خمام - متفاوت‌ترین عاشورای سال‌های اخیر برپا شد
ویژه
خمام غرق ماتم شد ؛

متفاوت‌ترین عاشورای سال‌های اخیر برپا شد

هیاتی‌ها و عزاداران حسینی امروز با حضور در مراسم عزاداری عاشورای حضرت اباعبدالله (ع)، بر حفظ ارزش‌های مکتب امام حسین (ع) تاکید کردند.

یکشنبه، ۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۶ KHNA86736

هیاتی‌ها و عزاداران حسینی امروز با حضور در مراسم عزاداری عاشورای حضرت اباعبدالله (ع)، بر حفظ ارزش‌های مکتب امام حسین (ع) تاکید کردند.
امروز مسجد جامع شهر خمام میزبان سیل عاشقان سید و سالار شهیدان و محبان خاندان اهل بیت (ع) بود، که در غم و اندوه شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش به سوگ نشستند.
اگرچه عاشورای امسال به دلیل شیوع کرونا و در وضعیت قرمز قرارگرفتن شهرستان رشت به‌لحاظ وضعیت مبتلایان متفاوت بود، اما هیاتی‌ها و عزاداران حسینی همانند سال‌های گذشته زیر سقف آسمان گرد هم آمده و با درهم آمیختن شور و شعور حسینی، در غم شهادت حضرت اباعبدالله‌ الحسین (ع) بر سر و سینه زده و اشک ماتم ریختند.

به گزارش خمام‌نیوز، رعایت فاصله‌گذاری، استفاده از ماسک به‌صورت مستمر و ممنوعیت حرکت دسته‌های عزاداری از جمله دستورالعمل‌هایی بود که از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا ابلاغ شده بود، که این‌موضوع خوشبختانه با درایت و اهتمام جدی بسیاری‌از هیات‌های مذهبی و عزاداران در رعایت پروتکل‌های بهداشتی همراه بوده است.
با این‌وجود، استفاده‌نکردن از ماسک یا رعایت‌نشدن فاصله‌گذاری توسط عده معدودی‌از افراد، در کنار حرکت برخی‌از دسته‌های عزاداری، از نبود نظارت مناسب توسط ستاد کرونای بخش خمام حکایت دارد.


موضوع : گزارش تصویری، محرم، ویدئو
http://khna.ir/86736

دیدگاه شما چیست ؟!