خمام - خمام را پرده‌ها و نامه‌های شما شهرستان نکرد!
یادداشت /

خمام را پرده‌ها و نامه‌های شما شهرستان نکرد!

به جرات می‌توان گفت تاثیر خانواده‌های خمامی در افزایش نرخ باروری و افزایش جمعیت بیشتر از خود نمایندگان گیلان است، که با نصب پرده طوری القا می‌کنند که انگار بدون حضور آنها چنین چیزی امکان‌پذیر نبود.

شنبه، ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۸ KHNA87891

هنوز مهر امضای دستور شهرستان‌شدن خمام توسط معاون اول رییس جمهور خشک نشده که پرده‌های تبریک و تشکر به‌نام هر سه نماینده شهرستان رشت به‌صورت مجزا در سطح شهر خمام نصب شده است. جالب است که شهرستان‌شدن خمام از دوره نهم مجلس در دستور کار قرار گرفته، اما دو نماینده‌ای که تازه وارد مجلس شده‌اند آن‌را نتیجه زحمات خود می‌دانند! به عنوان نمونه یکی‌از نمایندگان طی پیامی که به صورت بنر در خمام نصب کرده، مدعی است: سرانجام با پیگیری‌های مسوولین استان و شهرستان و به ویژه نمایندگان پرتلاش دوره یازدهم شهرستان رشت آرزوی دیرینه مردم عزیز خمام محقق شد». اگر روند شهرستان‌شدن در یک بخشی چنین آسان است که طی چند ماه می‌توان آن‌را به نتیجه رساند، پس چرا بسیاری از سال‌ها در پروسه اداری و نظرات کارشناسی گیر کرده‌اند! چرا کاری که دولت برای آن کار کرده و باید برای آن اعتبار تهیه کند، به نام نماینده‌ای شود که شاید در نهایت چند درخواست و نامه در این‌رابطه ارسال کرده است؟
کافی‌است بدانیم شهرستان‌شدن یک بخش بیشتر از این‌که نتیجه لابی و تاثیرگذاری نمایندگان باشد، با به‌هم پیوستن چند بخش همجوار و همگن، و از سوی دیگر به شاخص جمعیتی بستگی دارد. بر این‌اساس خمام از سال ۹۰ تا ۹۵ از نظر شاخص جمعیتی رشدی قابل ملاحظه داشت، به‌طوری که در هفتاد سال اخیر رشد جمعیت ده برابری را شاهد بود. همچنین در بین ۵۲ شهر استان گیلان یازدهمین شهر پرجمعیت استان محسوب می‌شود و این‌میزان جمعیت شهری، از جمعیت تعدادی‌از مراکز شهرستان‌های استان گیلان از قبیل رودبار، شفت، رضوانشهر، ماسال و سیاهکل هم بیشتر است. با این‌اوصاف خمام از مدت‌ها قبل قابلیت شهرستان‌شدن را داشت و طبق قانون باید چنین اتفاقی برای آن می‌افتاد. حال این‌که نمایندگان به نام خود صادر کرده‌اند از عجایب روزگار است، که البته از بار تبلیغاتی آن نباید گذشت!
اگرچه شاید نمایندگان گیلان در این‌راه نامه نگاری‌هایی نیز انجام داده که احتمالاً پاراف‌هایی نیز توسط مقامات دولتی برای آن گرفته شده، اما مگر دولت می‌تواند کاری خلاف قانون انجام دهد که این‌چنین نمایندگان به صرافت افتاده‌اند تا خود را در این راه برجسته نمایند. به جرات می‌توان گفت تاثیر خانواده‌های خمامی در افزایش نرخ باروری و افزایش جمعیت بیشتر از خود نمایندگان گیلان است، که با نصب پرده طوری القا می‌کنند که انگار بدون حضور آنها چنین چیزی امکان‌پذیر نبود.


موضوع : مجلس، نمایندگان، یادداشت
منبع : حکایت گیلان
http://khna.ir/87891

دیدگاه شما چیست ؟!

بازنشر یادداشت‌ها و انتشار جوابیه‌های دریافتی به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.