردیده است.
شهردار خمام، ادامه داد : اصلاح مناسب و مطلوب طرح هادی و انجام پیش‌بینی‌های درست برای داشتن طرحی خوب و جامع قطعاً در روند خدمت‌رسانی به مردم تاثیرگذار بوده و می‌تواند در بحث گسترش شهر و سیما و منظر شهری تعیین کننده باشد ؛ علاوه‌بر اینکه ارجاع پرونده‌ها به کمیسیون ماده‌ی ۵ و در انتظار نظر این‌کمیسیون ماندن با توجه به وضعیت ارزی کشور می‌تواند مشکلاتی را برای شهروندان در پی داشته باشد.
وی با ابراز امیدواری از اینکه بتوانیم با بهره‌گیری از نظر متخصصین و مشاورین نظر واحد خودمان را از سوی مجموعه‌ی شهرداری و شورا در کمیته‌ی فنی استانداری به تصویب برسانیم، تصریح کرد : اگر پشت مباحث و برنامه‌ها منطق وجود داشته و منافع فردی و شخصی در میان نباشد، امکان رسیدن به خواسته‌های به حق متصور و ممکن خواهد بود.

بابک نیکو همچنین با ابراز خرسندی از حضور متخصصین حوزه‌ی فنی و مهندسی در این‌جلسه بر اهمیت تشکیل جلسات این‌چنینی با حضور متخصصین حوزه‌های مختلف شهری و لزوم تداوم‌بخشیدن به آن تاکید کرده و گفت : به شخصه عمر مفید طرح هادی را ۵ سال می‌دانم، چرا که در نیمه‌ی دوم از عمر طرح مذکور شاهد افزایش نارضایتی شهروندان می‌باشیم.
نائب رئیس شورای شهر خمام با اشاره بر موضوع کاربری زمین‌ها در حاشیه یا حریم شهر و بلاتکلیفی شهروندان در خصوص دریافت پروانه از طریق شهرداری یا دهیاری‌ها، گفت : موضوع کاربری باغ-مسکونی از دیگر مباحثی است که مشکل‌ساز بوده و البته با مشاور پروژه در میان گذاشته شده است.
وی با بیان اینکه مشاور متعقد است که ۱۳ روستای همجوار شهر خمام تحت نفود مستقیم این‌شهر قرار گرفته‌اند، افزود : کوچکترین غفلت و اهمال در چنین جلساتی ممکن است در آینده مشکلاتی را برای شهروندان متصور ساخته و نیازمند اهتمام و توجه ویژه است.
عضو شورای اسلامی شهر خمام با اشاره به برگزاری اولین جلسه از شورای پنجم با حضور رسانه‌های محلی، بر لزوم توجه بیش‌از پیش اصحاب رسانه به مسائل شهری تاکید کرده و اذعان داشت : رسانه‌ها می‌توانند در ایجاد حلقه‌ی واصله بین مردم و مسوولین نقش مهمی ایفا نموده و به بیان انتقادات و مشکلات موجود بپردازند.

به گزارش خمام‌نیوز، در ادامه هریک از حاضرین در جلسه به بیان نظرات خود درخصوص طرح هادی پرداختند. 
این‌گزارش می‎افزاید، تنها چندروز تا پایان اولین سال از فعالیت شورای پنجم باقی مانده و این جلسه درحالی با حضور حداقلی اعضای شورا برگزار شد که به‌عنوان اولین جلسه‌ی این‌شورا با دعوت از رسانه‌های محلی به‌شمار رفته و شایسته است ضمن تداوم یافتن برگزاری جلسات علنی، شاهد گام‌های مثبت دیگری همچون انتشار مصوبات و صورتجلسات شورا در آینده‌ی نزدیک باشیم.


موضوع : شهرداری، شورای شهر، گزارش تصویری
http://khna.ir/72174

۱ دیدگاه

  • مهدی در مورخ 1397/05/12 - 15:41 می‌نویسد :

    امام خمینی (ره) می فرمایند: مبادا انقلاب به دست نا اهلان بیافتد رو سر دادند. سوالی که وجود داره اینه چرا در این جلسه دو فرد خاص که [!] در جلسه حضور دارند ایا در زمان تصدی [!] در ظهرداری فراموش شد که هر طرحی که در کمسیون می رفت باید توسط [!] نقشه تهیه می شد؟ در غیر اینصورت مخالفت می شد. کسانی که اهل رانت هستن یقینا نمی توانند برای مردم بدرستی تصمیم بگیرند