خمام - اقتصاد روستا در راستای پیشگیری از فروش فزاینده اراضی روستایی تقویت شود
فرماندار در نشست با دهیاران خمام ؛

اقتصاد روستا در راستای پیشگیری از فروش فزاینده اراضی روستایی تقویت شود

فرماندار رشت با انتقاد از رویکرد منفعت گرایانه به مقوله فروش زمین‌های روستا، گفت : اگر اقتصاد مردم روستا تقویت شود، روستاییان مجبور به فروش اراضی خود نخواهند بود‌.

پنج شنبه، ۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۹:۰۵ KHNA86310

فرماندار رشت با انتقاد از رویکرد منفعت گرایانه به مقوله فروش زمین‌های روستا، گفت : اگر اقتصاد مردم روستا تقویت شود، روستاییان مجبور به فروش اراضی خود نخواهند بود‌.
علی فتح‌اللهی عصر روز گذشته در نشست با دهیاران بخش خمام در کانون شهید حق‌شناس با بیان اینکه نگاه به دهیاری‌ها نسبت به گذشته متحول شده است، افزود : امروز به جایی رسیده‌ایم که پیشبرد و توسعه روستا بدون نقش آفرینی فعال دهیاران امکان‌پذیر نخواهد بود.
وی با تاکید بر اینکه نوع مسوولیت تفاوتی نمی‌کند و مهم این‌است که از این مسوولیت برای خدمت به مردم بهره بگیریم، تصریح کرد : باید از همه ظرفیت‌ها و توان موجود در جهت خدمتگزاری به مردم استفاده شود‌.
فرماندار مهاجرت از استان‌های دیگر به روستاها را از دغدغه‌های شهرستان برشمرد و ادامه داد : اگر ما نتوانیم برنامه مناسبی برای مهاجرت از استان‌های دیگر به روستاها داشته باشیم، با مشکل مواجه می‌گردیم.
فتح‌اللهی نگاه منفعت گرایانه به مقوله فروش زمین را از جمله بزرگترین آسیب‌ها در سطح روستا دانست و عنوان کرد : اگر بتوانیم ارزش افزوده املاک روستاییان را بالا برده و اقتصاد روستا را تقویت کنیم، مردم مجبور به فروش زمین خود نخواهند شد.
وی شناسایی و اولویت‌بندی مشکلات روستایی را پیش‌نیاز هر اقدامی قلمداد نموده و خاطرنشان کرد : همه ما موظف هستیم با شناسایی موانع و بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های منطقه‌ای و ملی، زمینه شکوفایی اقتصاد و ارتقای معیشت مردم منطقه را فراهم کنیم.


موضوع : بخشداری، دهیاری، فرمانداری
http://khna.ir/86310

دیدگاه شما چیست ؟!