خمام - منابع مالی دهیاری جوابگوی انتظارها نیست / تبعیض مردم را رنج می‌دهد
ویژه
رییس شورای بخش خمام :

منابع مالی دهیاری جوابگوی انتظارها نیست / تبعیض مردم را رنج می‌دهد

رییس شورای اسلامی بخش خمام با اشاره به مشکلات زیرساختی، اظهار کرد : اگر قرار است کشوری پیشرفته داشته یا روستایی را از سنت به مدرنیته ارتقا دهیم ابتدا نیاز است زیرساخت‌های لازم را فراهم کنیم.

یکشنبه، ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۸ KHNA87627

رییس شورای اسلامی بخش خمام با اشاره به مشکلات زیرساختی، اظهار کرد : اگر قرار است کشوری پیشرفته داشته یا روستایی را از سنت به مدرنیته ارتقا دهیم ابتدا نیاز است زیرساخت‌های لازم را فراهم کنیم.
حسین امینی با ابراز تأسف از اینکه هنوز پس‌از گذشت بیش‌از ۴۰ سال نتوانسته‌ایم رضایت روستاییان را جلب کنیم، ادامه داد : هنوز فقر و مشکلات بسیاری در روستاها وجود داشته و اینکه هنوز روستاها از پیشرفت‌ها و اقداماتی که در شهرها انجام‌شده محروم‌اند بی‌عدالتی است.
وی با بیان اینکه هرچه جلوتر می‌رویم گویی ما را به عقب هل می‌دهند و هنوز به آنچه برای آبادانی روستاها در نظر داشته‌ایم دست نیافته‌ایم، افزود : در بسیاری از کوچه‌ها جلوی ساخت‌وساز مردم را گرفته و اجازه گرفتن کنتور را به افراد نداده‌اند.
امینی با بیان اینکه بسیاری از مشکلات بر دوش دهیار و شورای روستا بوده و منابع مالی دهیاری جوابگوی انتظارها از دهیار و شورای روستا نیست، عنوان کرد : روستاییان سالها در زمین‌های وراثتی خود مشغول فعالیت بوده و اکنون با اجرای طرح هادی زمین‌هایی که از قدیم متعلق به آنان است مشمول طرح هادی گردیده و اجازه فعالیت در آن به روستاییان داده نمی‌شود ؛ که این جلوگیری از افراد سودجو نیست، بلکه ظلم است.
رییس شورای بخش با اشاره به ساخت‌وسازهای غیرقانونی در زمین‌های کشاورزی، یادآور شد : باید جلوی تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی و ساخت و ساز در آن گرفته شود، نه روستاییانی که در زمین‌های خود مشغول کشت و کار بوده و در طرح بازنگری جدید زمین‌های آنها مشمول طرح هادی شده است.
این‌مسوول با تاکید بر اینکه از بخشدار و امام‌جمعه خمام انتظار می‌رود این مشکلات را در استان مطرح و پیگیری کنند، گفت : باید با مشکلات به ‌صورت ریشه‌ای برخور‌د شده تا برای همیشه مشکلات از بین بروند، نه آنکه اقدامات صورت‌گرفته موجب بدبین شدن مردم شود.
به گفته وی، دولت قول حمایت از کشاورزان را داده بود، اما کود شیمیایی با قیمت ۸۰ هزار تومان در سال گذشته به ۴۸۰ هزار تومان در سال جاری رسیده، یعنی شش برابر شده است. همین افزایش قیمت‌ها باعث می‌شود تا کشاورزان به دلیل مشکلات اقتصادی مجبور به فروش زمین‌های خود شوند، که به ویلاسازی‌های بیشتر در استان گیلان منجر می‌گردد.
رییس شورای بخش با بیان اینکه مردم با توجه به همه مشکلات پای انقلاب ایستاده و تنها چیزی که مردم ما را رنج می‌دهد تبعیض می‌باشد، خاطرنشان کرد : ضروری‌است که این مسائل به گوش مسؤولان برسد و با بیان‌شدن ضعف‌ها بدانند که باید به مردم خدمت نمود، با آنان خوش‌رو بود و آنها را گرامی داشت.


موضوع : در روستا، شورای بخش، شورای روستا
منبع : خوبان خبر
http://khna.ir/87627

دیدگاه شما چیست ؟!