خمام - برای علف‌کش بوتاکلر جایگزین‌های متعددی وجود دارد
رییس مرکز جهاد کشاورزی خمام :

برای علف‌کش بوتاکلر جایگزین‌های متعددی وجود دارد

به گفته‌ی مهدی رجبی، شهروندان می‌توانند کم‌فروشی یا گران‌فروشی فروشگاه‌های عرضه کود و سموم کشاورزی را به تعزیرات گزارش نمایند.

سه شنبه، ۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۳ KHNA85734

یکی‌از کشاورزان خمامی طی پیامی به تحریریه خمام‌نیوز از افزایش قیمت سم علف‌کش بوتاکلر و ناموجود بودن آن در بازار گلایه نمود.
در همین‌راستا رییس مرکز جهاد کشاورزی خمام با تاکید بر اینکه بوتاکلر به‌دلیل تحریم‌ها در بازار موجود نبوده یا به سختی یافت می‌شود، عنوان کرد : فاکتورهای خرید در بازدید سرزده‌ای که اخیراْ از فروشگاه‌های عرضه کود و سموم کشاورزی بخش خمام صورت پذیرفته بررسی شده و این سم علف‌کش موجود نبوده است.
مهدی رجبی در گفتگو با خمام‌نیوز با بیان اینکه به‌عنوان یک کارشناس کشاورزی استفاده از علف‌کش بوتاکلر تقلبی که سو استفاده‌کنندگان بازار با قیمت چندبرابر می‌فروشند را توصیه نکرده و علف‌کش‌های جایگزین مناسب‌تری که از نظر ارتقای سلامت بهتر هستند هم‌اکنون در بازار موجود است، تصریح کرد : فروش و استفاده از بوتاکلر در سال‌های اخیر در کشورهای اروپایی و امریکایی ممنوع اعلام شده است.
وی همچنین افزود : شهروندان می‌توانند کم‌فروشی یا گران‌فروشی فروشگاه‌های عرضه کود و سموم کشاورزی را به تعزیرات گزارش نمایند.


موضوع : تعزیرات، جهاد کشاورزی، کشاورزی
http://khna.ir/85734

دیدگاه شما چیست ؟!